Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Detailing products wat & waar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
    Met een pallet is men niks, hé.
    Ik heb gevraagd of ze er het een en ander willen opzetten voor ze het verschepen ... Er is ook een doosje 303 bij, dus dat komt goed

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
      Ik heb gevraagd of ze er het een en ander willen opzetten voor ze het verschepen ... Er is ook een doosje 303 bij, dus dat komt goed
      verschepen, je laat dat toch niet met den boot afkomen zekers

laat mijn attrakties zelfs via luchtvracht afkomen met DHL, valt goe mee in prijs hoor. Vrijdags weg bij leveranciers en den dinsdag bij mij thuis. En ik denk toch dat ik pak meer kilo's zal hebben dan jij

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
        verschepen, je laat dat toch niet met den boot afkomen zekers

laat mijn attrakties zelfs via luchtvracht afkomen met DHL, valt goe mee in prijs hoor. Vrijdags weg bij leveranciers en den dinsdag bij mij thuis. En ik denk toch dat ik pak meer kilo's zal hebben dan jij
        Hangt af van hoeveel het is. Als het een paar palleten zijn dan is per ship vééél goedkoper, maar dan moet je wel een week of 5 wachten tot alles er is !

Nu gaat het ook via luchtvracht hoor

Comment

• Ik begin mij zorgen te maken over mijn pakketje, het is nog altijd niet aangekomen het is verzonden sinds 1/04.

Normaal gezien is het max. 3 dagen we zijn al dag 5.

Comment

• Heeft sonax goede producten die iemand zonder ervaring gemakkelijk kan gebruiken?
            i 1 2 1/2 6

Comment

• heb daar ooit een wax van gekocht maar kan toch niet tippen aan Meguairs (wellicht omdat ik daar het hele pakket van gekocht heb incl klei, polish enz..)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door manneke Bekijk Berichten
                Heeft sonax goede producten die iemand zonder ervaring gemakkelijk kan gebruiken?

'k zou er ver genoeg vandaan blijven;

Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
                  'k zou er ver genoeg vandaan blijven;

http://forum.carclean.nl/Default.aspx?g=posts&t=463
                  hmmm...
                  Ik passeerde langs een carwash waar ze blijkbaar ook producten van sonax verkopen, daarmee...
                  i 1 2 1/2 6

Comment

• 't is niet gezegd dat het allemaal brol is, maar 't is me nogal riskant.

Daar komt nog eens bij dat als je voor een merk als Poorboy's of Mothers gaat, dat het niet zo veel meer kost. En dan ben je zeker dat het goed gerief is.
                    Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

• @ Wax-it: Ben er gisteren eindelijk in geslaagd om aan dé grote beurt te beginnen.
                      Het is veel beter gegaan dan verwacht maar heb hier en daar, en met een kritisch oog bekeken , toch nog enkele lichte swirls. Ook zaten er enkele langere fijne krassen op de motorkap die ik er met SSR2 niet uitgekregen heb. Moet toegeven dat je met je gezicht bijna op de motorkap moet gaan liggen om ze te zien maar ze zijn er wel. Misschien hiervoor SSR3 proberen?

Voor de rest is alles goed gegaan.

Enkel één negatieve ervaring (en waar ik me echt aan gestoord heb): de blauwe 3M-afplaktape kwam soms los wanneer je er met de machine langs afgaat en laat dan lijmresten achter wanneer je er met de microvezeldoek langs veegt. Gevolg: allemaal fijne lijmstrepen op de lak. Moet dan wel weer toegeven dat deze lijmresten makkelijk te verwijderen zijn zonder enig bijkomend product maar heb er mij toch aan geërgerd.

Comment

@ Wax-it: Ben er gisteren eindelijk in geslaagd om aan dé grote beurt te beginnen.
                        Het is veel beter gegaan dan verwacht maar heb hier en daar, en met een kritisch oog bekeken , toch nog enkele lichte swirls. Ook zaten er enkele langere fijne krassen op de motorkap die ik er met SSR2 niet uitgekregen heb. Moet toegeven dat je met je gezicht bijna op de motorkap moet gaan liggen om ze te zien maar ze zijn er wel. Misschien hiervoor SSR3 proberen?

Voor de rest is alles goed gegaan.

Enkel één negatieve ervaring (en waar ik me echt aan gestoord heb): de blauwe 3M-afplaktape kwam soms los wanneer je er met de machine langs afgaat en laat dan lijmresten achter wanneer je er met de microvezeldoek langs veegt. Gevolg: allemaal fijne lijmstrepen op de lak. Moet dan wel weer toegeven dat deze lijmresten makkelijk te verwijderen zijn zonder enig bijkomend product maar heb er mij toch aan geërgerd.
                        W3N, blij dat alles goed verlopen is

Je zal idd lokaal moeten gaan compounden om diepere krassen te verwijderen, SSR3 is één van de mogelijkheden daarvoor.

Ivm de 3M, afplakken is een kunst, en in het begin heb ik ook veel in dezelfde situatie gezen zoals jij, lijm in je doek en in je pads ... kan beter stoppen en opnieuw beginnen.

