Er is trouwens nog een verdeler van Meg's in Sint-Lambrechts-Herk (tegen Hasselt) http://www.grce.be/
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Detailing products wat & waar
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenIk denk dat ik eens ga zien bij Euroband patrick, of die nog toevallig meg's verkoopt ofzo, ben voor de rest nog nooit ergens clay tegengekomen
Anders eens een webshop plunderen
Die is idd verdeler van Meg's volgens de Meg's site2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenDie is idd verdeler van Meg's volgens de Meg's site
Comment
-
Ik ben gestart met het gebruiken van mijn G220. Ik ervaar echter dat de PB SSR2 wel de swirls op de Duitse harde lakken weg haalt, maar niet de krasjes. Nu lees ik op e90post.com het volgende mbt BMW lak: Regarding the SSR3, 2, 1... Honestly, I'd say ditch the SSR polishes and goto the Menzerna polishes. They perform significantly better for me than the SSR polishes do and are easier to achieve better results.
De detailgoeroe aldaar raad voor BMW de volgende polishes aan: 1. Menzerna Super Intensive Polish of Intensive Polish, opgevolgd door 2. Menzerna Final Polish of beter nog PO106FF. Ook op detailingworld wordt met veel lof over Menzerna gesproken. Daar lijkt het wel het meest gebruikte polishmiddel te zijn, zowel op rotary als op PC/G220.
Wat is jullie mening over Poorboys vs Menzerna op Duitse lak?
Op de site van cleanyourcar.co.uk wordt een proefpakketje Menzerna aangeboden.- Is Menzerna ook verkrijgbaar in België of Nederland? Ik zou het graag eens proberen.
- En wat met Blackfire? Dit zou gelijk zijn aan Menzerna?
- Moet ik verder doen met PB SSR en opgraden naar SSR 2.5 of toch beter direct Menzerna of Blackfire aanschaffen?
Comment
-
Ik maak zelf ook gebruik van de Menzerna polishes. Erg fijn spul dat zich een erg snel en makkelijk laat verwerken. Voorheen maakte ik veel gebruik van Meguiars, maar die hebben een vrij lange verwerkingstijd en daardoor snel kans op opdrogen (gummen). De Poorboys en Chemical Guys polishes hebben daar weliswaar wat minder last van, maar kunnen naar mijn idee niet op tegen de Menzerna polishes.
Enige nadeel ervan is dat ze bij koude/vochtige weersomstandigheden wat moeilijk te verwerken worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Slewey Bekijk BerichtenEnige nadeel ervan is dat ze bij koude/vochtige weersomstandigheden wat moeilijk te verwerken worden.
Gr. Mila
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mila Bekijk BerichtenIk ben gestart met het gebruiken van mijn G220. Ik ervaar echter dat de PB SSR2 wel de swirls op de Duitse harde lakken weg haalt, maar niet de krasjes. Nu lees ik op e90post.com het volgende mbt BMW lak: Regarding the SSR3, 2, 1... Honestly, I'd say ditch the SSR polishes and goto the Menzerna polishes. They perform significantly better for me than the SSR polishes do and are easier to achieve better results.
De detailgoeroe aldaar raad voor BMW de volgende polishes aan: 1. Menzerna Super Intensive Polish of Intensive Polish, opgevolgd door 2. Menzerna Final Polish of beter nog PO106FF. Ook op detailingworld wordt met veel lof over Menzerna gesproken. Daar lijkt het wel het meest gebruikte polishmiddel te zijn, zowel op rotary als op PC/G220.
Wat is jullie mening over Poorboys vs Menzerna op Duitse lak?
Op de site van cleanyourcar.co.uk wordt een proefpakketje Menzerna aangeboden.- Is Menzerna ook verkrijgbaar in België of Nederland? Ik zou het graag eens proberen.
- En wat met Blackfire? Dit zou gelijk zijn aan Menzerna?
- Moet ik verder doen met PB SSR en opgraden naar SSR 2.5 of toch beter direct Menzerna of Blackfire aanschaffen?
Menzerna 106FF = Blackfire Finishing polish.
Het zit gewoon in kleinere verpakking en is goedkoper
Toegegeven, Blackfire is beter dan Poorboys SSR reeks op duitse lak, MAAAR je moet er goed mee omkunnen. Zoals gezegd, het is een vrij lastig product dat gevoelig is voor temperatuur en luchtvochtigheid. Je moet dus al wat ervaring hebben om er het beste uit te halen.
SSR reeks is vrij foolproof en is héél eenvoudig om mee te werken;
De blackfire (menzerna) moet je veel langer bewerken. Ben je een nieuwkomer tot het machinaal polieren dan heb je nog niet genoeg inzicht om te zien wanneer je polish helemaal bewerkt is en klaar is om te verwijderen.
Meestal zal je dat te vroeg doen, met het gevolg dat je lichte marring nalaat. Je krassen zullen dan wel weg zijn maar je resultaat is niet zo scherp.
Om terug te komen op jouw specifieke vraag. SSR2 is een finishing polish (weliswaar met iets meer correctie kracht dan SSR1) Als je echt correctie wil gaan uitvoeren moet je naar 2.5 of best 3 grijpen. En dan zit je op een niveau boven intensive polish kwa schuurfactor.
Intensive polish zal weliswaar in de handen van een geoefend detailer iets betere resultaten geven, maar voor een beginner is volgens mij de SSR reeks ideaal.
Hij is ook veel goedkoper
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mila Bekijk BerichtenDaar heb ik idd al over gelezen. Wat gebeurt er dan onder koude/vochtige weersomstandigheden? Wordt de polish dan hard of zo? Waar koop je de Menzerna polish?
