Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nog swirls na polijsten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nog swirls na polijsten

Ik heb al 2x mijn auto gepolijst met ColorX van Meguiars mbv een Pex125, maar ik krijg helaas alle swirls er niet uit.

Misschien moet ik een groffer polijstmiddel gebruiken in combinatie met een ander toestel, maar ik weet niet juist welk.

Ik heb hier enkele dingen gelezen over een groupsbuy van een Flex of Porter Cable, maar zijn deze toestellen zoveel beter dan een Pex125?

Hieronder een fotoke van het toestel dat ik gebruik

Graag zou ik een volledig stappenplan hebben hoe ik mijn auto VOLLEDIG swirl-vrij krijg, eventueel met een andere machine die ik dan nog moet kopen

De producten die ik al heb zijn :

- Endurane High Gloss Tire Shine
    - Carpet Cleaner
    - All Wheel Cleaner (verdund 1 op 1)
    - NXT Tech Wax
    - ColorX
    - ScratchX (trekt op niks vind ik, ColorX geeft VEEL beter resultaat)
    - NXT Spray Wax
    - Gold Class Leather cleaner/conditioner.
    - Wash Mitt
    - Verschillende App. Pads (ronde gele, en rechthoekige witte)
    - Water Magnet

Andere :

Polijstpads (de rechtse)

Bosch Exentrische Machine om pads op te kleven.

Het polijsten van de lak hangt af van 3 factoren : snelheid van de rotatie, het gebruikte product en de pad.
    Te zien op de foto is de pad totaal ontoereikend.
    Ik denk ook dat je machine niet krachtig genoeg is.

Er bestaan verschillende pads. Ik gebruik die van Lake Country.
    Geel : zeer snijdend
    Oranje : middel snijdend
    Wit : weinig snijdend
    Blauw en zwart : niet snijdend.

Er bestaan ook verschillende polijstproducten :
    Compound : zeer snijdend
    Polish : snijdend tot zwak snijdend.

Normaal gezien begint men met de laagste combinatie. Bijvoorbeeld oranje + polish.
    Als dat niet help dan gaat men het de pad verhogen. Bijvoorbeeld geel + polish.
    Dan oranje + compound, dan geel + compound (dit is al voor zware krassen)
    Probeer eerst op een testzone welke combinatie voldoet en gebruik deze dan verder. Als je compound gebruikt zal je toch nog eens de auto moeten polijsten met een polish. Compounds halen diepe krassen weg maar kunnen wel kleine creëren. Die neem je achteraf weg met de polish.

Als producten kan ik je de Poorboy's range aanbevelen.
    Compound : SSR3
    Polish snijdend : SSR2,5
    Polish afwerking : SSR1
    De SSR zijn zeer gebruiksvriendelijk om te leren.
    Het juiste gebruik is dan weer een ander verhaal. Indien je van plan bent die weg op te gaan wil ik wel verder uitweiden over het gebruik. Of anderen natuurlijk.
    Wat betreft de machine zou ik nog enkele maanden geduld uitoefenen want dan komt de UDM uit (verbeterde porter-cable op 240V).
    PS : de SSR is te koop bij Wax-it, alsook de pads denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chutney Bekijk Berichten
      Het polijsten van de lak hangt af van 3 factoren : snelheid van de rotatie, het gebruikte product en de pad.
      Te zien op de foto is de pad totaal ontoereikend.
      Ik denk ook dat je machine niet krachtig genoeg is.

Er bestaan verschillende pads. Ik gebruik die van Lake Country.
      Geel : zeer snijdend
      Oranje : middel snijdend
      Wit : weinig snijdend
      Blauw en zwart : niet snijdend.

Er bestaan ook verschillende polijstproducten :
      Compound : zeer snijdend
      Polish : snijdend tot zwak snijdend.

Normaal gezien begint men met de laagste combinatie. Bijvoorbeeld oranje + polish.
      Als dat niet help dan gaat men het de pad verhogen. Bijvoorbeeld geel + polish.
      Dan oranje + compound, dan geel + compound (dit is al voor zware krassen)
      Probeer eerst op een testzone welke combinatie voldoet en gebruik deze dan verder. Als je compound gebruikt zal je toch nog eens de auto moeten polijsten met een polish. Compounds halen diepe krassen weg maar kunnen wel kleine creëren. Die neem je achteraf weg met de polish.

