Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hars

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hars

Alvast even m'n eigen ruiten ingooien eer ik iets op dit subforum post: ik ben iemand die niet zo zeer naar details kijkt. Ik poets m'n auto's wel wekelijks. Vaak met de tuinslang en een emmer, soms naar de self carwash, heel soms naar de gewone carwash en nog somser naar zo'n Handwash

2 Emmermethodes en kleien en zo gaat voor mij al te ver. Ik heb er oneindig veel respect voor, maar ik heb daar geen geduld voor. Misschien iets om in het achterhoofd te houden als je straks raad geeft

Ik ben met m'n auto (een Peugeot 500 op vakantie geweest. In ben een maand weg geweest en van die maand heeft hij 3 weken onder naaldbomen gestaan. Het gevolg laat zich raden: er is hars op de lak gevallen. Ik heb ter plekke, telkens als ik een drupje zag, geprobeerd dat eraf te wrijven, ik heb op de week camping waar het meeste hars druppelde zelfs speciaal het dakkoffer erop gelaten om het meeste op te vangen, maar ondanks die maatregelen zit er nog hars op op verschillende plekken.

Vandaag ging ik m'n auto laten poetsen bij zo'n Handwash-bedfijfje. Nog nooit gedaan, maar hij zag er na een maand door het stof rijden, de hars, en dan vanbinnen heel veel (strand)zand en zelfs baguettes en koffiekoekkruimels (normaal mag er niemand eten in de auto, maar ik heb ongeveer 5000km gemaakt waarvan heel wat file, waardoor het niet anders ging. En kinderen + baguettes, da's met een paar kruimels niet gezegd helaas. ) Enfin. Vooral voor de binnenkant eigenlijk, wilde ik hem laten poetsen. Mijne stofzuiger krijgt dat alleszins niet getrokken, en ik wilde het een poging geven.

Binnenkant mooi proper, maar van buiten zitten er nog hier en daar harsdruppels op. Volgens de man van de handwash, moest dat gesimoniseerd.

Hebben jullie tips hoe ik dat eenvoudig, plaatselijk, eraf krijg?
    Ik ben bang dat het, als het te lang zit, de lak verkleurt. De auto is intussen (al) 5,5 jaar maar ziet er eigenlijk nog super uit. Het zou zonde zijn moest ik doffe vlekken krijgen.

Vast bedankt!

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8 met Tapatalk

Heb het er bij mijn vriendin haar wagen is afgekregen met olijfolie en keukenpapier.

Comment

Teerverwijderaar.
      Of WD40.
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Ok. Bedankt. Eerst de olijfolie eens proberen, daarna wd40. Merci.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
          Ok. Bedankt. Eerst de olijfolie eens proberen, daarna wd40. Merci.

Op mijn vriendin haar wagen ook al meer dan eens harsvlekken op de lak gehad van ons houten garage en daarmee heb ik het er toch afgekregen. Veel succes!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Op mijn vriendin haar wagen ook al meer dan eens harsvlekken op de lak gehad van ons houten garage en daarmee heb ik het er toch afgekregen. Veel succes!
            sjans dat je het erbij zet dat 't van de houten garage kwam, ik was me al aan het afvragen waar je vriendin hars voor nodig had en hoe dat dan op hare otto kon komen....

sorry maar 'tis warm vandaag...
            mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
            Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
              sorry maar 'tis warm vandaag...
              En dan smelt dat hars veel gemakkelijker
              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Ik had het ooit na een weekendje in de bossen van de Limburg. Ging er heel makkelijk af met White Spirit. White Spirit is volkomen onschuldig om te gebruiken op je lak. Wel nooit iets op je lak smeren of spuiten in volle zon. Altijd het koetswerk laten afkoelen vooraleer je eender wat wil doen aan de lak.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door THE GREEN HORNET Bekijk Berichten
                  Ik had het ooit na een weekendje in de bossen van de Limburg. Ging er heel makkelijk af met White Spirit. White Spirit is volkomen onschuldig om te gebruiken.
                  Wil niet weten wat je daar met uw vrouw gedaan hebt maar denkt zij er er ook zo over?
                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Wil niet weten wat je daar met uw vrouw gedaan hebt maar denkt zij er er ook zo over?
                    Haha... Ze was toch blij dat het gelukt was

Comment

Met olijfolie is er al redelijk wat af. Volgende stap is wasbenzine of white spirit. Effe wachten tot het wat minder heet is, de auto staat altijd buiten en volle zon is niet zo goed blijkbaar. Dank voor de tips

Comment

Working...
                      X