Oorspronkelijk geplaatst door gTa
Bekijk Berichten
Ik had het over de flex rotary die ik geen goed toestel vond.
En nogmaals, de PC heeft een 24mm slagkracht
De flex heeft 8mm maar heeft nog een extra roterende werking ook die de PC niet heeft. Daardoor kan hij ook de correctie van de PC breiken.
Het hangt er allemaal vanaf wat je wil bereiken. Wil je echt gaan detailen en corrigeren of wil je gewoon af en toe je eigen wagen eens een beurtje geven zonder de perfectie te eisen.
Als je het goed wil doen moet je een goed toestel aankopen naar mijn mening.
Het probleem met de goedkopere is dat ze nooit ge polishes volledig kunnen "gebruiken". Een polish is gemaakt om een bepaalde cyclus te doorlopen. Eerst voldoende vochtig om een goeide spreiding toe te laten. Daarna gaat hij voor een bepaalde periode zorgen voor de correctie door te schuren (het is deze stap die essentieel is voor de correctie). Na deze periode is de polish uitgedroogd, hier moet je dus stoppen met polishes of je krijgt geen zuiver resultaat.
Het probleem zit hem er nu in dat je nooit echt gebruik kan maken van de correctie periode met de eenvoudigere toestellen omdat die de kracht niet hebben de polish tot dit punt te brengen ! Je zal dus weinig correctie kunnen uitvoeren.
De PC slaagt er wel in de polish mooi in te werken. En de rotary is nog het beste want die produceert nog warmte ook die het process versnellen. Voor de onervaren bediener is dat natuurlijk moeilijk want je moet sneller zijn met de polish te "lezen" (zien in welke stap hij zich bevind)
Hopelijk is het nu iets duidelijk (voor zij die mijn uitleg min of meer hebben kunnen volgen )
Comment