Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verhuizen naar appartement, geen regenwater meer ter beschikking...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Verhuizen naar appartement, geen regenwater meer ter beschikking...

Heb altijd mijn auto's gewassen met regenwater, vroeger toen ik nog thuis woonde, en daarna in mjin huis, waar ik ook regenwater had.

Nu ga ik verhuizen naar een appartement en ga ik natuurlijk geen regenwater meer ter beschikking hebben.
    Heb me altijd laten vertellen dat regenwater het beste is voor de lak, maar ondervindt je lak effectief schade bij gebruik van leidingwater, afgezien van de hatelijke druppelsporen die achterblijven na het drogen ?

En ook : een car wash (wasstraat waar je door rijdt) veroorzaakt na jarenlang krassen op je lak (heb ik me ook laten vertellen). Ik ben er 51 en rijd sinds m'n 18e, ben nog nooit ofte nimmer nimmer naar een carwash geweest.
    Wel heb ik al enkele keren een self car wash geprobeerd maar het constant muntjes moeten bijpompen terwijl je aan het wassen bent, is enorm frustrerend en dat vermijd ik dan liever. Je krijgt je auto sowieso toch niet zo proper.

Of zijn er andere oplossingen ? Autowasplaatsen waar je je auto tegen betaling zelf met regenwater kunt wassen tegen een kleine vergoeding ? Of nog iets anders ? Ik zeg maar iets, ben in de wereld van 'car detailing' niet thuis.

M.a.w. wat is het beste alternatief voor het thuis wassen met regenwater?
    Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

de 'schade' van regenwater zit meestal in het niet goed afdrogen van de auto waardoor er vervelende kalkplekken kunnen ontstaan in de lak. Die krijg je haast niet weg door opnieuw te wassen maar met een paint cleaner. Ikzelf heb ook regenwater en droog de auto haast nooit af. ge hebt ook shampoo's die al een laagje aanbrengen tijdens het wassen en zo het water al wat makkelijker er vanaf laten lopen zodat je daar ook weeral minder kans hebt op kalkplekken.

carwash, hoe zacht de borstels ook zijn, men zit continu met dezelfde rol over elk voertuig te gaan. Hoe goed men het ook aanpakt er blijven altijd reststukjes vuil zitten waardoor je na verloop van tijd effectief de krasjes krijgt. Die krijg je ook met handwas, maar als je de goede methode gebruikt dan is dat fenomeen een pak minder.

En de plek waar je nu gaat wonen, geen enkele mogelijkheid om het regenwater op te vangen? Zelfs al is het in een ton van een paar honderd liter?
    www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
      En de plek waar je nu gaat wonen, geen enkele mogelijkheid om het regenwater op te vangen? Zelfs al is het in een ton van een paar honderd liter?
      Ik vrees van niet...

Comment

Een waterontharder... is niet alleen goed om de auto te wassen...

Comment

Ik was al 40 jaar wagens met de hand en leidingwater. Zolang je niet in de zon staat, en zorgt dat de wagen nat blijft tot het drogen is het ok. Ik spoel gewoon nog eens af na het wassen, rijd een rondje rond de wijk om het meeste water van overal te evacueren. Dan garage binnen, drogen met een zeem en grote wafeldoek. Je kan ook een quickdetailer gebruiken na het wassen, dan heb je zeker geen vlekken.
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
            Ik was al 40 jaar wagens met de hand en leidingwater. Zolang je niet in de zon staat, en zorgt dat de wagen nat blijft tot het drogen is het ok. Ik spoel gewoon nog eens af na het wassen, rijd een rondje rond de wijk om het meeste water van overal te evacueren. Dan garage binnen, drogen met een zeem en grote wafeldoek. Je kan ook een quickdetailer gebruiken na het wassen, dan heb je zeker geen vlekken.
            Droog rijden = opnieuw stof en zand op de auto
            Daarna drogen met doek = swirls en fijne krasjes.

den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

de 'schade' van regenwater zit meestal in het niet goed afdrogen van de auto waardoor er vervelende kalkplekken kunnen ontstaan in de lak. Die krijg je haast niet weg door opnieuw te wassen maar met een paint cleaner. Ikzelf heb ook regenwater en droog de auto haast nooit af. ge hebt ook shampoo's die al een laagje aanbrengen tijdens het wassen en zo het water al wat makkelijker er vanaf laten lopen zodat je daar ook weeral minder kans hebt op kalkplekken.

carwash, hoe zacht de borstels ook zijn, men zit continu met dezelfde rol over elk voertuig te gaan. Hoe goed men het ook aanpakt er blijven altijd reststukjes vuil zitten waardoor je na verloop van tijd effectief de krasjes krijgt. Die krijg je ook met handwas, maar als je de goede methode gebruikt dan is dat fenomeen een pak minder.

Je bedoelt de “schade” van leidingwater?
              den borre

Int3x0r

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Daarna drogen met doek = swirls en fijne krasjes.

Ik woon niet in de Sahara he
                Nooit last van gehad. Toen ik nog thuis woonde misschien, dan wist ik niet beter dan dreft
                Last edited by order66; 20/07/2021, 13:13.
                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Je bedoelt de “schade” van leidingwater?
                  My bad...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk Berichten

My bad...
                    ?

Jij hebt dat niet geschreven maar flappy.
                    den borre

Int3x0r

Comment

Ik gebruik Spa Reine om de auto af te wassen.
                      Ik heb geprobeerd met Rocheval van de Aldi en Saskia van de Lidl, maar dat gaf toch niet hetzelfde resultaat.

Comment

?

my bad... 't moest leidingwater zijn met kalk
                        www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                          Ik heb geprobeerd met Rocheval van de Aldi en Saskia van de Lidl, maar dat gaf toch niet hetzelfde resultaat.
                          Nogal veel mineralen .
                          En in Chaudfontaine vind je dezer dagen allerlei drijvende rommel
                          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                            beter gedemineraliseerd water gebruiken dan... kost ook minder de liter
                            www.peugeotforum.be

Comment

?

My bad...

Comment

beter gedemineraliseerd water gebruiken dan... kost ook minder de liter
                                90 cent is toch wel veel meer als aldi-water, en per kuub in ibc container €260

Comment

Juist, zeker op de achterkant van de wagen!
                                  Ik was de auto altijd met regenwater (geen kalk!), spoel overvloedig af en ga over de ramen met een zeem. Op de horizontale delen (dak en motorkap), waar de grootste waterresten blijven liggen, ga ik even licht met een zeem over. De rest laat ik zo drogen. Hoe minder je wrijft op een carrosserie, hoe beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

90 cent is toch wel veel meer als aldi-water, en per kuub in ibc container €260
                                    Tip:

Comment

Een goede washmitt en een goede shampoo doen ook veel, en quickdetailer. Nooit in de zon wassen, zeker niet met leidingwater. Ik heb trouwens nog nooit kalkvlekken op de wagen gehad, en gebruik altijd gewoon de tuinslang of hogedrukreiniger. Kwestie van hoe snel je de wagen droogt na het wassen. Een ritje van 200 meter aan 30 per uur zal niet snel vuil aan de auto geven. Ik doe het al 30 jaar zo, nog nooit vuil of kalkvlekken aan de wagen gehad op geen enkele plaats. Dat zou je snel zien aan de droogdoeken (wit trouwens). Het water dat in alle kieren en spleten blijft staan als je het niet doet, kan roestvorming geven, zeker als je daarna in de garage parkeert.

Comment

compressor is dan beter in mijn ogen
                                        www.peugeotforum.be

Comment

Working...
                                        X