Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een stapje verder

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Een stapje verder

In het verleden heb ik altijd mijn wagens op een normale manier gewassen maar wel met producten waarvan ik wist dat ze goed zijn.
    Nu wil ik een klein stapje verder gaan zonder een hele dag aan mijn wagen bezig te zijn.

Ik had gedacht om volgende producten te kopen. Graag advies of aanpassingen waar nodig. Bedankt!

Auto Finesse Lather Shampoo voor het normale reinigen van de auto
    Auto Finesse Clay set voor het helemaal zuiveren van de lak
    Auto Finesse Dual LSP Applicator Pad om de pre-wax aan te kunnen brengen
    Auto Finesse Rejuvenate als pre-wax
    Auto Finesse Waxmate XL om wax te kunnen aanbrengen
    Auto Finesse Fusion als wax

Mijn bedoeling is om een mooi glanzende lak te hebben. Auto is donkerblauw en op dit moment 13.000 (dus niet helemaal nieuw).

Toevallig allemaal producten van Auto Finesse maar dat komt omdat daar een goeie uitleg over stond op de site van Wax-it.

Ik hoor graag het advies ...
    Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
    • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
    • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
    • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Troost je, als je het goed wil doen ben je wel een hele dag er aan bezig Snowfoam is ook wel een handige tip als pre wash, oja, 2 emmer methode gebruiken.. en voor de rest, met elk product een andere vezeldoek gebruiken.
    VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Geen ervaring met deze producten.
      Ik ben wel fan van de black Hole voor donkere wagens.
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Blackhole is een glaze.
        Tegenhanger van Autofinesse is Ultraglaze.
        Blackhole is iets beter van resultaat (diepere glans), en Autofinesse laat zich gemakkelijker verwerken.
        Al zijn het allebei goede producten.
        Glazen doe je voor je wax. Maskeert de swirls en hele kleine krasjes. Daardoor krijgt je lak een diepere glans, en komt bv je metalic flake beter uit.
        Vooral op donkere wagens is dit goed merkbaar.
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Ok, geeft glaze ook een merkbaar beter resultaat als extra stap?

Comment

Zeker weten. Ik gebruik het ‘tussendoor’ : als de swirls terug beginnen komen, maar ik geen zin/tijd heb om al terug te polieren.
            De swirls worden dan grotendeels gemaskeerd.
            Maar ook als ik (machinaal) polier, breng ik een laagje glaze aan, voor de wax, voor dat extra beetje.

Het neemt ook amper tijd of moeite: op 20, 30 min heb ik een break gedaan (aanbrengen, en uitwrijven). Neemt ook heel gemakkelijk af (niet zoals sommige polishes of waxen).
            Gewoon zo dun mogelijk leggen.

Comment

Vooral dat laatste, niet te veel opleggen.
              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Tip: als je geduld hebt kan je bij Autofinesse zelf alles goedkoper kopen. Soms doen ze actie 1 kopen 1 gratis. Dus bv flesje glaze kopen flesje wax gratis.

Lather shampoo niet zo een fan van, eerder de born to be mild van ?dodojuice?

Comment

Als AF fan kan ik mij vinden in je keuzes. De Dual LSP Applicator Pad is niet slecht, maar ik raad je de Microfiber Madness Waxing Moon Deluxe aan. Ik gebruik de producten van AF, top gerief, maar doeken en pads van MM zijn zoveel beter.
                  De waxmate is wel handig en goed.

Tip :
                  bestel ook afplaktape om te vermijden dat de wax op harde plastics of rubbers belandt ;-)

Comment

Ga eens langs bij wax it met al je vragen en wat je wilt aankopen, dan kan je daar ter plaatse nog kijken welk merk en type je het beste ligt.

Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar Gyeon en nanolex en niet meer naar auto finesse. Toch een stapje hoger in kwaliteit en prijs is niet percé hoger. Ik heb zelf ook nog heel veel producten van auto finesse staan maar merk dat ik deze minder en minder gebruik.

blackhole glaze komt bij mij niet meer uit de kast daar ik dit wat cheaten vind
                    2013- Volvo V60 D3 R-Design
                    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Een glaze is inderdaad een beetje cheaten.
                      Maar, als je nogal wat kilometers aaneenrijgt zoals ik dat doe, en je lak dus danig afziet van alle bucht die door de lucht vliegt, en je vrije tijd eerder schaars is, dan kan snel een laagje glaze + wax leggen, toch een heel mooi resultaat geven. Als je wil polieren, reken ik toch snel een dagje werk.
                      Vandaag de nieuwe onder handen gepakt: wassen, clayen, wassen, 1 polier-stap (nieuwe auto, dus geen krassen, of het zou toch niet mogen), glaze (t was niet nodig, maar ‘t geeft toch dat tikkeltje extra), waxke, en dan nog eens alles afnemen met quickdetailer.
                      Toch bezig geweest van 9 uur deze morgen tot halfzes vanavond. Weliswaar met een aperitief-pauzeke voor een Ricardke in de zon, een mixed-grill deze middag en deze namiddag een koffietje.

De banden moet ik nog inwrijven met een dressing, maar ik moest onmiddellijk weg, en ik wou geen strepen op de blauwsteen van de oprit.
                      Een bandendressing laat ik liever een beetje drogen/intrekken voor ik begin te rijden

Comment

Een volgend vraagje ...
                        hoe onderhoud je geperforeerd leer? Ik ben bang dat als ik er ook maar iets op smeer alles in de gaatjes verdwijnt en er zo goed als niet meer uitgaat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
                          Een volgend vraagje ...
                          hoe onderhoud je geperforeerd leer? Ik ben bang dat als ik er ook maar iets op smeer alles in de gaatjes verdwijnt en er zo goed als niet meer uitgaat.
                          YT is tour friend...

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

ik zie dat je je auto wast op dat zand, is dat wel handig?
                            Die quick detailer heb ik ook thuis staan, maar nog nooit gebruikt. Als je de auto wast en afdroogt met droogdoek, kan je dan ook al die QD gebruiken of is dat best enkel na het polieren?
                            Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

QD kan je na het wassen ook gebruiken hoor
                              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                                ik zie dat je je auto wast op dat zand, is dat wel handig?
                                Die quick detailer heb ik ook thuis staan, maar nog nooit gebruikt. Als je de auto wast en afdroogt met droogdoek, kan je dan ook al die QD gebruiken of is dat best enkel na het polieren?
                                Is geen zand, maar dolomiet. Op een beton- of tegelvloer is gemakkelijker, maar het valt goed mee.
                                Alleen: een beetje opletten met tuinslang/HD-reiniger: als je met de straal in de steentjes spuit, dan hangt er terug prut aan de auto. En vooral met de grote droogdoek is het opletten dat die niet in de grond sleept.
                                En op je knieën zitten, is niet zo comfortabel zonder mousse-matje.

Voordeel is dat je na het wassen niks moet weg spoelen, het loopt gewoon weg.
                                Op de blauwsteen tegels heb je dan zwarte sporen van het wassen van de velgen, of vettigheid van de bandengel of andere producten. En dat scoort niet goed bij de ega.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                  QD kan je na het wassen ook gebruiken hoor
                                  Zelfs gewoon bij het drogen kan een klein beetje QD ervoor zorgen dat je mooi streeploos kunt drogen.

Comment

Working...
                                  X