Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Groupbuy: Flex XC3401 VRG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Groupbuy: Flex XC3401 VRG

De hoop op een PC hebben we allemaal wel opgegeven, maar er is ondertussen een waardig Europees alternatief op de markt gekomen. De mensen van Detailingworld zijn in hun eerste ervaringen lovend over de Flex XC3401 VRG, van Duitse makelij. De voordelen tov een PC zijn ook duidelijk:

+ Europees toestel, geen gehannes met transfo's e.d.
    + Europese makelij, ook garantiegewijs een pak makkelijker
    + Géén douane-ongemakken
    + Eventueel zelf op te halen op roadtrip naar moffenland

Een minpunt:

- Gevoelig duurder dan een PC (al moet je bij de pc nog een transfo en douanekosten tellen)

Aan welke prijs mag je je verwachten? Hou toch rekening met iets tussen €300 - €350.

Los van de duurdere prijs zijn er nog steeds een aantal mensen die erin wil investeren. Daarom even dit topic om een overzicht te krijgen van het aantal en communicatie errond te centraliseren. Bert (wax-it) is geloof ik al aan het rondhoren achter prijzen, of ging dat toch doen.

Oorspronkelijk geplaatst door Detailingworld.co.uk
    At Knockhill today, I had a first try out with a Flex Dual Action polisher owned by Alan_W from the forum - many thanks for bringing this along for me to have a shot of mate. I hope that Alan can supply the model number of the tool as I have forgotten it...

Initial impressions of the machine were very good - it feels sturdy, and for me felt better built than the PC. Its slightly heavier and also slightly longer, very much like the Metabo rotary in its design although Flex have mercifully put the speed control in a sensible place as opposed to Metabo. The shape of the head of the machine is also reminiscent of the Metabo design, which is a good thing as ergonomically the Metabo head is a very good design. Alas, one thing with the tool is the backing plate is fixed (and 6"), so you are restricted as to what pads you can use on the machine: no 4" spot pads, and no Meguiars pads as they require a 5" backing plate (6" plate can chew into the foam). But for 6" pads, the backing plate is ideal and feels like it grips the pads excellently.

Onto using the machine: this was done on the BMW M3 show car at Knockhill. The product trialled on the machine was Chemical Guys Cut 7.0 (a new light cut polish from CG), on a LakeCountry CCS White Polishing Pad. First impressions of the Flex when you switch it on are of a lot more vibration than the PC in terms of strength of vibration, but I found myself quickly adapting to this and at higher speeds on the machine this was less of an issue. It was very easy to control once you got over the initial vibration and felt very well made in use as well. Spreading the polish on speed 1, working on speeds 2, 3 and 4 until the residue began to go clear and then wiped off the residue and the tool (combined with the polish) showed itself very capable of removing defects as well.

Impressions while using the tool are that it bears more resemblance to a rotary in its behaviour than the PC, yet it is still a dual action. The machine has a drive to it, like the rotary it wants to move itself and you have to flow with this rather than fight it.. But once you get used to this, the tool is very smooth in use and will flow nicely, and I found myself preferring the Flex to the more "rattly" PC once I had adapted to the tool.

Just my initial impressions of the machine, I'm sure a few folk took photos of it and it being used, hopefully they can post them up and confirm the defect correction that was achieved by it as I had not taken my camera to Knockill today...

For me, some pros and cons:

PROS:

* 240V - big big advantage over the PC, no transformer required
    * Likely to be readily available in the UK soon
    * Very well built
    * Capable of removing defects, for me with slightly greater power than a PC

CONS:

* 6" Backing plate only
    * Vibration could initially be hard to get used to

*quoten en untaggen, you know the procedure*

Inschrijving groupbuy Flex xc3401:

- Peeka

Comment

Groupbuy
      • PeeKa
      • Sega

Comment

Groupbuy
        • PeeKa
        • Sega
        • whispy

Comment

Ok, heb al een eerste prijs binnen

€ 315 per toestel met gratis levering van alle toestellen tot bij mij

Ik heb nog een prijzen gevraagd, maar aangezien die shops hem aan 350 en 450 euro verkopen lijkt me dit reeds een prijs die aanvaardbaar is.

Dan heb je wel nog geen pads. Pads kan ik ook leveren, zowel van lake county als van meguiars.
          Respektievelijk 15,95 en 17,95 €

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten

Ik heb nog een prijzen gevraagd, maar aangezien die shops hem aan 350 en 450 euro verkopen lijkt me dit reeds een prijs die aanvaardbaar is.

Dan heb je wel nog geen pads. Pads kan ik ook leveren, zowel van lake county als van meguiars.
            €315 is een prijs waarvoor ik wil tekenen. Maar is dat vanaf 5 stuks ofzo? Levertermijn? 2-3 weken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk Berichten
              €315 is een prijs waarvoor ik wil tekenen. Maar is dat vanaf 5 stuks ofzo? Levertermijn? 2-3 weken?
              Prijs is idd vanaf 5 stuks, levertermijn zal zolang zelf niet zijn neem ik aan. Ze komen uit Duitsland.

