Is wel een feit
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Groupbuy: Flex XC3401 VRG
Collapse
X
-
-
De AEG ziet er mij iets moeilijker uit om te bedienen, zeker op de vertikale vlakken. Verder denk ik niet dat het een miskoop zou zijn. Ziet er een degelijke machine uit.
Gezien de hoge beginsnelheid raad ik toch aan om eerst het product over de oppervlakte uit te spreiden vooraleer de machine aan te zetten. Anders zou je misschien meer product naast dan op de wagen hebben.
Ook zou ik proberen om de machine te gebruiken zonder de onderste zwarte plastieke ring, om de lak niet te beschadigen.
Veel succes ermee en laat iets weten over jullie ervaringen. De PC is zeker niet de enige goede machine.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door chutney Bekijk BerichtenDe AEG ziet er mij iets moeilijker uit om te bedienen, zeker op de vertikale vlakken. Verder denk ik niet dat het een miskoop zou zijn. Ziet er een degelijke machine uit.
Gezien de hoge beginsnelheid raad ik toch aan om eerst het product over de oppervlakte uit te spreiden vooraleer de machine aan te zetten. Anders zou je misschien meer product naast dan op de wagen hebben.
Ook zou ik proberen om de machine te gebruiken zonder de onderste zwarte plastieke ring, om de lak niet te beschadigen.
Veel succes ermee en laat iets weten over jullie ervaringen. De PC is zeker niet de enige goede machine.
Denk dat dat wel gaat meevallen van die ring denk ik. Als je devolgende foto's bekijkt:
Dit is met de 125mm backingplate:
Mij spreken de 7mm uitslag en 460watt motor mij aan. Komt zeer dicht in de buurt van de PC lijkt me... . Alleen zal hij niet zo wentbaar zijn als de haakse (PC, Flex, ...) modellen maarja...2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
En ook nog eens:
Dit zijn de spec.:
- Powerful motor with 460 Watt
- A rubber ring around the base prevents damage to the workpiece
- ABS automatic braking system suppresses high rotational speed of the base plate when starting
- Base plate 150 mm dia. (can adapt to 125 mm dia.)
- Detachable additional handle
- Electronics for sanding and polishing ideally adapted to material
- IMB - Integrated-Metal-Block technology for highest durability and stability
- Large oscillation diameter (7 mm) guarantees optimal coverage
- Random orbital sander with unmatched sanding properties through simultaneous rotation and oscillation of sanding disc2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jelle Bekijk Berichtendit is wel niet de set met opbergkoffer en 2de schuurscijf van 150mm ...dacht dat je om te detailen vooral de 125mm schijf nodig hebt maar een opbergkoffer is wel handig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenDenk dat dat wel gaat meevallen van die ring denk ik. Als je devolgende foto's bekijkt:
Dit is met de 125mm backingplate:
Mij spreken de 7mm uitslag en 460watt motor mij aan. Komt zeer dicht in de buurt van de PC lijkt me... . Alleen zal hij niet zo wentbaar zijn als de haakse (PC, Flex, ...) modellen maarja...
En ik moet eerlijk zeggen dat ik ook een beetje over de wendbaarheid van deze machine heb getwijfeld maar je moet één keer de knoop doorhakken en zo zal elke machine wel ergens een negatief kantje hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk BerichtenAls ik het me goed herinner is er op het meguiarforum een topic dat over de AEG gaat en ik denk zelfs dat daar in gezegd wordt dat je de ring best niet plaatst.
En ik moet eerlijk zeggen dat ik ook een beetje over de wendbaarheid van deze machine heb getwijfeld maar je moet één keer de knoop doorhakken en zo zal elke machine wel ergens een negatief kantje hebben.
Heb je je pads nu al?2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenIdd, ja kan blijven zanikken hè. Er zal altijd wel iets zijn
Heb je je pads nu al?
Btw, hier de link naar het meguiartopic met een hele uitleg over het gebruik van de AEG:
Edith vreest dat je moet geregistreerd zijn om het topic te kunnen lezen.
Comment
-
Ik ben ook aan het kijken voor een excenter-machine, maar ik zit toch nog met 1 groot vraagteken.
Nl.: De meeste machines hebben een 150mm backing plate, maar ik lees her en der dat 150mm met meguiars-pads niet gaat (je drukt die backing plate in je pad, waardoor deze vern**kt wordt).
125mm zoals de AEG zou beter zijn.
Maar hoe doen al die mensen dat dan met 150mm backing plates?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JelleM Bekijk BerichtenIk ben ook aan het kijken voor een excenter-machine, maar ik zit toch nog met 1 groot vraagteken.
Nl.: De meeste machines hebben een 150mm backing plate, maar ik lees her en der dat 150mm met meguiars-pads niet gaat (je drukt die backing plate in je pad, waardoor deze vern**kt wordt).
125mm zoals de AEG zou beter zijn.
Maar hoe doen al die mensen dat dan met 150mm backing plates?
Maar een 125mm pad zou handiger zijn om mee te werken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sinister Bekijk BerichtenDus die AEG met een meguiars pad van 125mm zou perfect passen?
2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten*popel*
W3n, is 't al dinsdag?
En nu?
...
En nu?
Hoe lang heb jij op je bestelling moeten wachten?
maar er zat een weekje verlof van de electrowinkel tussen.
Ik vermoed dat het max. een week zal duren; ik durf niks met zekerheid zeggen. Ik vraag er dinsdag nog wel naar wanneer het ongeveer zal geleverd worden en zodra ik een seintje krijg, ga ik alles halen en laat ik direct iets weten.
Comment
-
Enkele quotes van gebruikers op DW
Oorspronkelijk geplaatst door Whizzer, DW Managementok had my first go with the flex , (albeit i didnt have the right pads)
First thoughts its more powerful than the pc and seems to do a good job , but it did warp a megs pads and melt the backing on another ..so im waiting for some flex friendly pads to have another go
so the jurys out at the momentOorspronkelijk geplaatst door Alan WBill,
I've used 6" Sonus SFX and 6.5" Lake Country CCS with no problem because they have 6" diameter Velcro attachment, unlike the Meguiar's pads. I've even tried a 4" Sonus spot pad with no problems because the velcro goes right to the edge of the pad.
Alex at SP is trialing some 'Flex Friendly' pads he's had made up as we speak.
Once you get suitable pads you'll be a lot more impressed!
Alan WOorspronkelijk geplaatst door Whizzeralan dont get me wrong , I think the machine is good i just need the right pads
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door jelle Bekijk Berichtenvia den brico zou de AEG binnen de 10 werkdagen binnen moeten zijn...
Morgenvroeg is mijn eerste werk, 2 AEG's gaan bestellen.
Comment
Comment