Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Detailing products wat & waar
Collapse
X
-
Was gisteren op mijn gemaksken op de zondagse rommelmarkt aan het kuieren, zie ik daar een spliksplinternieuwe 20liter bouwemmer aangeboden voor 50cent. Dacht bij mezelf, verdikke die lijkt me qua afmetingen wel erg goed op de GCemmer die ik me laatst aanschafte. Nu, voor 50cent niet getreurd, emmers heb je nooit genoeg, dus hupekee...meegenomen naar huis, gritguard erin gedropt, dju....pech emmer is net iets te groot. Klusserdeklusserdeklus....effe geneuzeld in mijn rommelkast (gooi zelden iets weg, so daar ligt met de loop der verbouwingsjaren aardig wat in ), vier pvc koppelstukjes voor electriciteitsbuis eruitgevist, zaagsnedes ingemaakt en deze spannen mooi op de vertikale vlakken van de gritguard. De grit ligt nu mooi vast in de emmer. De buitenrand van de grit sluit niet tegen de rand van de emmer aan maar de afstand is ook slechts 1cm. en de tussenliggende afstand van het raster van de grit zelf is ook zoiets dus daar kan het niet op aankomen denk ik om de werking van de grit te verstoren. Moet nu enkel nog een tweede gritguard bestellen maar geen emmer meer .
Foto's? Zie hieronder:
Comment
-
precies wel een knutselaarke eh
Hebt ge uw lance al kunnen testen ?
Comment
-
is het nu echt nodig om lak (auto is 5 jaar oud maar goed onderhouden) die er nog nieuw uitziet (dus geen swirls, grof gevoel, enz...) te clayen en te polieren vooraleer ik hem wax ?
Heb zonet NXT Carwash gekocht van Meguairs en wil hem eerdaags met dezelfde lijn van producten (waxen. De dealer raadde me aan (zonder de lak te beoordelen) om eerst te clayen, dan te polieren en dan pas in de wax te zetten. Bedoeling is enkel de lak te beschermen. De brochure van Meguairs is nogal "commercieel" opgesteld vind ik, of ben ik mis en is dat ECHT nodig allemaal ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bjorn devilder Bekijk Berichtenis het nu echt nodig om lak (auto is 5 jaar oud maar goed onderhouden) die er nog nieuw uitziet (dus geen swirls, grof gevoel, enz...) te clayen en te polieren vooraleer ik hem wax ?
Heb zonet NXT Carwash gekocht van Meguairs en wil hem eerdaags met dezelfde lijn van producten (waxen. De dealer raadde me aan (zonder de lak te beoordelen) om eerst te clayen, dan te polieren en dan pas in de wax te zetten. Bedoeling is enkel de lak te beschermen. De brochure van Meguairs is nogal "commercieel" opgesteld vind ik, of ben ik mis en is dat ECHT nodig allemaal ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bjorn devilder Bekijk Berichtenis het nu echt nodig om lak (auto is 5 jaar oud maar goed onderhouden) die er nog nieuw uitziet (dus geen swirls, grof gevoel, enz...) te clayen en te polieren vooraleer ik hem wax ?
Als hij 5 jaar oud is dan mag je er zeker van zijn dat je daar serieus op mag kleien voor je alles verwijderd hebt
Het kleien alleen al zal een grote verbetering zijn in hoe de lak eruit ziet !
Daarna zou ik zoiezo met een cleaner / glaze werken om de glans erin te krijgen.
Daarna bescherm je het verkregen resultaat met je wax of sealant.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bjorn devilder Bekijk Berichtenwil gewoon vermijden dat ik Meguairs (en dergelijke) onnodig aan omzet help ipv mijn lak bescherm, maar geen probleem, ik wil er gerust wat tijd en moeite insteken.
Dacht gewoon dat polijsten niet zo gezond was voor de blanke laklaag (aangezien het Jaguar betreft).
Persoonljik vind ik dat je polijsten enkel machinaal goed kan doen.
Polijsten is zeker niet slecht voor je vernis, in tegendeel zelf !
En waarom zou je Meguairs aan omzet helpen ... er zijn anderen die dat ook zouden appreciëren
Comment
-
Comment
-
Clayen is zeker niet overbodig. JE gaat de lak echt reinigen zodat het resultaat veel beter is, de wax veel makkelijker verwerkt en langer op de lak blijft.2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door megane_cc Bekijk BerichtenIs zeker geen commercie hoor, je zal je ogen nogal opentrekken als je ziet welke contaminatie van je lak afkomt tijdens het clayen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bjorn devilder Bekijk Berichtenok wat betreft dat clayen maar dan eerst nog polishen vooraleer ik hem wax ?
Is er geen polish en wax in 1 product ?
Of ga ik er echt niet onderuitkomen..?
Het gaat jouw auto alleen maar ten goede komen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bjorn devilder Bekijk Berichtenok wat betreft dat clayen maar dan eerst nog polishen vooraleer ik hem wax ?
Is er geen polish en wax in 1 product ?
Of ga ik er echt niet onderuitkomen..?
Maar je moet wel beseffen dat het niet alles even goed doet als de stappen afzonderlijk.
Ik vind op dat vlak de Dodo Juice Need For Speed fantastisch ...
Comment
-
-
dan is zeker alles eraf ;-)
Nee zal het dan maar doen zoals het moet en hier aangeraden w, nl goed wassen (NXT Car Wash) en drogen, clayen (MEG Quick Clay Detailing System), lichte polish (Deep Crystal Polish) en dan waxen (MEG NXT Tech Wax 2.0).
By the way, ik wil geen reclame maken voor één of ander merk.
Alternatieven zijn steeds welkom, maar denk toch dat dit een zeer goed merk is.
Gebruikte vroeger Sonax Extreme Brilliant Wax 1 Nano Pro maar dit is brol volgens de verkoper.
Comment
Comment