Wafelpads zijn "koeler" had ik begrepen... meer lucht tussen werkvlak en pad denk ik... maar andere, meer ervaren gebruikers zullen dit wel bevestigen of ontkrachten...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Detailing products wat & waar
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk BerichtenNog een vraagje, wat is het verschil tss gewone pads en wafelpads?Oorspronkelijk geplaatst door Gwaaido Bekijk BerichtenWafelpads zijn "koeler" had ik begrepen... meer lucht tussen werkvlak en pad denk ik... maar andere, meer ervaren gebruikers zullen dit wel bevestigen of ontkrachten...
Maar dat is enkel van nu op een rotary waar er warmteontwikkeling is.
Met een excenter heb je weinig tot geen warmte ontwikkeling en is de koeling niet van doen.
Nadeel aan de wafelpads is dat ze minder contactoppervlak hebben en dus minder "schuren" en dus minder corrigeren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenIdd, als je met wafelpad bedoelt de 3M pad
Maar dat is enkel van nu op een rotary waar er warmteontwikkeling is.
Met een excenter heb je weinig tot geen warmte ontwikkeling en is de koeling niet van doen.
Nadeel aan de wafelpads is dat ze minder contactoppervlak hebben en dus minder "schuren" en dus minder corrigeren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gwaaido Bekijk BerichtenDe laag op de achterkant van mijn pads die ervoor zorgt dat ze aan de velcro blijven kleven, laat los... Enig idee wat ik daaraan kan doen? Terug vastkleven met één of andere lijm of zo? (ik denk dat ik ze te vaak uitspoel)
Comment
-
Welke pads gebruik je?
Heb er nog nooit last van gehad eigenlijk...2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenWelke pads gebruik je?
Heb er nog nooit last van gehad eigenlijk...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenWelke pads gebruik je?
Heb er nog nooit last van gehad eigenlijk...
Nog een vraagje: waarmee brengen jullie de cleaner en de sealant aan?
Machinaal of met de hand? En mag dat met dezelfde pad?
Comment
-
Heb die CCS al een hele tijd en nooit last van gehad. Beetje uitkijken als je ze lostrekt. Ik trek ze eerst voorzichtiglos rondom en dan pas helemaal
Een cleaner en sealant breng je aan met een finishing pad. Ik gebruik die van Meguiar's (zwart). Per product gebruik je een andere pad, altijd.2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenIdd, als je met wafelpad bedoelt de 3M pad
Maar dat is enkel van nu op een rotary waar er warmteontwikkeling is.
Met een excenter heb je weinig tot geen warmte ontwikkeling en is de koeling niet van doen.
Nadeel aan de wafelpads is dat ze minder contactoppervlak hebben en dus minder "schuren" en dus minder corrigeren
Ik zie dat de CCS pads in jouw webwinkel enkel met wafelstructuur zijn.
Zijn deze niet (meer) in de gewone versie te verkrijgen?
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gwaaido Bekijk BerichtenNu is die pad helemaal naar de filistijnen... volledig losgekomen van die velcro-plaklaag... Eens het begint, gaat het snel...
Daar sta ik nu met een half-gedetailde auto...
Bert: kun je gauw een padje brengen? Je krijgt koffie en taart
Comment
-
Ik heb pas een andere oldtimer aangekocht. De wagen is enkele jaren geleden herspoten geweest en dan onregelmatig gebruikt geweest en heel veel stil gestaan, niet altijd in erg propere omstandigheden.
Ik wil hem nu eens volledig oppoetsen, maar heb advies nodig ivm. de te gebruiken producten :
- er zitten wat kleine krasjes op, niks ergs en niet heel diep
- oppervlak voelt ruw aan en dat gaat er niet allemaal af met gewoon wassen
- rubber onderdelen hebben op sommige plaatsen een grijze waas (niet heel erg)
- lamswollen tapijten binnenin moeten gereinigd worden en moeten terug wat volume krijgen
- op het vinyldak zit onderaan een heel klein beetje verf overspray : hoe krijg ik dat er af. Ik wil geen al te agressieve producten gebruiken om het vinyl niet aan te tasten.
Welke producten raden jullie aan en waar kan ik ze kopen ? Bedoeling is dat de wagen er echt als nieuw uit ziet.
Benoit
Comment
-
Eén adres... www.wax-it.be
Koop je een SSR kit met DAP 500 en je zult versteld staan van wat je allemaal bereikt met die dingen!
Comment
-
hoe oud is de oldtimer?
nog lak op oliebasis, thermoplastische lak of al de meer modernere lak met verdunner?
Comment
-
Ik heb me vorige week dit aangeschaft. Voornamelijk om de opgedroogde kalkdruppels van de ramen te krijgen na een wasbeurt.
Echt goed spul.
Er staat ook op vermeld dat je er lichte krasjes mee uit glas kan polieren maar hier heb ik toch mijn twijfels bij of dit wel zal lukken.
Btw, het doet perfect dienst waarvoor ik het gekocht heb en dat is het belangrijkste.
Comment
-
Turtle Wax is geen brol integenstelling tot wat veel mensen denken2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
Ik heb me vorige week dit aangeschaft. Voornamelijk om de opgedroogde kalkdruppels van de ramen te krijgen na een wasbeurt.
Echt goed spul.
Er staat ook op vermeld dat je er lichte krasjes mee uit glas kan polieren maar hier heb ik toch mijn twijfels bij of dit wel zal lukken.
Btw, het doet perfect dienst waarvoor ik het gekocht heb en dat is het belangrijkste.
@ jochen:
turtlewax is idd niet slecht, zeker niet voor de prijs maar nu ik Goldclass shampoo gebruik zouk toch ni meer willen wisselen voor shampoo turtlewax.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ponrow Bekijk Berichtenheb die ook gekocht... is hard wrijven krasjes gaan idd niet weg maar doet raam wel schoon blinken, al zijn er eenvoudigere manieren
@ jochen:
turtlewax is idd niet slecht, zeker niet voor de prijs maar nu ik Goldclass shampoo gebruik zouk toch ni meer willen wisselen voor shampoo turtlewax.
Ik hoef ook niet alles van TW maar het is gewoon testen en hopen dat je meteen de juiste keuze maakt . Heb van TW tegelijkertijd ook nog een product gekocht voor het interieur maar hier ben ik dan weer niet zo tevreden van.
Comment
Comment