Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Detailing products wat & waar
Collapse
X
-
Ik moet zeggen, die blackfire producten (polish en sealant) zijn echt wel gemakkelijke producten. Aanbrengen, vrijwel direct lichte haze en dan "buffen" zoals in 't boekske staat, opwrijven dus. Dat opwrijven is echt supergemakkelijk, direct resultaat, geen strepen.
Wat anders dan die turtle wax van vroeger
Vraag me wel alleen nog af hoe ik die blackfire wax ga moeten aanbrengen, want die zit in een potteke en is precies vrij hard ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk BerichtenBen al enkele uurtjes bezig met kleien, SSR2 en NXT wax (alles met de hand).
'k Krijg een mooie diepe glans..., maar de swirls, hologrammen en kleine krasjes zijn er nog altijd.
Moet de SSR2 er een tijdje opblijven alvorens uit te wrijven?
De Pootboys polish met sealant of carnauba was beter geweest denk ik.
Maar kleien en daarna NXT kan ook al een zeer mooi resultaat geven hoor!2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Ik spoel ze eerst uit onder de kraan met wat dreft en dan gooi ik ze in het wasmachine bij de rest van mijn MF doeken enzo...
Programma "delicate was 30°"
Je kan ze blijven gebruiken totdat ze echt scheuren of weet ik veel...2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk BerichtenIk was alle doeken en pads steeds met de hand uit.
Voor de pads wordt zelfs aangeraden om deze niet in de machine te wassen omdat dat mettertijd naar t schijnt problemen kan geven bij de velcro.
Het ging over applicator pads, niet de polishing pads. Die was ik ook uit met de hand2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenWel bij de les blijven hè Wendy :p
Het ging over applicator pads, niet de polishing pads. Die was ik ook uit met de hand
Ik was verdergegaan op de post van De Fille en dacht dat hij allerlei pads bedoelde omdat manuele tss haakjes staat.
En idd, het was niet duidelijk dat ik in mijn post enkel de pads voor machinaal gebruik bedoelde omwille de velcro.
Skoezie!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk BerichtenJa meester, sorry meester.
Ik was verdergegaan op de post van De Fille en dacht dat hij allerlei pads bedoelde omdat manuele tss haakjes staat.
En idd, het was niet duidelijk dat ik in mijn post enkel de pads voor machinaal gebruik bedoelde ivm de velcro.
Skoezie!2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenDe SSR reeks van poorboys is gemaakt om met ee nmachine te verwerken, niet met de hand. Je gaat er weinig of gee nresultaat mee behalen.
De Pootboys polish met sealant of carnauba was beter geweest denk ik.
Zou ik eventueel beter resultaat kunnen krijgen met een gewone buffer (dus geen PC of dergelijke)?
Deze dus:
'k Heb die hier liggen, maar nog nooit gebruikt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk BerichtenWax-it en Chutney hadden me afgeraden die te nemen omdat ik daarna met de NXT wax alles teniet zou doen omdat daar fillers inzitten.
Zou ik eventueel beter resultaat kunnen krijgen met een gewone buffer (dus geen PC of dergelijke)?
Deze dus:
'k Heb die hier liggen, maar nog nooit gebruikt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk BerichtenLaat 'm dan maar liggen want deze machientjes zouden niet veel bijbrengen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk BerichtenIk kan toch niet veel mis doen met eens te proberen, of wel?
Comment
-
Idd, blijf daar maar vanaf. Die dingen hebben totlaal geen kracht, zijn veel te lomp en groot. Iedereen heeft wel zo'n ding op zolder liggen... en het ligt er niet voor niets.
Mja idd, de solventen van de NXT kunnen idd de fillers wegnemen...2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk BerichtenJe gaat er niet veel resultaat mee boeken. Ik denk dat je met de hand beter en meer kan bereiken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door De Fille Bekijk BerichtenVraag me wel alleen nog af hoe ik die blackfire wax ga moeten aanbrengen, want die zit in een potteke en is precies vrij hard ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk BerichtenBen al enkele uurtjes bezig met kleien, SSR2 en NXT wax (alles met de hand).
'k Krijg een mooie diepe glans..., maar de swirls, hologrammen en kleine krasjes zijn er nog altijd.
Moet de SSR2 er een tijdje opblijven alvorens uit te wrijven?
Om manueel te werken zijn inderdaad de SSR's en enkele producten van Einszett het meest doeltreffende.
Het is wel een werk van lange adem.
Werk met heel kleine oppervlakten. Neem niet teveel polish op je pad, zodat het kan afbreken. Een veel voorkomende fout is veel polish te nemen, maar dan kan je wel uren wrijven zonder dat de polish zijn werk doet. De bedoeling is om de PC na te bootsen. Daarom maak je best korte snelle bewegingen om een klein oppervlakte. Als je merkt dat de SSR doorzichtig wordt en er zich stof begint te vormen, heb je de polish voldoende afgebroken. Dan onmiddellijk afwrijven. Als dat niet het geval is, heb je teveel polish op je pad genomen.
Manueel kan je nooit een auto goed polieren op 1 dag.
Werk liever paneel per paneel volledig af. Bijvoorbeeld, neem je voor om 1 deur te doen op 1 dag. Polijsten en waxen.
Comment
Comment