Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Detailing products wat & waar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik wil dat wel regelen, bestel er toch af en toe

Stel een lijstje samen van wat jullie willen, dan regel ik dat wel

Comment

• Owkeeee...

Heb alle pagina's van deze thread doorgelezen en heb als detailing freak toch nog een vraagske; om mijn auto te wassen gebruik ik een micro fibre autowashandschoen die ik nen tijd terug bij Zeeman heb gekocht voor 2.99€.

Is zo'n ding aan te raden voor het koetswerk of beter gebruiken om bv. m'n velgen en motorruimte te reinigen?

'k moet toegeven dat het in ieder geval véél beter reinigt en werkt dan een ordinaire
      spons en je kan het na gebruik in de wasmaschine stoppen zodat alle achtergebleven
      vuiltjes zorgvuldig verwijderd worden..

Graag eens jullie mening(en).

alvast bedankt!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk Berichten
        Owkeeee...

Heb alle pagina's van deze thread doorgelezen en heb als detailing freak toch nog een vraagske; om mijn auto te wassen gebruik ik een micro fibre autowashandschoen die ik nen tijd terug bij Zeeman heb gekocht voor 2.99€.

Is zo'n ding aan te raden voor het koetswerk of beter gebruiken om bv. m'n velgen en motorruimte te reinigen?

'k moet toegeven dat het in ieder geval véél beter reinigt en werkt dan een ordinaire
        spons en je kan het na gebruik in de wasmaschine stoppen zodat alle achtergebleven
        vuiltjes zorgvuldig verwijderd worden..

Graag eens jullie mening(en).

alvast bedankt!

*KUCH*

Comment

• *GEZONDHEID*

Washandschoenen worden meestal gebruikt in voor het koetswerk. Je kan ze voor alles eigenlijk gebruiken. Je bent wel best als je een aparte hebt voor koets en een apart voor motor. Kwestie vangeen vuil van de ene naar de andere plaats te halen.
          Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

• @ PT Cruiser; dankuwel! da's hetgeen ik wou lezen se...

Comment

• Met welke producten kan ik hazing of marring veroorzaken? Kan dit met SSR2.5 met of zonder cutting pad? Zoja, is dit eenvoudig te corrigeren door op te volgen met SSR2 of SSR1?

Bijkomstig, kan ik SSR1 vervangen door Black Hole? Heb een zwarte Golf en die Black Hole zou wel eens heel goeie resultaten kunnen opleveren dan.

Comment

• SSR 2 en een cutting pad op een excenter geeft hazing, maar een cuttingpad op een excenter geeft sowieso hazing
                Nabehandelen met polishing pad en ssr 1 of M80 lost dit wel op
                Als ik me niet vergis is Black hole een glaze met fillers , dus geen schurende deeltjes ofzo..
                dus ik denk niet dat ge daar hazing mee gaat wegwerken... wel verbergens ....

Comment

• Ok bedankt. Dan bestel ik zowel SSR1 als Black Hole. Nu mijn achterbumper is herspoten moet ik de rest van de auto ook zo doen blinken. Nu pas valt het me op hoeveel (diepe) glans de auto heeft verloren, al valt dat nog mee op een wagen van 5 jaar oud.

Comment

• Ik ga dodo juice light fantastic bestellen...
                    ik zou graag die dodo juice lime prime bij bestellen..
                    Maar weet niet goed of ik de gewone versie (met micro abrasives in) of de light versie...
                    gezien dat toch enkel voor mijn wagen zal zijn...

edit: die lime prime, onder wat moet je dat catalogeren ? cleaner/glaze ?
                    Last edited by ; 12/05/2008, 23:41.

Comment

• Voila net een bestelling geplaceerd in the uk se

-dodo juice light fantastic
                      -Dodo juice lime prime light
                      -Pb EX-P
                      -Meguiars M80
                      -Wax-blaster (om opgedroogde wax van plastiek te verwijderen is zien of dat werkt)
                      -Zo van die micro fibre bonnets voor op excenter voor wax af te nemen en te buffen
                      -Lake county light cutting pad (oranje pad)

voila kan er wer effe tegen
                      detailen is duur

verzend kosten: +/- 30 euro

wetende dat alleen de M80 daar al 20 euro goedkoper is als hier, zijn die verzendkosten op zo een grote hoeveelheid dus peanuts en een gouden zaak

De prijzen van wax it draaien rond deze van in de uk.. dus Bert is heel fair... maar ik was nu daar aan het bestellen, dus kan ik beter doorgaan he

ben is curieus hoe snel het hier gaat zijn ?