De 3M tape is dan nog eens gemaakt om dit te minimaliseren, daar er weinig lijm gebruikt wordt. Doe je dit met een normale tape vliegt de lijm in het rond (figuurlijk dan hé )
                        De truuk is van de tape 1mm ofzo op de lak te plakken zodat hij mooi aansluit. Het je speling dan komt je pad onder je tape en neemt hij de lijm mee ...

Ik hoop dat het iet of wat duidelijk is

Comment

Je zal idd lokaal moeten gaan compounden om diepere krassen te verwijderen, SSR3 is één van de mogelijkheden daarvoor.

Ivm de 3M, afplakken is een kunst, en in het begin heb ik ook veel in dezelfde situatie gezen zoals jij, lijm in je doek en in je pads ... kan beter stoppen en opnieuw beginnen.

De 3M tape is dan nog eens gemaakt om dit te minimaliseren, daar er weinig lijm gebruikt wordt. Doe je dit met een normale tape vliegt de lijm in het rond (figuurlijk dan hé )
                          De truuk is van de tape 1mm ofzo op de lak te plakken zodat hij mooi aansluit. Het je speling dan komt je pad onder je tape en neemt hij de lijm mee ...

Overduidelijk.

Ben al blij dat ik niet de enige ben wat de tape betreft. Overal van die fijne lijmstrepen op de lak.
                          Maar idd, ik heb er juist extra opgelet om de tape niet mee op de lak te kleven maar zal in 't vervolg jouw raad opvolgen.

Ik ben gisteren na het grondig wassen gestart met eerst Meg's Paint Cleaner (stond hier nog en moet ook op geraken) en heb dan toch nog heel wat passes mogen doen met de SSR2.
                          Maar ben tevreden met het reeds behaalde resultaat. Zal me later, wanneer ik weer de moeite heb om te bestellen, ook nog SSR3 aanschaffen voor de volgende 'detail'beurt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door manneke Bekijk Berichten
                            Heeft sonax goede producten die iemand zonder ervaring gemakkelijk kan gebruiken?
                            Er zijn betere dingen maar zover ik weet is het verre van slecht
                            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Ik lees op een ander forum dat er na het gebruik van SSR2,5 nog M80 van Meg's wordt gebruikt om de grove krasjes van de SSR2,5 weg te werken. Is SSR2,5 dan zoveel sterker dan SSR2?

Comment

• Als ik SSR2,5 heb gebruikt ga ik altijd nog eens nabewerken met SSR2 of SSR1.

Comment

Ik lees op een ander forum dat er na het gebruik van SSR2,5 nog M80 van Meg's wordt gebruikt om de grove krasjes van de SSR2,5 weg te werken. Is SSR2,5 dan zoveel sterker dan SSR2?
                                  Ja, SSR2.5 is al bijna een compound ! Daar moet je zoiezo nabewerken met SSR2 of SSR1.

Met SSR2 kan je ook afwerken op hardere lakken, dat is een medium polish die je bij goed verwerken bijna compleet kan afbreken.

Bij SSR2.5 kan je dat niet ...

Comment

• Ik werk ALTIJD af met SSR1 , kwestie van zeker te zijn he

Nog een klein vraagje:
                                    de laag op de achterkant van mijn pads die ervoor zorgt dat ze aan de velcro blijven kleven, laat los... Enig idee wat ik daaraan kan doen? Terug vastkleven met één of andere lijm of zo? (ik denk dat ik ze te vaak uitspoel)
                                    Grtzzz
                                    P.S. geinig machientje die DAP heb er al veel mensen mee doen uitslaan...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                      Als ik SSR2,5 heb gebruikt ga ik altijd nog eens nabewerken met SSR2 of SSR1.
                                      Zou ik sowieso ook doen maar ik stelde me nu gewoon ff de vraag of de stap van SSR 2 naar 2,5 al meteen zo groot is. Heb pas mijn auto met SSR2 gedaan en deze is toch duidelijk een polish die geen nabehandeling hoeft. Wat is dan de stap van SSR2 naar SSR3? Dus, later in mijn geval beter eerst met SSR2,5 proberen ipv SSR3?

Edit: kzie dat Wax-it ondertussen al voor een deel geantwoord heeft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gwaaido Bekijk Berichten
                                        Ik werk ALTIJD af met SSR1 , kwestie van zeker te zijn he

Nog een klein vraagje:
                                        de laag op de achterkant van mijn pads die ervoor zorgt dat ze aan de velcro blijven kleven, laat los... Enig idee wat ik daaraan kan doen? Terug vastkleven met één of andere lijm of zo? (ik denk dat ik ze te vaak uitspoel)
                                        Grtzzz
                                        P.S. geinig machientje die DAP heb er al veel mensen mee doen uitslaan...
                                        Ik krijg de Meg-pads bijna nooit van mijn excenter.

Comment

• Nog een vraagje, wat is het verschil tss gewone pads en wafelpads?

Comment

Working...
                                          X