Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Groupbuy: Flex XC3401 VRG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

hier nog een testaankoop artikel gevonden ivm "schuurmachines"

en op meguiar's ook nog een review gevonden van een redelijk populair toestel (dat W3N ook heeft), de AEG EXE-460 :

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Ik doe vooralsnog niet mee. Meer dan 300 EUR is me vooralsnog iets teveel. Alhoewel de Flex 8 mm slagkracht heeft (de Porter Cable 7 mm), en een "gewone" goeie excentrische schuurmachine maar 5 mm, denk ik toch eerder voor 'n Bosch ofzo te gaan, die kosten een goeie 100 EUR en doen het werk ook perfect.

Comment

Mijn oog was al gevallen op de Bosch PEX400AE. Da's er eentje met een 12,5cm backing plate, een kleinere dus. Kost ca. 100 EUR.

Tom Claessens heeft de grotere ervan, de PEX420AE, met 15cm backing plate. 'k Heb 'm op 't forum van Meguiar's gevraagd of de 400 dan 'n betere keuze is, omdat 'ie zelf als negatief punt aanhaalde dat 'ie door die grote backing plate niet alle pads kon gebruiken. 'k Wacht nog op antwoord daarover.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jelle Bekijk Berichten
        hier nog een testaankoop artikel gevonden ivm "schuurmachines"

en op meguiar's ook nog een review gevonden van een redelijk populair toestel (dat W3N ook heeft), de AEG EXE-460 :

http://www.meguiars.nl/forum/viewtopic.php?t=2202
        Je moet wel rekening houden dat een schuurmachine een heel andere vereisten heeft dan een toestel voor te detailen !

Verwar beide niet !

Ik wil gewoon iedereen behoeden van een verkeerde aankoop. Ik ken genoeg mensen die geld uitgeven aan een toestel om achteraf dan toch een PC te kopen ...

Ik blijf erbij, tot op heden is enkel en alleen de PC (en nu ook die flex) een goed detailing toestel.
        Hopelijk kunnen we de UDM aan die lijst toevoegen

Comment

Mijn oog was al gevallen op de Bosch PEX400AE. Da's er eentje met een 12,5cm backing plate, een kleinere dus. Kost ca. 100 EUR.

Tom Claessens heeft de grotere ervan, de PEX420AE, met 15cm backing plate. 'k Heb 'm op 't forum van Meguiar's gevraagd of de 400 dan 'n betere keuze is, omdat 'ie zelf als negatief punt aanhaalde dat 'ie door die grote backing plate niet alle pads kon gebruiken. 'k Wacht nog op antwoord daarover.
          Ik heb bij Freud met de Bosch PEX 12 AE gewerkt (voorloper van degene die je aanhaalt) en mijn gedacht is dat et zeker bruikbaar is in samenwerking met de juiste pads. Die had ik echter niet behalve een pad om af te werken. Ook had ik niet de ideale producten om machinaal te werk te gaan (wegens geen machine ). Desondanks heb ik toch krassen kunnen minderen. Maar zoals gezgd kan ik niet spreken over resultaten met juiste pads / producten, daarom steun ik wax it zijn bovenstaande mening.

Trillingen vielen goed mee, veel minder dan wanneer je schuurt (door de zachte pad veronderstel ik), allesinds niet meer dan de Porter Cable. De kabel was in dit geval wel wat te kort naar mijn goesting. Misschien is dit bij de nieuwere modellen al veranderd.

Comment

Mijn keuze ging tussen dit Boschtoestel of het AEG-toestel. Ben dan ff gaan rondvragen op het Meguiarsforum en daar was het AEG-toestel dat toch eerder de bovenhand haalde. De AEG heeft een slagkracht van 7mm.

Standaard krijg je bij AEG de 125mm backingplate. De set daarentegen heeft beide backingplates; 125mm & 150mm.
            Last edited by ; 07/05/2007, 16:43.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
              Je moet wel rekening houden dat een schuurmachine een heel andere vereisten heeft dan een toestel voor te detailen !