Btw ik heb hier besteld : http://www.cleanyourcar.co.uk/
                      Last edited by ; 13/05/2008, 00:23.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                        Maar weet niet goed of ik de gewone versie (met micro abrasives in) of de light versie...
                        gezien dat toch enkel voor mijn wagen zal zijn...

edit: die lime prime, onder wat moet je dat catalogeren ? cleaner/glaze ?
                        Lime Prime bevat idd een lichte korrel. Je kan er dus mee gaan finishen.
                        Ik vind het ideaal als laatste stap op de machine.

Ik zou als regel nemen.
                        Als je polished en zoekt naar een cleaner / glaze voor gebruik met de hand voor de wax Lime Prime Light

Ga je machinaal afwerken voor de wax. Lime Prime.

Wil je gewoon een product om je lichte swirls en oxidatie te verwijderen met de hand Lime Prime.

Lime Prime light gebruikt je dus best na reeds te hebben gefinished en voor de wax stap.

Comment

• Ik heb de light genomen,
                          aangezien ik dus hier nog een heel arsenaal aan SSR2.5 en M80 en cleaner polish heb staan
                          Dus ... merci ver de info

Comment

• @Wax-it of iemand die zicht geroepen voelt:

Geruime tijd geleden heb ik me dit laten 'aansmeren'.
                            Hoe gebruik ik dit? Als cleaner én wax. Of gebruik ik nadien sowieso best nog een extra waxlaag (eender welke wax)?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                              @Wax-it of iemand die zicht geroepen voelt:

Geruime tijd geleden heb ik me dit laten 'aansmeren'.
                              Hoe gebruik ik dit? Als cleaner én wax. Of gebruik ik nadien sowieso best nog een extra waxlaag (eender welke wax)?
                              Gewoon een applicator pad aanbrengen en afwrijven.

Maar ik vrees dat dat niet zo een schitterend product gaat zijn. Dat is dus niet hetzelfde als de ECHTE zymol

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                Gewoon een applicator pad aanbrengen en afwrijven.

Maar ik vrees dat dat niet zo een schitterend product gaat zijn. Dat is dus niet hetzelfde als de ECHTE zymol
                                Ik heb dat nog nooit gebruikt en twijfel er ook aan of ik het ooit zal gebruiken (toch niet bij mijn auto) maar wou eigenlijk weten wat het nut precies is van dit product.
                                Is het eerder een cleaner met een ietwat beschermende factor of is het eerder een product dat als een soort 'filler' voor de swirls dient?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                                  Ik heb dat nog nooit gebruikt en twijfel er ook aan of ik het ooit zal gebruiken (toch niet bij mijn auto) maar wou eigenlijk weten wat het nut precies is van dit product.
                                  Is het eerder een cleaner met een ietwat beschermende factor of is het eerder een product dat als een soort 'filler' voor de swirls dient?
                                  Het zal eerder een cleanend effect hebben volgens mij met weinig bescherming ...

Goed voor velgen dus

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                    Het zal eerder een cleanend effect hebben volgens mij met weinig bescherming ...

Goed voor velgen dus
                                    Hé, aan dat laatste had ik zelfs nog niet gedacht.

Comment

• Voila se mannen, om zo'n washandschoen gaat het dus he...

Persoon die deze foto heeft gemaakt gebruikt ze blijkbaar om z'n interieur te reinigen
                                      dus daarvoor kan ik ze ook gebruiken.
                                      Twee vliegen in één klap (en dat voor slechts 2.99€).
                                      Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk Berichten
                                        Twee vliegen in één klap (en dat voor slechts 2.99€).
                                        Waar vind je die voor die prijs?

Comment

• Kan ik met deze produkten mijn wagen volledig buiten detaileren ?
                                          Het is voor een donkergrijze en zwarte wagen .

- Basic wash kit
                                          - Poorboy's waffle towel
                                          - Claybar paint system
                                          - Poorboy's black hole glaze
                                          - Ultimate german app. pad
                                          - Poorboy's superthick towel 3x
                                          - Poorboy's natty's paste wax blue

Voor het dashboard en de zetels wat gebruik ik het best ??
                                          Last edited by Dane; 17/05/2008, 01:48.
                                          - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                                          - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

Working...
                                          X