Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Detailing products wat & waar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bjorn devilder Bekijk Berichten
    dan is zeker alles eraf ;-)
    Nee zal het dan maar doen zoals het moet en hier aangeraden w, nl goed wassen (NXT Car Wash) en drogen, clayen (MEG Quick Clay Detailing System), lichte polish (Deep Crystal Polish) en dan waxen (MEG NXT Tech Wax 2.0).
    By the way, ik wil geen reclame maken voor één of ander merk.
    Alternatieven zijn steeds welkom, maar denk toch dat dit een zeer goed merk is.

Gebruikte vroeger Sonax Extreme Brilliant Wax 1 Nano Pro maar dit is brol volgens de verkoper.
    Als je van plan bent om te kleien dan is de auto afdrogen, na deze eerst gewassen te hebben, overbodig en enkel extra werk.
    Na het wassen meteen kleien en dit in combinatie met quick detailer.

Comment

• ok dank voor de tips, heb de instructie-filmpjes ook eens bekeken uit de "stickies" ivm detailing op dit forum. Het zal inderdaad, zo aan de lak te voelen, toch nodig zijn om te clayen.
      Zodra alles klaar is post ik fotos.

Comment

• Laatste aanwinst:
        Snappy clean (3pack)
        Quick detailer + (946ml)
        Leather stuff (473ml)
        Unigrit Finishing Paper 3000grit (2vellen)
        Grit Guard - zwart
        Hot Rims All Wheel cleaner
        No Spitting Tire shine
        Final Inspection M34
        Mister Pink - Interior Detailing Mitt

Comment

• Het gaat hard, aanwinst van vandaag:

Kan jullie wel zeggen dat de Engelstalige handleiding op geen kl*ten trekt en ik na talloze pogingen om de calibratie tot een goed einde te brengen van miserie bijna het toestel tegen de muur wou gooien. Ben dan even buiten gaan afkoelen, nadien de handleiding opzij gelegd en zelf aan het zoeken geweest, het is uiteindelijk gelukt, ben er wel mee bezig geweest van 8u30 tot 11u.

Hieronder de handleiding in het Nederlands hoe ik uiteindelijk de calibratie gedaan heb, kan handig zijn voor als nog iemand dit meetapparaatje koopt.

1. Schakel de stroom in.
          2. Selecteer de eenheid (mils of um).
          3. Houd CAL toets ca. 4sec in totdat “- - 1” op het schermpje knippert en “HOLD CAL” op het schermpje verschijnt.
          4. Houd de sensor op het calibratieplaatje en houd de trekker ingedrukt tot er een waarde op het schermpje verschijnt, los de trekker, de lakdiktemeter niet verwijderen van het calibratieplaatje en pas de waarde met de pijltoetsen aan tot er “000” verschijnt op het schermpje.
          5. Druk op de CAL toets, op het schermpje knippert 3x “- - -“ en dan toont het schermpje “- - 2”. Verwijder nu pas de lakdiktemeter van het plaatje.
          6. Plaats de meegeleverde calibratiestrip van 101um op het plaatje, plaats de lakdiktemeter erop, houd de trekker ingedrukt tot er een waarde verschijnt op het schermpje, los de trekker, de lakdiktemeter niet verwijderen van het calibratiestrip/plaatje en pas de waarde met de pijltoetsen aan tot er “101” um verschijnt op het schermpje, druk de CAL toets opnieuw in, er verschijnt op het schermpje “- - 3”.
          7. Verwijder de lakdiktemeter van calibratiestrip en plaatje en druk de CAL toets opnieuw in, de lakdiktemeter schakelt zichzelf uit.

Comment

• haha, gij gaat ertegen aan ze handleiding lezen is ouderwets, is toch nergens goe voor

Comment

• Weet er iemand waar ik de nieuwe clay lube van Dodo juice kan halen? Ze moet nog maar recentelijk op de markt zijn maar ik zou die graag kopen... Ze is nog niet verkrijgbaar bij wax-it voor zover ik in de winkel zag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cumulus Bekijk Berichten
                Weet er iemand waar ik de nieuwe clay lube van Dodo juice kan halen? Ze moet nog maar recentelijk op de markt zijn maar ik zou die graag kopen... Ze is nog niet verkrijgbaar bij wax-it voor zover ik in de winkel zag.
                Die komt er de volgende week in

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                  Die komt er de volgende week in
                  Lube ?
                  Waarin ?
                  Poetsnichten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FattyD Bekijk Berichten
                    Lube ?
                    Waarin ?
                    Poetsnichten.
                    Ik verkoop hem gewoon, wat JIJ ermee doet is jouw zaak

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                      Komt dan ook dat setje erin met de clay, de lube en de doek???

