Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het Beading Topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Post uw beading pictures

Post hier uw beading pictures.

Onderstaand resultaat van volgende behandeling: gewassen, mothers clay bar, opnieuw gewassen, 3M rosa (manueel), autoglym gloss sealent, autoglym HD wax.

Foto genomen s'morgens een week na de behandeling trouwens (auto staat altijd buiten jammer genoeg).

Last edited by Intred; 30/08/2012, 11:24.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Intred Bekijk Berichten

Onderstaand resultaat van volgende behandeling: gewassen, mothers clay bar, opnieuw gewassen, 3M rosa (manueel), autoglym gloss sealent, autoglym HD wax.

Foto genomen s'morgens een week na de behandeling trouwens (auto staat altijd buiten jammer genoeg).

mooie beading!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Intred Bekijk Berichten

Knap !

Comment

Leuk topic!

Swissvax zuffenhausen. Foto van maandje geleden, 3 maand op auto. Herspoten in 2008, nog nooit gekleid of gepolierd. Enkel vanaf het begin om de 4 maanden waxlaagje. Komt wel alleen buiten bij goed weer:
          DSC03916.jpg
          DSC03920.jpg

Foto van week of 2 na een polierbeurtje met Monello, Black Hole, EX-P sealant en Swissvax.
          DSC03589.jpg
          DSC03590.jpg
          Last edited by ; 30/08/2012, 20:12.

Comment

Wow, knap resultaat na al die tijd. Mooie reclame voor swissvax.

Comment

Ik denk dat dit toen nog met enkel Meguiar's NXT was...

Mvg,
              =================
              2016 Skoda Octavia RS

Comment

Mijne Monza van ver :p

DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Knap bjorn

Comment

+

+
                    Mijn auto :

+
                    Mijn buur :

Comment

Mijne, wel al een weekje geleden dat hij gepoetst werd. En +- 1000km verder :/
                      Verder slaapt hij ook buiten.

Foto van deze morgen rond 10u, de andere auto's stond al volledig droog

Bijgevoegde Bestanden
                      Last edited by ; 01/09/2012, 15:06.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brownie Bekijk Berichten
                        Foto van deze morgen rond 10u, de andere auto's stonden al volledig droog
                        Heel herkenbaar , zo haal je direct de car-wash-auto's eruit...

Enkele dagen terug :

Auto was enkele dagen geleden gepoetst en afgenomen met een detailerspray . (1 deel showroomshine en 3 delen demi-water )

Voor mij een echte topper , en zéér voordelig .

Comment

Aha, gij maakt dat zelf?
                          wat is showroomshine? en het andere is gewoon water?

Comment

ff google inschakelen : Kenotek : showroomshine...en idd de andere delen zijn demi- (strijk) water dus .

Ook te koop in 10-literbussen

Comment

Net nog is gewassen, en enkele nieuwe beading foto's. Iets beter getrokken

Nu mijn swissvax potje is bijna op, en ben wat aan het uitkijken naar de Auto finesse wax's. Ik vind dat ze paar mooie producten hebben, dus misschien ben ik aan het overwegen om eens de Auto finesse Passion te kopen binnenkort? Het ziet er me opzich een deftige wax uit voor die prijs. Iemand al eens gebruikt? Komt het wat in de buurt van swissvax qua standtijd, waterafstotendheid,..? Of moet je dan eerder de Spirit nemen ?
                              Bijgevoegde Bestanden
                              Last edited by ; 08/09/2012, 21:14.

Comment

Guido, we hebben ze hier beide openstaan als je eens wil komen vergelijken

Comment

Dan moet ik eerst wel tijd vinden, is een eindje. Waar gaat jullie voorkeur naar uit? Belangrijk voor mij is dat het aanbrengen gemakkelijk en snel verloopt. Eveneens het afnemen na het curen moet vlot kunnen gebeuren. (bv niet dat je 5x met je mf-doek erover moet wrijven om eraf te krijgen)

Want ik lees wel dat je bij de Passion en Spirit o.a een 2de laag kan aanbrengen. Misschien denk ik wat te ver, maar misschien heb je bij de auto finesse pas hetzelfde effect na 2 lagen, terwijl de swissvax misschien al even sterk is bij 1 laag ? Aan de info te lezen is de auto finesse precies meer gericht naar beading, maar wat met bescherming tegen bijvoorbeeld vogelresten?
                                  En betreffende de optie van meerdere lagen, is het de bedoeling dat de vorige laag dan eerst na 3u wordt afgenomen, of simpelweg de 2de laag er overleggen? Ik ben niet thuis in aanbrengen van meerdere lagen

