Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Heb alle pagina's van deze thread doorgelezen en heb als detailing freak toch nog een vraagske; om mijn auto te wassen gebruik ik een micro fibre autowashandschoen die ik nen tijd terug bij Zeeman heb gekocht voor 2.99€.
Is zo'n ding aan te raden voor het koetswerk of beter gebruiken om bv. m'n velgen en motorruimte te reinigen?
'k moet toegeven dat het in ieder geval véél beter reinigt en werkt dan een ordinaire
spons en je kan het na gebruik in de wasmaschine stoppen zodat alle achtergebleven
vuiltjes zorgvuldig verwijderd worden..
Heb alle pagina's van deze thread doorgelezen en heb als detailing freak toch nog een vraagske; om mijn auto te wassen gebruik ik een micro fibre autowashandschoen die ik nen tijd terug bij Zeeman heb gekocht voor 2.99€.
Is zo'n ding aan te raden voor het koetswerk of beter gebruiken om bv. m'n velgen en motorruimte te reinigen?
'k moet toegeven dat het in ieder geval véél beter reinigt en werkt dan een ordinaire
spons en je kan het na gebruik in de wasmaschine stoppen zodat alle achtergebleven
vuiltjes zorgvuldig verwijderd worden..
Washandschoenen worden meestal gebruikt in voor het koetswerk. Je kan ze voor alles eigenlijk gebruiken. Je bent wel best als je een aparte hebt voor koets en een apart voor motor. Kwestie vangeen vuil van de ene naar de andere plaats te halen.
Met welke producten kan ik hazing of marring veroorzaken? Kan dit met SSR2.5 met of zonder cutting pad? Zoja, is dit eenvoudig te corrigeren door op te volgen met SSR2 of SSR1?
Bijkomstig, kan ik SSR1 vervangen door Black Hole? Heb een zwarte Golf en die Black Hole zou wel eens heel goeie resultaten kunnen opleveren dan.
SSR 2 en een cutting pad op een excenter geeft hazing, maar een cuttingpad op een excenter geeft sowieso hazing
Nabehandelen met polishing pad en ssr 1 of M80 lost dit wel op
Als ik me niet vergis is Black hole een glaze met fillers , dus geen schurende deeltjes ofzo..
dus ik denk niet dat ge daar hazing mee gaat wegwerken... wel verbergens ....
Ok bedankt. Dan bestel ik zowel SSR1 als Black Hole. Nu mijn achterbumper is herspoten moet ik de rest van de auto ook zo doen blinken. Nu pas valt het me op hoeveel (diepe) glans de auto heeft verloren, al valt dat nog mee op een wagen van 5 jaar oud.
Ik ga dodo juice light fantastic bestellen...
ik zou graag die dodo juice lime prime bij bestellen..
Maar weet niet goed of ik de gewone versie (met micro abrasives in) of de light versie...
gezien dat toch enkel voor mijn wagen zal zijn...
edit: die lime prime, onder wat moet je dat catalogeren ? cleaner/glaze ?
-dodo juice light fantastic
-Dodo juice lime prime light
-Pb EX-P
-Meguiars M80
-Wax-blaster (om opgedroogde wax van plastiek te verwijderen is zien of dat werkt)
-Zo van die micro fibre bonnets voor op excenter voor wax af te nemen en te buffen
-Lake county light cutting pad (oranje pad)
voila kan er wer effe tegen
detailen is duur
verzend kosten: +/- 30 euro
wetende dat alleen de M80 daar al 20 euro goedkoper is als hier, zijn die verzendkosten op zo een grote hoeveelheid dus peanuts en een gouden zaak
De prijzen van wax it draaien rond deze van in de uk.. dus Bert is heel fair... maar ik was nu daar aan het bestellen, dus kan ik beter doorgaan he
Geruime tijd geleden heb ik me dit laten 'aansmeren'.
Hoe gebruik ik dit? Als cleaner én wax. Of gebruik ik nadien sowieso best nog een extra waxlaag (eender welke wax)?
Geruime tijd geleden heb ik me dit laten 'aansmeren'.
Hoe gebruik ik dit? Als cleaner én wax. Of gebruik ik nadien sowieso best nog een extra waxlaag (eender welke wax)?
Gewoon een applicator pad aanbrengen en afwrijven.
Maar ik vrees dat dat niet zo een schitterend product gaat zijn. Dat is dus niet hetzelfde als de ECHTE zymol
Gewoon een applicator pad aanbrengen en afwrijven.
Maar ik vrees dat dat niet zo een schitterend product gaat zijn. Dat is dus niet hetzelfde als de ECHTE zymol
Ik heb dat nog nooit gebruikt en twijfel er ook aan of ik het ooit zal gebruiken (toch niet bij mijn auto) maar wou eigenlijk weten wat het nut precies is van dit product.
Is het eerder een cleaner met een ietwat beschermende factor of is het eerder een product dat als een soort 'filler' voor de swirls dient?
Ik heb dat nog nooit gebruikt en twijfel er ook aan of ik het ooit zal gebruiken (toch niet bij mijn auto) maar wou eigenlijk weten wat het nut precies is van dit product.
Is het eerder een cleaner met een ietwat beschermende factor of is het eerder een product dat als een soort 'filler' voor de swirls dient?
Het zal eerder een cleanend effect hebben volgens mij met weinig bescherming ...
Voila se mannen, om zo'n washandschoen gaat het dus he...
Persoon die deze foto heeft gemaakt gebruikt ze blijkbaar om z'n interieur te reinigen
dus daarvoor kan ik ze ook gebruiken.
Twee vliegen in één klap (en dat voor slechts 2.99€).
Comment