Als producten kan ik je de Poorboy's range aanbevelen.
      Compound : SSR3
      Polish snijdend : SSR2,5
      Polish afwerking : SSR1
      De SSR zijn zeer gebruiksvriendelijk om te leren.
      Het juiste gebruik is dan weer een ander verhaal. Indien je van plan bent die weg op te gaan wil ik wel verder uitweiden over het gebruik. Of anderen natuurlijk.
      Wat betreft de machine zou ik nog enkele maanden geduld uitoefenen want dan komt de UDM uit (verbeterde porter-cable op 240V).
      PS : de SSR is te koop bij Wax-it, alsook de pads denk ik.
      Dan kan ik misschien best een snijdende polish nemen met een Oranje pad.

Maar is het ook mogelijk om in de Meguiars-lijn te blijven? Ik heb hier redelijk veel producten van, en ik zou liever met Meguiars verder gaan.

Die UDM wat is daar de richtprijs van ongeveer?

Grtz

Comment

De prijs van de UDM zal +/- 150 EUR bedragen.

Ik ben niet vertrouwd met de Megs polishes. Ik denk dat je met #82 gevolgd door #9 een goed resultaat zal bekomen. Anderen kunnen hier beter helpen.

Comment

Een voorbeeld wat mogelijk is met Poorboy's SSR :
          Niet mijn werk, afkomstig van een ander forum.

Comment

Eerst en vooral zou ik zeggen dat colourx niet echt een polish is. Meer een product met massaal veel fillers !
            Je swirls zullen dus nooit compleet weg zijn.

Persoonlijk vind ik het beter een pure polish te gebruiken, en enkel te gaan glazen als tussen oplossing of om een showfinish te krijgen net voor een show.

Aangezien EVO's een enorm zachte lak hebben moet het misschien mogelijk zijn met die Bosh een deftig resultaat te krijgen.
            Ik zou je ook zeker de SSR reeks van poorboys aanraden. In de VS rijden er veel EVO's rond en er zijn er veel die Poorboys SSR gebruiken met perfect resultaat

Mocht jouw toestel niet volstaan kan je altijd nog de UDM kopen

Ow, onlangs detailde ik colt, en die lak was zo zacht dat het opwrijven van de polish opnieuw krassen veroorzaakte

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
              Eerst en vooral zou ik zeggen dat colourx niet echt een polish is. Meer een product met massaal veel fillers !
              Je swirls zullen dus nooit compleet weg zijn.

Persoonlijk vind ik het beter een pure polish te gebruiken, en enkel te gaan glazen als tussen oplossing of om een showfinish te krijgen net voor een show.

Aangezien EVO's een enorm zachte lak hebben moet het misschien mogelijk zijn met die Bosh een deftig resultaat te krijgen.
              Ik zou je ook zeker de SSR reeks van poorboys aanraden. In de VS rijden er veel EVO's rond en er zijn er veel die Poorboys SSR gebruiken met perfect resultaat

Mocht jouw toestel niet volstaan kan je altijd nog de UDM kopen

Ow, onlangs detailde ik colt, en die lak was zo zacht dat het opwrijven van de polish opnieuw krassen veroorzaakte

Zou u me een compleet pakket kunnen "voorschrijven" waarmee ik mijn auto 100% swirlfree kan krijgen.
              Dus de pads en producten die ik nodig heb om eerst eens te proberen met die pex die ik heb.

Daarna mag ik die toch waxen met NXT wax van Meguiars he?

*edit*

Dat resultaat op die Audi is wel subliem !! Maar ik vraag me af of je dan niet al het vernis eraf haalt als je zo extreem gaat polishen.Ik heb mijn wagen nu al 2x gepolijst met die pex en ColorX, en ben maar bang dat op de duur de vernis er gaat af zijn. Of moet ik daarvoor véél meer polishen?

mvg

Ben
              Last edited by ; 10/05/2007, 22:08.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BelgianEvo Bekijk Berichten
                Zou u me een compleet pakket kunnen "voorschrijven" waarmee ik mijn auto 100% swirlfree kan krijgen.
                Dus de pads en producten die ik nodig heb om eerst eens te proberen met die pex die ik heb.

Daarna mag ik die toch waxen met NXT wax van Meguiars he?

*edit*

Dat resultaat op die Audi is wel subliem !! Maar ik vraag me af of je dan niet al het vernis eraf haalt als je zo extreem gaat polishen.Ik heb mijn wagen nu al 2x gepolijst met die pex en ColorX, en ben maar bang dat op de duur de vernis er gaat af zijn. Of moet ik daarvoor véél meer polishen?

mvg

Ben
                Met wat jij gedaan hebt ga je nog niks van de vernis verwijderd hebben vrees ik

Het verwijderen van de swirls en krassen gebeurt net door een bepaalde mate van je lakdikte te verwijderen.

