Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Overspray en doffe vlekken uit lak verwijderen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Overspray en doffe vlekken uit lak verwijderen?

Ik ben bezig een auto te detailen, er zitten hier en daar (serieuze) doffe vlekken. Ik en de eigenaar denken dat het overspray is van oudere reparaties. Je ziet hier en daar ook duidelijk een 'mooie' rechte lijn van afplaktape. Auto is 10 jaar oud en de vlekken zitten er vermoedelijk ook al een hele tijd.

Heb de volledige voorbereiding gedaan, kuisen, clayen, etc en dan met de dap 900 en verschillende compounds geprobeerd (monello, Meguiars, sonax, en zelfs scratch remover van 3M). Maar met niets haalde ik ook maar een beetje resultaat. Iemand die weet hoe ik deze vlekken het best kan aanpakken en of ze überhaupt wel weg te krijgen zijn?
    Heb er wat (slechte) foto's van genomen.

Heb ook nog een rotarie poliermachine liggen, misschien dat het daarmee ook beter lukt? (deze had ik niet bij)

Alvast bedankt!
    2012 Abarth 500 'esseesse'

Trizac-schijfje en wetsanden, als je dat aandurft.
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
      Trizac-schijfje en wetsanden, als je dat aandurft.
      Wetsanden heb ik, buiten op koplampen, nog niet gadaan, maar voor alles een eerste keer zeker? Heb er in ieder geval al heel vaak filmpjes van gezien.

Hoe pak ik dat het beste aan in deze? Beginnen met p3000 en zo opwerken (wat ik bij koplampen altijd doe) of best met een hogere beginnen? En best de dap ervoor gebruiken of de rotarie?

Ik ga wel sowieso beginnen op een onopvallend plekje (achter op de bumper onderaan is er ook zo'n vlek als het niet zou lukken valt het niet zo hard op), maar als dat goed gaat kan ik de rest aanpakken.

sorry voor de vele vragen ​​​​​

Comment

Altijd beginnen met het meest voorzichtige, en één stapje upscalen indien nodig. Daarna terug afbouwen, zoals je waarschijnlijk gewoonlijk doet.

Ik zou met de DAP en korrel 3000 proberen, en mocht het niet lukken, straffer gaan. Veel controleren, en heel voorzichtig te werk gaan, in no time zit je anders door de clearcoat.

Wat je ook nog zou kunnen proberen is een heel grove klei.
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

ik zou al zeker niet machinaal beginnen als je dat nog nooit gedaan hebt. Schuurpapier op blokje leggen en rustig met de richting van de auto mee beginnen schuren.

voelen de doffe plekken ook anders aan of zijn ze even glad als de rest?
          www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
            ik zou al zeker niet machinaal beginnen als je dat nog nooit gedaan hebt. Schuurpapier op blokje leggen en rustig met de richting van de auto mee beginnen schuren.

voelen de doffe plekken ook anders aan of zijn ze even glad als de rest?
            Zijn even glad, voelt geen verschil.

Comment

als ik de foto's heel goed bekijk en vooral vergroot, dan zie ik puntjes grondlak zitten die langzaam overgaan naar die grotere vlek. Ik vermoed dat wie ooit het spuitwerk gedaan heeft, er een beetje zijn voeten aan heeft geveegd. De lak is niet volledig doorgespoten geweest tot op het eindpunt. Daarna wel afgetopt geweest met vernis. Maw, de vlek zit onder de vernis en krijg je dus met geen stokken weg. Tenzij je vriend terug die delen laat spuiten...
              www.peugeotforum.be

Comment

Working...
              X