Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lakschade corrigeren met lakstift?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Lakschade corrigeren met lakstift?

Beste,

Ik heb vandaag mijn auto gepolijst (eerder lichte polish/cleaner) en gewaxt. Bepaalde stukjes heb ik nog niet gewaxt daar ik gezien heb dat er lichte lakschade is. Op bepaalde plaatsen is er lichte schade door steenslag, perfect te herstellen met een lakstift.
    Echter heb ik op 1 plaats ook meer schade in de lak. Met name op het achterste zijpaneel, bij de wielkas. Daar is een stukje "blanke lak?" verdwenen, qua kleur lijkt het nog OK te zitten.
    Het stukje is ongeveer 4cm lang en 2cm breed.

Hoe herstel ik dit het beste? Enkel een laagje blanke laag aanbrengen met de lakstift of is het bij dergelijk groot stuk niet aan te raden om met een lakstift te herstellen?

In bijlage foto's van de steenslag en groter stuk schade.

Daarnaast ook de vraag hoe ik mijn lak best kan ontvetten alvorens te lakken. Ik heb geen specifieke ontvetter in huis en voor zo'n kleine plekjes ook te gek om iets te halen vind ik. Ik heb white spirit ter beschikking, is dit een optie voor dergelijk kleine plekjes?
    Zorgt kleien ook voor ontvetten? Anders klei ik die stukjes nog eens..

bedankt,
    Last edited by mysticwizard; 30/11/2021, 20:30.

wasbenzine is goede ontvetter: met een doek inwrijven, met propere andere doek afwrijven
    her grote stuk kan je met de lakstift bijwerken maar dat gaat niet mooi zijn.
    ​​​​​​​ik heb wel de indruk dat de vernis afgebrokkeld is. maw ofwel water onder gekomen door steenslag ofwel is er al reparatie geweest en heeft men vernis gespoten op een te droge kleurlak laag. eerst zover mogelijk afpellen, daarna met haardroger laatste restjes vocht wegkrijgen en daarna pas bijlakken. je zou eventueel eerst lichtjes kunnen deppen met een doek gedrenkt in thinner. dit om de lak een beetje zachter te maken zodat de vernislaag goed hecht.
    www.peugeotforum.be

Comment

Bedankt flappy! Ik heb enkel bijgelakt met de blanke laag gezien de lak precies wel OK was en dit valt redelijk goed mee, stoort me alleszins niet. Ik hoop nu gewoon dat de bescherming werkt van de blanke laag en het opnieuw niet verder afpelt.

Comment

Working...
      X