Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ruwe lak

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ruwe lak

Ik heb van iemand gehoord dat het goed is van uw lak in te spuiten met velgenreiniger die laten in te trekken
    voor ong. 10 min dan met on vod op poetsen daarna afspoelen en polieren iemand hier al van gehoord ?

Neen, wassen -> claybar gebruiken -> wassen -> polieren -> waxen

In een notendop.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
      Neen, wassen -> claybar gebruiken -> wassen -> polieren -> waxen

In een notendop.
      bedankt zo heb ik het ook al gelezen, maar vond het vreemd dat nochtans iemand met kennis me aanrade om met wiel cleaner op de lak te spuiten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door drek123 Bekijk Berichten

bedankt zo heb ik het ook al gelezen, maar vond het vreemd dat nochtans iemand met kennis me aanrade om met wiel cleaner op de lak te spuiten
        Kan zijn dat hij een iron x variant bedoeld, maar das gewoon een extra stap dat je kan doen voor de wasbeurt

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Comment

Als die kennis daarmee een “iron out” bedoelt, zou dat mss wel kunnen helpen.

Namaz was me net voor.

Comment

Wel hij zegt dat die ruwheid door ijze deeltjes is noghet nooit van gehoord

Comment

Dan doelt hij idd op een ijzerverwijderaar type http://www.wax-it.be/webshop/gyeon-q2m-iron.html
              Kan je perfect gebruiken voor je de wagen gaat wassen. Wagen volledig mee inspuiten en minuutje laten intrekken(niet in de zon!)
              Dan gewoon afspoelen en de wagen wassen.
              Alle ijzerdeeltjes en remstof die aan de wagen vasthingen zijn nu reeds verwijderd en de lak zal al een stuk zachter aanvoelen. Als extra stap kan je nog steeds gaan kleien maar dan heb je de kans nadien te moeten polieren als je iets te grof werkt.
              2013- Volvo V60 D3 R-Design
              2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

de wheel cleaner die hij me verkocht is kenotek, ik ken het merk niet, hij zegt de wagen er mee inspuiten 10 minuten laten intrekken en dan met een vezeldoek
                opwrijven heel de wagen, daarna afspoelen , wassen en daarna simoniseren/wax voor terug een bescherm laag aan te brengen en inderdaad niet in de zon,
                dus kan het geen kwaad dit is te proberen ?

Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
                Dan doelt hij idd op een ijzerverwijderaar type http://www.wax-it.be/webshop/gyeon-q2m-iron.html
                Kan je perfect gebruiken voor je de wagen gaat wassen. Wagen volledig mee inspuiten en minuutje laten intrekken(niet in de zon!)
                Dan gewoon afspoelen en de wagen wassen.
                Alle ijzerdeeltjes en remstof die aan de wagen vasthingen zijn nu reeds verwijderd en de lak zal al een stuk zachter aanvoelen. Als extra stap kan je nog steeds gaan kleien maar dan heb je de kans nadien te moeten polieren als je iets te grof werkt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door drek123 Bekijk Berichten
                  de wheel cleaner die hij me verkocht is kenotek, ik ken het merk niet, hij zegt de wagen er mee inspuiten 10 minuten laten intrekken en dan met een vezeldoek
                  opwrijven heel de wagen, daarna afspoelen , wassen en daarna simoniseren/wax voor terug een bescherm laag aan te brengen en inderdaad niet in de zon,
                  dus kan het geen kwaad dit is te proberen ?

wheel cleaner van kenotek is blijkbaar wel ph neutral dus zou je in principe veilig moeten kunnen gebruiken op de lak.
                  Inwerken met een vezeldoek zou ik wel NIET doen. Gewoon insprayen en weer afspoelen zonder in te werken.
                  wagen wassen, spoelen, drogen en laagje wax erover. Simoniseren is niet meer van deze tijd
                  2013- Volvo V60 D3 R-Design
                  2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Simonizeren doe je met Simoniz. Een merknaam, net zoals Kodak en Bic synoniemen geworden zijn voor een fototoestel en een balpen.
                    In essentie was/is dit een grove polish.
                    Er zijn tegenwoordig betere zaken te krijgen: gemakkelijker te verwerken, gemakkelijker af te nemen, beter resultaat. Voor een noob, en als je er ook niet te veel tijd wil insteken: Autoglym Super Resin Polish is vlot te verkrijgen, en geeft een mooi resultaat. Beetje oppassen aan trims en rubbers, maar brengt gemakkelijk aan, en veegt gemakkelijk weer uit. Gebruik een goeie kwaliteit van microfiberdoekje, en een aparte voor aan te brengen (doe je eigenlijk best met een pad), en een (of meerdere) om af te nemen. Leg je laagje ook niet te dik, je pest er alleen jezelf mee als je terug moet afnemen.
                    Het is geen top-product, maar voor meerendeel van de mensen zal dit al meer dan goed genoeg zijn.

Je begint met je Kenotek (innevelen, en mooi paars laten worden, niet laten opdrogen. Eens de paarsheid grotendeels is weggetrokken: goed spoelen met de tuinslang of hogedruk).
                    Wagen wassen (twee-emmermethode, liefst geen spons maar een MF-washmitt)
                    Spoelen
                    drogen (liever een droogdoek dan een zeemvel)
                    Autoglym SRP
                    En als je wil kun je daarna nog waxen ook (weer met verse doeken). Je werk zal dan een tijd langer eer bieden.
                    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Hartelijk dank ga het zo is proberen maar dus niet wrijven over de Wheel cleaner ?ik heb ook de wax van kenotek is die goed ?

Comment

Ik ken de Kenotek-producten niet.
                        Hun wheelcleaner zou goed zijn.

Maar zat hier niet iemand die voor CID-lines werkte (bedrijf dat Kenotek maakt/verdeelt)?
                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Ik ben zeer tevreden van Kenotek.

Verstuurd vanaf mijn FEVER met Tapatalk

Comment

Ik heb dat vroeger veel gebruikt, geen idee hoe ze geëvolueerd zijn met de jaren

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Comment

ga het proberen in mijn verlof se en zal het hier dan plaatsen, kenotek kende ik ook toch niet maar komt vd dealer zelf

Comment

Working...
                              X