Comment

Voor de mensen die mee doen: opletten wat je nadien koopt, want de flex ondersteunt enkel 6' pads.

Comment

Ik heb dit toestal al eens gezien op een opendeurdag van de plaastelijke vakhandel en het is idd gelijkwaardig aan een PC. Maakt alleen een belachelijk geluid en trilt harder, maar zoals eerder vermeld word je er wel aan gewoon, net zoals een PC dat "hamerend" geluid maakt...
                  www.perfectshine.be

Comment

Gisteren heb ik louter toevallig kennis gemaakt met een man die vertegenwoordiger is van allerhande producten en materialen voor car cleaning. Blijkbaar doet hij ook in machines van Festool én Flex...waarop ik hem meteen heb aangesproken over de XC3401, die hij zelfs nog niet kende maar toch ging kijken naar prijzen en beschikbaarheid. Volgende week spreek ik hem opnieuw en dan weet ik normaal meer. Al zou het mij verwonderen dat hij onder de prijs van die duitsers kan gaan...

Hij werkte voor polijstwerk met materialen van het voor mij totaal onbekende "new chemicals" (klik), een italiaans bedrijf dat zich meer toespitst op de professionele sector zoals carrossiers.

Comment

Ik heb een kennis die waarschijnlijk ook een toestel zou willen.
                      Dus als er nog 1 iemand het toestel wil kunnen we verdergaan met de groupbuy

Comment

Ik heb een kennis die waarschijnlijk ook een toestel zou willen.
                        Dus als er nog 1 iemand het toestel wil kunnen we verdergaan met de groupbuy
                        Nja er had iemand mij via mail gecontacteerd, maar die heeft ook weer afgehaakt, hij gaat voor een toestel van AEG (exe460).

Had gTa ook geen interesse in zo'n PC of alternatief? Misschien wil die nog op de boot springen..effe pm sturen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk Berichten
                          Had gTa ook geen interesse in zo'n PC of alternatief? Misschien wil die nog op de boot springen..effe pm sturen!
                          PeeKa =

Mag ik een zééér zeer klein voorbehoud inlassen tot na morgen? (detailing day) + Ik wacht nog effe af op de definitieve prijs, want blijkbaar kan je op ebay.de véél goedkoper (75 EUR goedkoper namelijk)
                          Last edited by ; 04/05/2007, 11:52.

Comment

- edit -
                            Last edited by ; 04/05/2007, 11:51.

Comment

Ow, effe halt !

http://search.ebay.de/search/search....ge=search&fgtp=

Er staan aanbiedingen vanaf 200 EUR, en ja zelfs aanbiedingen onmiddellijk kopen, nieuw, vanaf 240 EUR.

Hier : http://cgi.ebay.de/Auto-Poliermaschi...QQcmdZViewItem

En verzending kost 6 EUR ...

Da's 246 EUR.

Toch een verschil, als je 't mij vraagt.

Edit : kijk, en dit is er eentje met 'n set. En blijkbaar kan je er wel 5" schijven op monteren !

Kost 289 EUR + 11 EUR verzending. Maakt 300 EUR.

Is die aanbieding van wax-it een set, of enkel een machine?
                              Last edited by ; 04/05/2007, 11:49.

Comment

Ik doe beter !!

246 EUR voor 't toestel, nieuw, op factuur, met garantie, zonder toebehoren, aan huis geleverd.

300 EUR voor 't toestel incl. padset, incl. velcropad 5", twee velcropads, microvezeldoek, nieuw, op factuur, met garantie, aan huis geleverd.

Edit : ik doe niet beter. 't Is een ander toestel.
                                Last edited by ; 04/05/2007, 12:14.

Comment

haha.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                    Ik doe beter !!

246 EUR voor 't toestel, nieuw, op factuur, met garantie, zonder toebehoren, aan huis geleverd.

300 EUR voor 't toestel incl. padset, incl. velcropad 5", nieuw, op factuur, met garantie, aan huis geleverd.

Velcropad 5'? Lees de handleiding eens? Backplate is niet verwisselbaar en die ondersteunt enkel 6' pads.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
                                      Velcropad 5'? Lees de handleiding eens? Backplate is niet verwisselbaar en die ondersteunt enkel 6' pads.
                                      Geef me dan die handleiding 'es, zagevent.

Massa's foto's op internet, foto's van Flex Tools zélf, die zelfs op hun dozen staan, tonen een demonteerbare backing plate. Flex Tools verkoopt trouwens zélf velcro backing plates, en hun eigen pads e.d.

Met de overname van Flex Tools door Black&Deckker is blijkbaar de site offline, jammer.

Comment

Working...
                                      X