Maar neem het van mij aan, met een DA ga je als je best moeten doen om veel lakdikte weg te nemen dus je zit safe.

Het probleem is denk ik dat je denk dat producten alleen je lak swirlvrij gaan krijgen. De eerste 50 tot 75 % zijn geen probleem. Het is net die laatste aantal % die erg moeilijk zijn, en die kunnen geen product wegkrijgen, enkel ervaring en het correcte gebruik van de producten

Goed de tutorials en tips volgen en niet te snel willen gaan, het resultaat komt met de tijd wel

Met de NXT wax zit je al goed, tenzij je een carnauba look wil natuurlijk

Mocht ik van jou zijn kocht ik me gewoon de hele SSR reeks, die is niet zo duur en je heb alles in huis van polishes en compound die je ooit nodig zou kunnen hebben.

Comment

Met wat jij gedaan hebt ga je nog niks van de vernis verwijderd hebben vrees ik

Het verwijderen van de swirls en krassen gebeurt net door een bepaalde mate van je lakdikte te verwijderen.

Maar neem het van mij aan, met een DA ga je als je best moeten doen om veel lakdikte weg te nemen dus je zit safe.

Het probleem is denk ik dat je denk dat producten alleen je lak swirlvrij gaan krijgen. De eerste 50 tot 75 % zijn geen probleem. Het is net die laatste aantal % die erg moeilijk zijn, en die kunnen geen product wegkrijgen, enkel ervaring en het correcte gebruik van de producten

Goed de tutorials en tips volgen en niet te snel willen gaan, het resultaat komt met de tijd wel

Met de NXT wax zit je al goed, tenzij je een carnauba look wil natuurlijk

Mocht ik van jou zijn kocht ik me gewoon de hele SSR reeks, die is niet zo duur en je heb alles in huis van polishes en compound die je ooit nodig zou kunnen hebben.
                  Dan ga ik dat eens in huis halen se
                  Volgende week heb ik toch 3 weken verlof en dan vlieg ik er eens in.

Misschien ook nog verschillende polijstpads in huis halen misschien? Want ik heb enkel dat sponsje vanop de foto.

En gaat dat lukken met die Pex dat ik heb?

En wat is het verschil tussen NXT en Carnauba-wax?

Ik wil een zo goed mogelijk resultaat, dus throw it at me

Ik kom alles bij jou halen dan se

Grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BelgianEvo Bekijk Berichten
                    Dan ga ik dat eens in huis halen se
                    Volgende week heb ik toch 3 weken verlof en dan vlieg ik er eens in.

Misschien ook nog verschillende polijstpads in huis halen misschien? Want ik heb enkel dat sponsje vanop de foto.

En gaat dat lukken met die Pex dat ik heb?

En wat is het verschil tussen NXT en Carnauba-wax?

Ik wil een zo goed mogelijk resultaat, dus throw it at me

Ik kom alles bij jou halen dan se

Grtz
                    Als je het beste resultaat wil moet je de Swissol BOS in huis halen
                    Maar dan ben je ook honderden euro's kwijt

Nee, het verschil tussen een polymeer (NXT) en Carnauba was is gewoon dat de ene synthetish is en de andere natuurlijk.

De polymeer geeft een hogere reflectie, en de carnauba een diepere warme look.

Het hangt van persoonlijke smaak af wat je mooier vindt. Ik zou eerst de NXT gebruiken. Die is goed. Een je alles van het polieren en onderhouden onder de knie hebt kan je met finishes beginnen experimenteren IMHO

Mail me anders als je meer info wil over de specifieke producten

Comment

De polymeer geeft een hogere reflectie, en de carnauba een diepere warme look.
                      Jamaar, wat is het nou? Ik geraak er geen wijs meer uit. De ene keer lees ik 't zo, de andere keer compleet 't tegenovergestelde ! (op diverse fora)

Carnauba zou, zo lees ik vaak, goed zijn als toplaag, of op lichtgekleurde lakken. Bij lichtgekleurde lakken kan je zowiezo niet veel diepte creëren, dus is reflectie eigenlijk 't beste resultaat. En dan zou carnauba 't beste zijn.

Om diepgang te creëren, voornamelijk op donkere lakken, zouden de synthetische waxen beter zijn. Ze creëren niet zoveel reflectie, dus indien nodig wordt er nog getopt met carnauba, maar de synthetic waxes zouden dus voornamelijk de lakdiepte verbeteren, de metallic-partikels naar boven halen.