Verwar beide niet !

Ik wil gewoon iedereen behoeden van een verkeerde aankoop. Ik ken genoeg mensen die geld uitgeven aan een toestel om achteraf dan toch een PC te kopen ...

Ik blijf erbij, tot op heden is enkel en alleen de PC (en nu ook die flex) een goed detailing toestel.
              Hopelijk kunnen we de UDM aan die lijst toevoegen
              Het is Sven van Meguiars die mij aangeraden heeft om naar een excentrisch roterend schuurmachine te gaan omdat het bij mij niet voor professionele doeleinden moet dienen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                Hoezo, in 't topic over "alternatieven" had ik toch die Flex al aangehaald, en toen vond je 'm niet goed?

Sven van Meguiar's gebruikt ook zo'n schuurmachine, die Tom Claessens ook. Ik zeg niet dat zij de referentie zijn, maar 't zijn toch mannen die er ook wat van kennen.

'k Twijfel echt nog, hoor, om zo'n Flex te kopen. Alleen vind ik 't een beetje duur.

Bovendien snap ik niet waarom zo'n schuurmachine géén goed detailing toestel zou zijn. Een PC of die Flex zijn gewoon dezelfde toestellen, niet ontworpen om te detailen maar eerst en vooral een excentrische schuurmachine. De Flex heeft 8 mm slagkracht, de AEG b.v. 7 mm, net zoals de Porter Cable.

Als je de juiste pads kan vinden (en ik vermoed dat dat mogelijk moet zijn), kan dat toch geen verschil opleveren, of snap ik iets niet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                  Mijn keuze ging tussen dit Boschtoestel of het AEG-toestel. Ben dan ff gaan rondvragen op het Meguiarsforum en daar was het AEG-toestel dat toch eerder de bovenhand haalde. De AEG heeft een slagkracht van 7mm.

Standaard krijg je bij AEG de 125mm backingplate. De set daarentegen heeft beide backingplates; 125mm & 150mm.
                  I know, mocht die AEG nog beschikbaar zijn ik nam die. Maar 'k lees hier overal dat die niet meer in 't gamma zit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                    De kabel was in dit geval wel wat te kort naar mijn goesting. Misschien is dit bij de nieuwere modellen al veranderd.
                    Denk het niet, ze hebben 'n kabel van minder dan 3 meter, las ik op die PDF. Waarschijnlijk wat te kort, yep. Maar zo is er altijd wat, denk ik. De Flex kost meer dan 3 keer zoveel, de Porter Cable kost ook best veel omdat je 'm uit de States naar hier moet halen en geen ondersteuning hebt en een converter moet gebruiken, bij de AEG en Bosch e.a. is 't effe zoeken naar de juiste pads, en dies meer.

Op den duur weet je 't niet meer.

Comment

Hoezo, in 't topic over "alternatieven" had ik toch die Flex al aangehaald, en toen vond je 'm niet goed?

Sven van Meguiar's gebruikt ook zo'n schuurmachine, die Tom Claessens ook. Ik zeg niet dat zij de referentie zijn, maar 't zijn toch mannen die er ook wat van kennen.

'k Twijfel echt nog, hoor, om zo'n Flex te kopen. Alleen vind ik 't een beetje duur.

Bovendien snap ik niet waarom zo'n schuurmachine géén goed detailing toestel zou zijn. Een PC of die Flex zijn gewoon dezelfde toestellen, niet ontworpen om te detailen maar eerst en vooral een excentrische schuurmachine. De Flex heeft 8 mm slagkracht, de AEG b.v. 7 mm, net zoals de Porter Cable.