Gr. Mila
Als je weet hoe je het kan voorkomen en manipuleren kan je er wel nog mee werken, maar dat is voor een beginner geen werk hé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenOm terug te komen op jouw specifieke vraag. SSR2 is een finishing polish (weliswaar met iets meer correctie kracht dan SSR1) Als je echt correctie wil gaan uitvoeren moet je naar 2.5 of best 3 grijpen. En dan zit je op een niveau boven intensive polish kwa schuurfactor.
Intensive polish zal weliswaar in de handen van een geoefend detailer iets betere resultaten geven, maar voor een beginner is volgens mij de SSR reeks ideaal.
Hij is ook veel goedkoper
Is SSR 3 niet te zwaar voor een goed onderhouden auto van nog geen jaar oud? Prijs speelt niet zo´n grote rol. Het is voor mijn eigen auto en ik ben vooral geïnteresseerd in een goed resultaat. Met de SSR 2 alleen ga ik dat niet bereiken. Misschien eerst maar eens proberen met de SSR 2.5.
Gr. Mila
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mila Bekijk BerichtenTnx voor de info Wax-it! De nuances die jij noemt mbt Menzerna en newbies ben ik niet tegen gekomen op detalingworld of detailinguniversity.
Is SSR 3 niet te zwaar voor een goed onderhouden auto van nog geen jaar oud? Prijs speelt niet zo´n grote rol. Het is voor mijn eigen auto en ik ben vooral geïnteresseerd in een goed resultaat. Met de SSR 2 alleen ga ik dat niet bereiken. Misschien eerst maar eens proberen met de SSR 2.5.
Gr. Mila
2.5 zit ongeveer op niveau van intensive polish.K
3 is een ware compound. Dus echt wel grof.
Het hangt ervanaf wat voor krassen je weg wil natuurlijk.
Veel ligt ook aan de techniek
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten2.5 is al een stuk zwaarder dan 2.
2.5 zit ongeveer op niveau van intensive polish.K
3 is een ware compound. Dus echt wel grof.
Het hangt ervanaf wat voor krassen je weg wil natuurlijk.
Veel ligt ook aan de techniek
Techniek wordt aan gewerkt...
Heb je mijn thread over de poetsbeurt van de GTI gelezen? Hoe komt ´t dat ik geen resultaat zie van de PB Blackhole? Ik breng ´m aan cf instructie. Ik denk dat het ook te maken heeft met de harde Duitse lak. Zou dat kunnen?
Gr. Mila
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mila Bekijk BerichtenHoe komt ´t dat ik geen resultaat zie van de PB Blackhole? Ik breng ´m aan cf instructie. Ik denk dat het ook te maken heeft met de harde Duitse lak. Zou dat kunnen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mila Bekijk BerichtenGeen krassen. Goed onderhouden: alleen swirls en lichte krasjes
Techniek wordt aan gewerkt...
Heb je mijn thread over de poetsbeurt van de GTI gelezen? Hoe komt ´t dat ik geen resultaat zie van de PB Blackhole? Ik breng ´m aan cf instructie. Ik denk dat het ook te maken heeft met de harde Duitse lak. Zou dat kunnen?
Gr. Mila
Ik heb op de cleanware avond even black hole getest op een Audi A6 van iemand hier op het forum. Het verschil was wel héél groot hoor.
Het maakt je lak echt wat natter en donkerder. en voor gebruik met de hand verbergt het krassen echt wel héél goed.
Het heeft ook weinig met zachte of harde lak te maken. Fillen vullen gewoon je krassen op. Lak speel weinig rol.
Je bent altijd vrij om even SSR"s en menzerna te komen testen hoor
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenMila,
Ik heb op de cleanware avond even black hole getest op een Audi A6 van iemand hier op het forum. Het verschil was wel héél groot hoor.
Het maakt je lak echt wat natter en donkerder. en voor gebruik met de hand verbergt het krassen echt wel héél goed.
Het heeft ook weinig met zachte of harde lak te maken. Fillen vullen gewoon je krassen op. Lak speel weinig rol.
Je bent altijd vrij om even SSR"s en menzerna te komen testen hoor
Over de SSR en Menzerna moet ik eens ff nadenken... Ik heb SSR 1 en 2 en zal daar in elk geval SSR 2.5 bij gaan bestellen. Menzerna/Blackfire zou ik graag eens proberen. Misschien alleen de final polish om daar mee te eindigen?
Ik waardeer in elk geval je adviezen wax-it!
Gr. Mila
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mila Bekijk BerichtenEnige idee waar het dan aan kan liggen? De aanbreng procedure is dusdanig simpel dat het daar toch niet aan kan liggen?
Over de SSR en Menzerna moet ik eens ff nadenken... Ik heb SSR 1 en 2 en zal daar in elk geval SSR 2.5 bij gaan bestellen. Menzerna/Blackfire zou ik graag eens proberen. Misschien alleen de final polish om daar mee te eindigen?
Ik waardeer in elk geval je adviezen wax-it!
Gr. Mila
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mila Bekijk Berichten@Wax-it: wil je hier nog even op reageren?
Verwacht niet dat blackhole echte krassen gaat gaan verbergen en van je blauwe auto een zwarte maakt natuurlijk.
Met een DA ben je met SSR1 echt wel al goed als finishing polish. Daar hoeft geen final finish bij hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fahrenheit Bekijk BerichtenBij het detailen van mijn voiture heb ik op sommige plaatsen last van 'hazing', op zich vind is dat geen ramp, maar ik vraag me af hoe ik dat kan verwijderen of verminderen?
Zou het kunnen dat ik die 'hazing' heb veroorzaakt door met een verzadigde microvezel doek te werken?
Of door je polish niet voldoende te verwerken.
Probeer met een polishing pad en een fijne polish nog eens een paar passes. Komt er wel uit
Comment
Comment