Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke DA polisher?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welke DA polisher?

Mijn Meguiars DA heeft zijn beste tijd wel gehad en was ergonomisch niet zo een topper.
    Nu wou ik eventueel een RupesBigfoot LHR MK2 kopen, maar de lokale verdeler heeft shinemaster als merk dat hij verdeeld het prijs verschil is groot, best voor de rups gaan?

Geen van beiden.

Zo'n Krauss is eigenlijk een DAP, zou in dezelfde fabriek gemaakt worden ... Rupes is OK, maar duur ... eigenlijk té duur.

Er is er eentje die goedkoper is dan de Rupes en rustiger loopt: de Flex XFE 7-15 150 ... monteer er een 125 mm backingplate op en je kan er je 5,5" pads op gebruiken.

Comment

Dit topic wil ik wel volgen. Destijds ook de DAP van meguiars gekocht en nooit echt tevreden van geweest. Ook hun producten hebben mij nooit de gewenste resultaten gegeven. Momenteel gebruik ik 3M producten maar ik zoek nog betere producten. Op de motoshow in Essen bij swissvax gestaan maar is vrij duur. Vandaag zijn er zoveel machines en producten zodat je de bomen niet meer door het bos ziet.

Comment

Qua producten: Menzerna kan mij ten zeerste bekoren.
        En de prijs valt heel goed mee
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Het zoeken (en vinden) van de - voor jou - ideale machine(s), producten, pads en andere gebruikte attributen is best spannend maar kan ook vrij lang duren ... niet iedereen ervaart alles op dezelfde manier, bovendien zit je dan ook nog met de verschillen in lakken en wat (subjectief) als prettig / minder prettig werken wordt ervaren.

Het is duidelijk geen exacte wetenschap.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mrwhoopie Bekijk Berichten
            Mijn Meguiars DA heeft zijn beste tijd wel gehad en was ergonomisch niet zo een topper.
            Nu wou ik eventueel een RupesBigfoot LHR MK2 kopen, maar de lokale verdeler heeft shinemaster als merk dat hij verdeeld het prijs verschil is groot, best voor de rups gaan?
            Wat bedoel je met rustiger lopen?Wat ik een must zou vinden is de minst luidruchtige,dus als je dat bedoelt zou dat ideaal zijn.Aan de andere kant beweert Rupes de grootste "trow" te hebben en dat dit net het succes is dat deze machine zo goed corrigeert.

Comment

Ik ervaar de Flex als rustiger lopend: voor mij is hij minder storend / irriterend qua geluidsniveau / "klank" en ervaar er minder trillingen mee als bij de Rupes ... met rustiger lopen bedoel ik dus eigenlijk twee factoren die ik liefst zo min mogelijk ervaar bij het werken met een excentrische polijstmachine.

Eigenlijk zou je de twee machines naast mekaar moeten kunnen testen, er zijn shops waar dat kan.

Ik vermoed dat je met "trow" de "throw" bedoelt ? ... da's de excentrische uitslag.

Je vermeldde niet over welke Rupes jij het hier hebt ? ... de RUPES LHR15ES Mark II of de RUPES LHR21ES Mark II ?

De RUPES LHR15ES Mark II heeft een uitslag van 15 mm, de RUPES LHR21ES Mark II heeft een excentrische uitslag van 21 mm.

Bij de Flex XFE 7-15 150 is de throw eveneens 15 mm.

Comment

ik wou gaan voor die met 21mm uitslag, flex heeft geen variant daar in?Alvast bedankt voor je uitleg en het besparen van euro's

Comment

Heb je een specifieke reden om voor een machine met 21 mm uitslag te willen gaan ?

Comment

Volgens de uitleg gaf dat een betere correctie, zelf heb ik totaal geen inbreng dus het kan perfect verkoops-praat zijn :-D

Comment

Ga je regelmatig aan de slag met grote oppervlakken zoals bij bestel- en vrachtwagens, trailers, aanhangwagens met gesloten opbouw, boten ... ?

Comment

meeste correctie is nog altijd met een rotatie en kunt ge fijner mee werken rond randen. DAP gaat daar net door zijn uitslag moeilijker te controleren zijn.
                        www.peugeotforum.be

Comment

Klopt, maar stop zo'n rotary in de handen van iemand die daar nog geen enkele ervaring mee heeft en hij zit binnen de kortste keren door de lak ... recent nog meegemaakt bij iemand die zelfs > 5 jaar ervaring had met een DA.

Een DA is veel meer vergevingsgezind, kan de beginneling nog altijd weinig fout mee doen.

Comment

En voor wat ik de reviews zie is de FLEX de enige die de kracht van een rotary heeft maar wel het veilige van een DA,echt grote oppervlakken doe ik niet echt neen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mrwhoopie Bekijk Berichten
                              echt grote oppervlakken doe ik niet echt neen.
                              Dan heb je volgens mij geen behoefte aan een machine met een uitslag van 21 mm ... zo fijn werkt dat niet (grotere uitslag -> meer trillingen) en door de grotere pads is de machine minder random inzetbaar. Bovendien wordt er door de machine harder op de pads getrokken waardoor je er meer gaat verslijten, in sommige gevallen vliegen ze zelfs uit mekaar.

Comment

effe langs scherp kantje en hup daar gaat de pad
                                www.peugeotforum.be

Comment

Dit is geweldige info! Hartelijk bedankt allemaal.

Comment

Graag gedaan !

Comment

Ik ben er van overtuigd dat dit het beste toestel zal zijn,de dealer hier zij wel dat de flex te zwaar is om de zijkanten te te doen.

Comment

Heeft die dealer Flex in zijn gamma ?

Comment

Working...
                                        X