Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Detailing products wat & waar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
    De kleur, type lak, glans/diepte/wetlook, langdurige bescherming of niet, persoonlijke voorkeur,...
    Neem nu mijn A3: akoyagrijs pareleffect lak en ik verkies een diep glanzend effect. Wat neem ik dan het beste, acrylic of carnauba?

Comment

• mede door de grijze lak, zou ik kiezen voor een Carnauba

Comment

mede door de grijze lak, zou ik kiezen voor een Carnauba
        Ik zou hetzelfde aanraden. Probeer die natty's paste wax blue maar eens. Van de wetlook die die wax geeft op wales groen (VAG kleur) was ik toch heel erg tevreden.

Comment

• Ik heb trouwens eens die Natty's Blue gebruikt op de Dolfijngrijze A6 van m'n ma en daar kwamen de lak heel mooi uit... Natte look, en heel duidelijke partikels in de lak. (Wel voorafgegaan door EX-P)

Comment

• Meestal wordt er gesproken van een diepe reflectie (carnauba) en wet look (sealant). Combineer je de twee, heb je ook de eigenschappen van beide waxen. (al geeft een sealant ook vaak een diepe reflectie en een carnauba geeft ook een wetlook.. afhankelijk van aantal layers en de lak)

Dus ik werk meestal dan met twee waxes - eerst de sealant en daarna bovenop de carnauba. Meestal sealant 2x (dus twee dunne lagen) en de dag erop ofzo de carnauba erover (1x)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomClaessens Bekijk Berichten
              Meestal wordt er gesproken van een diepe reflectie (carnauba) en wet look (sealant). Combineer je de twee, heb je ook de eigenschappen van beide waxen. (al geeft een sealant ook vaak een diepe reflectie en een carnauba geeft ook een wetlook.. afhankelijk van aantal layers en de lak)

Dus ik werk meestal dan met twee waxes - eerst de sealant en daarna bovenop de carnauba. Meestal sealant 2x (dus twee dunne lagen) en de dag erop ofzo de carnauba erover (1x)
              hoge reflectie heb je meestal met een sealant !
              Wet look => carnauba

Maar zoals je zegt, combineren en je hebt best of both worlds.

Je hebt ook producten die beide combineren, zoals eens blackfire Wet Diamond.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                hoge reflectie heb je meestal met een sealant !
                Wet look => carnauba

Maar zoals je zegt, combineren en je hebt best of both worlds.

Je hebt ook producten die beide combineren, zoals eens blackfire Wet Diamond.
                Da's natuurlijk ook interessant, eentje die beiden combineert. De natty's kan je best afwerken met een sealant eigenlijk dan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk Berichten
                  Da's natuurlijk ook interessant, eentje die beiden combineert. De natty's kan je best afwerken met een sealant eigenlijk dan.
                  Omgekeerd, eerst de sealant, dan da carnauba

Comment

• Guys, dat is hier bijna niet meer te volgen.

Diepe reflectie, ok dat zal wel erg glanzend betekenen maar wetlook? Welk beeld mag ik me bij dat laatste voorstellen?

Ik probeer het verschil voor me te zien maar krijg er de kriebels van omdat ik niet alles duidelijk kan plaatsen en ordenen.

Hopelijk zijn de verschillen duidelijker na de Meguiars Detail Day.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                      Guys, dat is hier bijna niet meer te volgen.

Diepe reflectie, ok dat zal wel erg glanzend betekenen maar wetlook? Welk beeld mag ik me bij dat laatste voorstellen?

Ik probeer het verschil voor me te zien maar krijg er de kriebels van omdat ik niet alles duidelijk kan plaatsen en ordenen.

Wetlook, de naam zegt het zelf. Uw auto zal eruit zien alsof hij nat is. Niet met druppels en al maar het gaat dan om de kleur (diepte)
                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                        Guys, dat is hier bijna niet meer te volgen.

Persoonlijk zou ik voor jouw kleur een Jeffs Werkstatt Acrylic kit nemen. Ik heb op zilver nog niets gezien dat beter staat

Ik heb het zelf ook 6 maanden getest en nu zit ik met een carnauba. De metaalglinsters komen met die Jeffs Werkstatt 10 keer feller uit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                          Persoonlijk zou ik voor jouw kleur een Jeffs Werkstatt Acrylic kit nemen. Ik heb op zilver nog niets gezien dat beter staat

Ik heb het zelf ook 6 maanden getest en nu zit ik met een carnauba. De metaalglinsters komen met die Jeffs Werkstatt 10 keer feller uit
                          Ik hou van een glanzende lak, een lak waarin je je kan spiegelen.

Het staaltje wax dat ik hier nog heb is carnauba; moet ik dat best met de blote hand aanbrengen? Of maakt het niet uit?

Comment

... Natte look, en heel duidelijke partikels in de lak.
                            Wat zijn partikels ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pietkonijn Bekijk Berichten
                              Wat zijn partikels ?
                              Die fijne 'puntjes' metallic in je lak.

Comment

• Die dingen:

Comment

Die dingen:

Ah ok thx

Comment

• Wat ik ook al gemerkt heb is dat sommige wagens een rode schijn vertonen. Komt dit door een speciaal product? Of is dat omdat de lak nog nieuw is?

Comment

Wat ik ook al gemerkt heb is dat sommige wagens een rode schijn vertonen. Komt dit door een speciaal product? Of is dat omdat de lak nog nieuw is?
                                      uh? Een rode schijn, nog nooit opgemerkt hoor?

Comment

Wat ik ook al gemerkt heb is dat sommige wagens een rode schijn vertonen. Komt dit door een speciaal product? Of is dat omdat de lak nog nieuw is?
                                        Of omdat die nozems 'n rode wagen hebben laten overspuiten?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
                                          Of omdat die nozems 'n rode wagen hebben laten overspuiten?

Euh... nee

't Is zo precies een diep rode/bruine schijn. Oogt wel schiek

Comment

Working...
                                          X