Wat is 't nou?

Comment

Theorie :
                        Synthetisch wax (sealant) : duurzaamheid en reflecterend, steriel. Denk aan de reflectie in een spiegel. Een goed voorbeeld hiervan is Zaino, Klasse, JW Acrylic...
                        Carnauba : veel minder duurzaam, warm en diepte. Denk aan de reflectie op het oppervlakte van een vijver. Bijv. P21S, Natty's (blue), Zymol, Swissvax, Victoria ...
                        Het probleem is ook de benaming van al die waxen.
                        Daarbij komt nog dat sommige fabrikanten synthetische waxen maken die de carnauba wax trachten na te bootsen, bijv. Megs NXT, Blackfire enz.... Dan zijn er carnauba waxen die meer kiezen voor duurzaamheid dan voor looks, bijv Collinite 915.
                        Beweren dat carnauba exclusief voor donkere kleuren en sealants voor lichte kleuren is, zou fout zijn. Het is een beetje zoeken wat het beste is voor je wagen. Alles hangt af van je persoonlijke voorkeur. Velen (waaronder ik) brengen eerst een sealant aan en dan een carnauba wax.
                        Het hangt ook af hoeveel tijd je wilt spenderen aan je wagen. Ikzelf wax mijn wagen minstens om de twee weken.
                        Als je geen tijd wil spenderen zou ik je ten zeerste aanraden Collinite 476s (sealant) te gebruiken. Dan heb je voor 1 jaar bescherming.

Comment

Ikzelf wax mijn wagen minstens om de twee weken.
                          Jij hebt duidelijk veel te veel tijd.

De mijne is een jaar oud en nog nooit in de wax gezet. Je mag dat altijd eens doen. 'k Zit toch elke dag in Bxl.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            Jamaar, wat is het nou? Ik geraak er geen wijs meer uit. De ene keer lees ik 't zo, de andere keer compleet 't tegenovergestelde ! (op diverse fora)

Carnauba zou, zo lees ik vaak, goed zijn als toplaag, of op lichtgekleurde lakken. Bij lichtgekleurde lakken kan je zowiezo niet veel diepte creëren, dus is reflectie eigenlijk 't beste resultaat. En dan zou carnauba 't beste zijn.

Om diepgang te creëren, voornamelijk op donkere lakken, zouden de synthetische waxen beter zijn. Ze creëren niet zoveel reflectie, dus indien nodig wordt er nog getopt met carnauba, maar de synthetic waxes zouden dus voornamelijk de lakdiepte verbeteren, de metallic-partikels naar boven halen.

Wat is 't nou?
                            Op een lichte kleur met metaallakzou ik minder snel een carnauba gebruiken en eerder een sealant. (Jeffs Acrylic is hier subliem )

Op een donkere kleur of een NIET metaalkleur gebruik ik steeds een Carnauba (eventueel met een sealant onder). Een sealant op een niet metaalkleur vind ik persoonlijk niet zo mooi, te artificieel.

Op een donkere metaalkleur hangt het af van persoonlijke voorkeur.
                            Ik laat de klant beslissen. Persoonlijk ben ik nog steeds een carnaubalover

Comment

€€€€€€€€€€€€
                              Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                              Jij hebt duidelijk veel te veel tijd.

De mijne is een jaar oud en nog nooit in de wax gezet. Je mag dat altijd eens doen. 'k Zit toch elke dag in Bxl.

Comment

€€€€€€€€€€€€

Tegenwoordig moet alles geld kosten, niemand heeft nog iets over voor zijn medemens.

Comment

Heb mijn nieuwe zwarte Sportback (metallic) in de Swissvax Bos gezet en ik krijg telkens weer kriebels als ik hem zo 'nat' zie staan in de garage.

@Bert Wax-it: Kan ik dan bvb om de 1 à 2 maand een laagje JW carnauba over deze wax leggen? En dan na elke wasbeurt wat JW carnauba glos.

Comment

Collinite 476s (sealant)
                                    Where, en vooral : how much pingping?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                      Where, en vooral : how much pingping?

Het is natuurlijk enkel interessant als je ook andere producten koop. De transportkosten blijven £20 onafhankelijk van de hoeveelheid.

Comment

Misschien eens langskomen kerel, kan ik je wat tips en tricks geven...
                                        Kost niks, brengt veel op !
                                        www.perfectshine.be

Comment

Working...
                                        X