Ik begin zo ongeduldig te worden dat ik bijna de clay capaciteiten begin te onderzoeken van mijne kleine zijn play-do...
                      Een setje komt er wel bij

@ play-do

Comment

• Niemand gisteren Fifth Gear gezien, waarin ze die wax van 1500 proberen?

Anyway, ivm auto's wassen. Ik wil hierin niet te ver gaan, want ik ken mezelf Wat zijn zo de meest gebruikte, liefst betaalbare basisbenodigdheden voor wassen en simoniseren?
                        Last edited by ; 04/02/2009, 16:23.

Comment

• Je kan eventueel opteren voor Meguiars step 1 ( Deep Crystal Paint Cleaner), step 2 (Deep Crystal Polish) en step 3 (Deep Crystal Carnauba Wax).

Wil je het heel eenvoudig dan kun je ook kiezen voor all in one producten zoals Meguiars ColorX of de Autoglym Super Resin Polish. Deze kun je dan eventueel nog aanvullen met een easy on easy of wax zoals bvb. de Meguiars NXT tech 2.0 om toch nog wat langere bescherming te verkrijgen.

Comment

Ik zou in dit topic niet spreken over simoniseren...

Moest onze wax-it er niet meer geweesd zijn, dan draaide hij zich om in zijn graf...
                            Potatoe potatoe Onzen bompa noemde da altijd zo toen ik klein was, blame him, want 't is er nooit meer uitgegaan

Comment

Ik zou in dit topic niet spreken over simoniseren...

Moest onze wax-it er niet meer geweesd zijn, dan draaide hij zich om in zijn graf...
                              Je leraar Nederlands ook

Comment

• haha doet me denken aan die kerel die teer op zen lak deed en dan in brand stak opt autosalon en met zen simoniseer product da er af haalde ik vond de stand van meguairs toch interessanter dan(hopelijk geen spellingsfouten geschreven aangezien da ze daar precies op letten)

Comment

• Ik denk eraan om een bestelling te plaatsen bij Wax-it.

Dit heb ik tot nu toe:
                                  • Poorboy's Super Slick & Suds Car Wash
                                  • Poorboy's Waffle Weave Towel
                                  • Poorboy's Bug Squash
                                  • Poorboy's Clay Bar
                                  • Poorboy's Spray & Wipe
                                  • Poorboy's White Diamond Glaze
                                  • Poorboy's Super Thick & Plush Towel
                                  • Dodo Juice - Soft Four Sample Set Of beter iets anders? Die samples lijken mij wel gemakkelijk om eens te kijken naar het resultaat.
                                  • Ultimate German Applicator Pad

Een goede washmitt en enkele vezeldoeken heb ik al.

Suggesties? Opmerkingen? Met welke verzendprijs moet ik rekening houden?

Comment

Verzendprijs is heel schappelijk hoor bij onze bert...

Persoonlijk zou ik de bug squash weglaten! Je zorgt er beter voor dat je voorkant goed in de wax zit en regelmatig onderhouden wordt... Die dingen vreten nameljik aan je waxlaag...

Snap ook niet goed waarom naar dodo wax gaan in je hele lijn van PoorBoy's? Ga voor de wax ook van PB's voor bleke wagens.

Wat ik ook niet zou doen is de PoorBoy's clay nemen want die is redelijk straf dat we zeggen. Beter voor de dodo mild gaan.

Wat je dan nog kan doen is ook zagen aan bert zijn oren om zijn setje met dodo claybar, dodo lubricant en een doekje op zijn site te zetten Hee Bert???
                                    Bedankt voor de tips.
                                    Andere reacties blijven welkom!

Bert, wanner zet je een setje met dodo claybar, dodo lubricant en een doekje op je site?

Comment

Persoonlijk zou ik de bug squash weglaten! Je zorgt er beter voor dat je voorkant goed in de wax zit en regelmatig onderhouden wordt... Die dingen vreten nameljik aan je waxlaag...
                                      Ik zou die niet weglaten
                                      Ik gebruikte die ook altijd, maar dan wel verdund (1/4 ofzo)

Comment

• Lijstje ziet er goed uit, misschien nog een PB Quik detailer plus toevoegen om na het wassen eventuele watersporen uit te wissen en een boost aan je lak te geven, handig tussen de waxbeurten in om de glans te behouden. Inderdaad ....bug-dinges vreten je waxlaag weg, ik gebruik het sporadisch, maar zet na gebruik ervan steevast op die plaatsen opnieuw een laagje wax erover.
                                        Last edited by megane_cc; 05/02/2009, 14:46.

Comment

Wat je dan nog kan doen is ook zagen aan bert zijn oren om zijn setje met dodo claybar, dodo lubricant en een doekje op zijn site te zetten Hee Bert???
                                          Richt anders eens een vakbond op ofzo

Comment

Working...
                                          X