Mededeling

Collapse
No announcement yet.

polijstmachine huren (Antwerpen)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• polijstmachine huren (Antwerpen)

Ik heb me wat verdiept in het gebruik van een polijstmachine en zou dat willen gebruiken om de eigen auto's te behandelen. Alvorens er één te kopen lijkt het me nuttig eerst eens te proberen door er één te huren. Ik vind echter niet meteen adressen waar dat kan.

Zijn er adressen in prov. Antwerpen waar je een Dap900 of soortgelijk voor een dagje kan huren?
    Last edited by suzuki1200; 23/04/2019, 13:46.

Geen idee of ze zoiets verhuren. Maar is het niet beter om er gelijk eentje te kopen? Bevalt hij je niet zwier je die gewoon op 2dehands. Veel verlies ga je daar niet aan doen.

En daarbij, eenmaal je met een Dap900 hebt gewerkt doe je die niet meer weg.
    2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Tweedehands kopen, en is het niet je ding, weer verkopen.
      Ik zou wel nieuwe pads kopen
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Ik ben inderdaad ook al een tijdje op zoek naar tweedehands dap (of beter uiteraard) maar worden precies niet te vaak aangeboden.

Comment

Kan ik begrijpen. Eens je zoiets hebt, doe je dat niet meer weg.
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

op Marktplaats of op het forum van carclean.nl zag je die wel eens passeren.

Ik heb die nieuw aangekocht (gekregen van mijn vrouw, eigenlijk), en ik gebruik die niet wekelijks, maar toch wel een aantal keer per jaar. Ideaal om de eigen auto te onderhouden, ga je meer dan dat doen, dan denk ik dat er beter gerief op de markt is (Rupes), die meer aan kan, en krachtiger is dan een Dap.

Comment

De grote vraag is hoeveel keer gebruik je dat. Daar moet je dan je aankoop ook op baseren. Om dan top notch te gaan kopen lijkt mij overkill.
              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                Koop dan iets op Ali, dat werkt ook, maar zal gewoon wat meer tijd kosten (en sneller kapot gaan).

Dit heeft ook 700W en draait rond, de pads kan je nog altijd van een ander merk kopen.

https://nl.aliexpress.com/item/KKmoo...0c5d177011b-23
                Dat is dan weer rock bottom en klein, zou ik zelf niet kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                  De grote vraag is hoeveel keer gebruik je dat. Daar moet je dan je aankoop ook op baseren. Om dan top notch te gaan kopen lijkt mij overkill.
                  Awel, ‘t is net dat wat ik wil zeggen: ik gebruik die dap enkel voor mijn eigen auto’s, dus pak een keertje of tien per jaar: de twee autos een keertje polijsten, een paar keer om glaze te zetten, af en toe eens een krasje wegwerken.
                  Ik vind het leuk om op die manier met mijn auto’s bezig te zijn, het is een beetje van een hobby. En hobby’s kosten een beetje geld.

Vele hobby-detailers werken ook, al dan niet officieel, aan andermans auto. En als dat frequent begint te worden, dan heb je graag iets met meer poer, iets dat wat robuuster is. En dat kost dan meer.
                  Maar dat detailen doen die mannen dan ook niet voor niks. Dan is die aankoop geen folietje voor jezelf, maar een investering, want je kunt sneller en beter werk leveren.

Comment

Ik heb deze :

https://www.fixami.be/flex-xc-3401-v...l-322-008.html

Overgekocht van een vriend die hem amper gebruikt had... die heeft die maar een paar maand gehad. Zitten allerlei pads bij, producten...De lol is dat ik hem zelf nog niet echt gebruikt heb

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                      Ik heb deze :

https://www.fixami.be/flex-xc-3401-v...l-322-008.html

Overgekocht van een vriend die hem amper gebruikt had... die heeft die maar een paar maand gehad. Zitten allerlei pads bij, producten...De lol is dat ik hem zelf nog niet echt gebruikt heb
                      Flex is weeral een stukje beter dan DAP

Comment

Een Dapje kopen , kost nu ook de wereld niet , enkele auto's doen en als het je echt niet bevalt ga je daar niet al teveel geld op verliezen.
                        Zelf gebruik ik een Festool Rotary, maar da's simpelweg omdat ik hobbymatig redelijk veel met schrijnwerk bezig ben en ik die al had. Ik ben geen detailer maar zo een keer per jaar zet ik mijn wagens toch wel eens met alles er op en aan in orde, is wel eens leuk om daar zo een dagje mee bezig te zijn eigenlijk.
                        Vorige week m'n nieuwe direct een behandeling gegeven, kleien , polijsten en in de Nanolex coating die dan toch wel telkens een jaartje zijn werk doet. Is wel eens een leuk werkje als dat maar één keertje per jaar is , elke maand zou ik dat niet zien zitten eigenlijk...

Comment

Working...
                        X