Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Onder andere Meguiars heeft een 3-stappen plan, namelijk paint cleaner + polish + wax. Is zo'n systeem de moeite of is het echt een must? Wat is eigenlijk de bedoeling van deze drie stappen? Wat ik van plan ben is: wassen, kleien, wassen, afdrogen en waxen. Is dit even goed of not done?
En terwijl ik toch bezig ben met vragen stellen: wat is het speciale aan een carnuba wax? Wat is het verschil ten opzichte van een acrylic? En wat zijn de toepassingsgebieden?
* acrylic = volsynthetisch: glans
* carnauba = in 't beste geval 100% pure braziliaanse wax: kleurdiepte
m.a.w. Wil je een bling bling, dan leg je best wat laagjes acrylic. Heb je een gekleurde wagen (rood bvb), dan wil je de kleur goed laten uitkomen (carnauba). Heb je een donkergrijze (of zwarte), dan wil je beide
Niets houdt je tegen om altijd een paar laagjes acrylic + wax te leggen natuurlijk. Wel eerst de acrylic, dan pas de wax, want acrylic op de wax gaat niet lang meegaan (1 regenbui en 't is eraf).
Sealant = spiegelglans en duurzaamheid (tot 6 maanden).
Carnauba = diepte, warmte, "wetlook" maar minder duurzaam (+/- 3 à 8 weken). Bijvoorbeeld, Pinnacle heeft een schitterend effect maar gaat slechts een drietal weken mee.
Wat betreft het percentage carnauba bestaan er vele mythes. Gaat niet af op het percentage om een bepaalde wax te kopen.
Bij vermelding 100% pure carnauba wax, bedoelt men dat er geen andere soorten wax (bijenwax, montanwax, enz...) gebruikt werden. Bij 50% heeft men dus evenveel carnauba als andere soorten waxen. Men moet dan ook nog rekening houden met de solventen, siliconen, paraffine en oliën die toegevoegd worden. Uiteindelijk kan je eindigen met "maar" 30% carnauba in het potje. Op zich is dat geen probleem want de andere ingrediënten zijn even belangrijk. Carnauba op zichzelf is zeer goedkoop : +/- €30/kg. Het zijn sommige andere producten die duur zijn.
Blackfire ivory carnauba wax zou tot 6 maand meegaan, ik hou het op 3 maand
Op mijn company golf staat 1 laagje all finish paint protection van Blackfire, was snel aangebracht dus helemaal niet zoals het eigenlijk zou moeten :p
En nu 12000 km en bijna 3 maanden verder staan hij nog steeds super te beaden als het regent
Ok, nietmeer zoals in het begin, maar toch héél mooi
Op mijn company golf staat 1 laagje all finish paint protection van Blackfire, was snel aangebracht dus helemaal niet zoals het eigenlijk zou moeten :p
En nu 12000 km en bijna 3 maanden verder staan hij nog steeds super te beaden als het regent
Ok, nietmeer zoals in het begin, maar toch héél mooi
Heb de lamswollen nog nooit gebruikt maar ben wel super content van het microvezel geval. Neemt zeer veel water op. Zoveel zelfs dat ik hem altijd een beetje uitwring na een dop in het sop. Wassen wassen wassen en dan omdraaien om opnieuw te wassen wassen wassen
Ik gebruik nog steeds het lamswolle exemplaar maar zodra deze aan vervanging toe is (en ik denk dat dat best nog wat zal duren) ga ik de microfiber mitt proberen.
Ik daarentegen ben overgeschakeld van de MF mitt van Meg naar de Lamswol mitt van Sonüs. Ik gebruik die van Meg enkel nog voor de wielen. Na verloop van tijd wordt de Meg's mitt te stijf naar mijn goesting. De lamswol blijft veel langer zacht.
Een washandschoen gebruik ik niet graag. Het ding draait zich altijd rond mijn hand en gaat dan stroef. Misschien dat ik het later nog eens probeer.
Ik heb op het net (detailing world) gelezen over de new car smell van chemical guys. Is dat een bekend merk? Heeft er iemand ervaring met dat product? Of wat raden jullie aan?
Een washandschoen gebruik ik niet graag. Het ding draait zich altijd rond mijn hand en gaat dan stroef. Misschien dat ik het later nog eens probeer.
Ik heb op het net (detailing world) gelezen over de new car smell van chemical guys. Is dat een bekend merk? Heeft er iemand ervaring met dat product? Of wat raden jullie aan?
Chemical Guys is een bekend merk, maar wordt dikwijls afgekort als CG. Ze hebben zowat voor alles iets. Ik denk dat je daar niet mis mee kunt gaan.
Chemical Guys is een zeer goed merk.
Wat betreft de new car smell, ik heb deze gekocht en vind hem niet echt lekker ruiken. Het ruikt immers naar talkpoeder voor babies en niet echt naar een nieuwe wagen. Misschien is het omdat ik momenteel eentje heb dat die geur me doet denken aan vuile pampers. Hun andere deo's ruiken wel veel beter en houden ook vrij lang : leather scent, lemon, ...
Probeer eens een handschoen met een duim. Het zal niet meer ronddraaien. Het nadeel is dan wel dat je het niet langs beide kanten kan gebruiken, behalve als je twee linkerhanden hebt natuurlijk.(grapje).
Comment