Als je de juiste pads kan vinden (en ik vermoed dat dat mogelijk moet zijn), kan dat toch geen verschil opleveren, of snap ik iets niet?
                      Ik heb mijn AEG nog niet kunnen uittesten maar als ik verderga op de commentaren bij het Megforum, en verdergaand op de raad die ik van Sven had gekregen, dan vermoed ik dat ik het met deze AEG ook wel zal kunnen doen want zoals ik reeds eerder aanhaalde is het bij mij niet om professionele doeleinden te doen.

Comment

I know, mocht die AEG nog beschikbaar zijn ik nam die. Maar 'k lees hier overal dat die niet meer in 't gamma zit.
                        Over deze vaststelling heb ik jou gisteren een pm gestuurd.

Comment

Voilà, dat is 't 'm net. Ik ga dat ding misschien 2 keer per jaar gebruiken op m'n auto. Maximaal 4 keer. Totdat ik meerdere auto's per jaar begin te doen (en dat zit er niet snel aan te komen, denk ik), zie ik geen extra voordeel in een duurdere excentrische schuurmachine zoals die PorterCable of die Flex, omdat de meerprijs toch best groot is.

Dat zo'n excentrische schuurmachine beter is dan zo'n Waxmaster (die eigenlijk enkel goed is om wax in te werken en af te halen, en niet om te cleanen of defecten weg te halen), daar ben ik ondertussen van overtuigd.

Comment

Ik ga seffens na het werk eens langs "den brico" misschien hebben ze die AEG daar nog wel in stock en dan neem ik die. Denk dat dat toestel voor mij volstaat....

Comment

Ik ga seffens na het werk eens langs "den brico" misschien hebben ze die AEG daar nog wel in stock en dan neem ik die. Denk dat dat toestel voor mij volstaat....
                              Ik zou het ook proberen maar Brico's hebben het blijkbaar niet zelf in stock. Zij moeten het ook bestellen. Ikzelf was daar eerst prijs gaan vragen en het stond zelfs niet in hun catalogus.

Comment

Over deze vaststelling heb ik jou gisteren een pm gestuurd.
                                I know, thx! Heb 't al bekeken (maar nog niet geantwoord dus bij deze ).
                                Lijkt me inderdaad 't enige dat nog mogelijk is.

Anyway, die Bosch 400 lijkt me ook wel goed. Oké, 2 mm minder slagkracht (5 mm ipv. 7 mm bij de PC en de AEG), maar 'k denk niet dat dat nu meteen het toestel waardeloos zal maken.

Comment

@W3N: Waar heb jij de jouwe gekocht?
                                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Denk het niet, ze hebben 'n kabel van minder dan 3 meter, las ik op die PDF. Waarschijnlijk wat te kort, yep. Maar zo is er altijd wat, denk ik. De Flex kost meer dan 3 keer zoveel, de Porter Cable kost ook best veel omdat je 'm uit de States naar hier moet halen en geen ondersteuning hebt en een converter moet gebruiken, bij de AEG en Bosch e.a. is 't effe zoeken naar de juiste pads, en dies meer.

Op den duur weet je 't niet meer.
                                    Het is helemaal niet zoeken naar de juiste pads. Er zijn pads voor zowel de 125mm als voor de 150mm backingplates.

Comment

Het is helemaal niet zoeken naar de juiste pads. Er zijn pads voor zowel de 125mm als voor de 150mm backingplates.
                                      Passen die van Meguiar's, of zijn er andere, die minder duur zijn? Die die jij bij Bert bestelde (en waar je nog op wacht), zijn die vergelijkbaar van kwaliteit met die van Meguiar's?

Comment

Passen die van Meguiar's, of zijn er andere, die minder duur zijn? Die die jij bij Bert bestelde (en waar je nog op wacht), zijn die vergelijkbaar van kwaliteit met die van Meguiar's?
                                        Volgens Bert zijn dat de Meguiarpads.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                          @W3N: Waar heb jij de jouwe gekocht?
                                          Toevallig bij een winkel vlak in mijn buurt.

Comment

Working...
                                          X