4: Leave to cure for at least 3 hours before layering
                                  5: If necessary rebuff the surface with a fresh, clean microfiber cloth
                                  Cured die dan zodaning in de lak dat je het niet meer ziet liggen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Guido911 Bekijk Berichten
                                    maar wat met bescherming tegen bijvoorbeeld vogelresten?
                                    Volgens mij bestaat daar nog niks voor , die beesten eten allemaal iets anders en volgens mij "vreet" die sh*t zich overal door .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Guido911 Bekijk Berichten
                                      Dan moet ik eerst wel tijd vinden, is een eindje. Waar gaat jullie voorkeur naar uit? Belangrijk voor mij is dat het aanbrengen gemakkelijk en snel verloopt. Eveneens het afnemen na het curen moet vlot kunnen gebeuren. (bv niet dat je 5x met je mf-doek erover moet wrijven om eraf te krijgen)

Want ik lees wel dat je bij de Passion en Spirit o.a een 2de laag kan aanbrengen. Misschien denk ik wat te ver, maar misschien heb je bij de auto finesse pas hetzelfde effect na 2 lagen, terwijl de swissvax misschien al even sterk is bij 1 laag ? Aan de info te lezen is de auto finesse precies meer gericht naar beading, maar wat met bescherming tegen bijvoorbeeld vogelresten?
                                      En betreffende de optie van meerdere lagen, is het de bedoeling dat de vorige laag dan eerst na 3u wordt afgenomen, of simpelweg de 2de laag er overleggen? Ik ben niet thuis in aanbrengen van meerdere lagen

Cured die dan zodaning in de lak dat je het niet meer ziet liggen?
                                      Ik ga op de verschillende vragen afzonderlijk beantwoorden.

Auto Finesse vs Swissvax
                                      Swissvax is echt onklopbaar op basis van gebruiksgemak. Super eenvoudig aan te brengen en af te nemen ook al laat je het veel te lang curen. Dit zowel bij de entry level waxen als bij de hele dure waxen.
                                      Auto Finesse daarintegen gaat je voor een lagere prijs een wax geven met meer carnauba gehalte.
                                      Dus het komt erop neer dat je bij Auto Finesse dus meer duurzaamheid krijgt voor een lagere prijs. Het brengt gewoon allemaal wat minder soepel aan dan een Swissvax wax.

Layering (laagjes leggen)
                                      Dit is vooral bij een wax en sealant van toepassing. Bij een wax en sealant leg je in feite een "dikke" buffer op je lak. Hoe dikker die buffer hoe beter in principe. Echter, bij Waxen moet je opletten dat je geen vergeling begint te krijgen eens je meer dan 3 laagjes gaat leggen. Dat kan soms nog leuke effecten geven, maar in principe is het iets negatief want je begint op een bepaald moment een vertroebeling te krijgen van de definitie in de lak zelf.
                                      Bij een sealant heb je dat niet en kan je in principe 50 laagjes leggen en blijft je lakkleur er helder doorkomen.
                                      Echter, waarmee je moet opletten is het volgende. Elk product of het nu een wax of een sealant is bevat solventen die het mogelijk maken om het product te kunnen aanbrengen op de lak. De solventen zorgen er dus voor dat de wax of sealant een zachte of vloeibare toestand heeft zodat die aan te brengen valt op de lak. Curen is het proces waarbij de solventen verdwijnen en dus je pure wax of sealant achterlaat op de lak.
                                      Als je nu te vroeg een nieuwe laag gaat aanbrengen ,zonder dat de eerste laag al zijn solventen kwijt is geraakt en dus hard geworden is, ga je dus de eerste laag (of een deel ervan) terug beginnen opensmeren en "vloeibaar" maken. Dus je zal niet het 1+1=2 effect hebben. Je zal dan bvb 1+1=1,2 hebben. Dus bij layeren moet je steeds zorgen dat je vorige laagjes helemaal uitgehard zijn of je bereikt het niet gewenste effect.
                                      Auto Finesse moet minder lang curen dan bvb Swissvax. Bij Swissvax gaan we minstens een uur of 4 wachten, bij voorkeur zelf een hele nacht. Bij Auto Finesse kan je na een uurtje wel al een 2de laagje gaan leggen om dat die minder solventen bevat.

Dan ivm bescherming. Zoals Grandscenicman aangaf zal het moeilijk zijn om een bescherming te vinden die 100% beschermt tegen alle mogelijk invloeden.
                                      Maar dat hoeft ook niet, de buffer die je legt met een wax of sealant zorgt ervoor dat jij de tijd hebt om bvb een vogelpoep te verwijderen voor deze in je vernislaag begint in te vreten en schade gaat veroorzaken.
                                      Over het algemeen beschermt een wax beter tegen dit soort invloeden omdat die buffer dikker is dan bij een sealant. Een sealant is wat minder dik maar gaat weer vele malen langer meegaan en beter beschermen tegen andere invloeden.

PS: We zijn nu aan het testen met een nieuwe coating die waarschijnlijk binnenkort op de markt zal komen. (een (r)evolutie van de bestaande SiO2 coatings). Deze coating geeft je wel een ERG hoge bescherming tegen vogeluitwerpsen en andere agressieve invloeden ! Nadeel is dat het enorm duur is omwille van de grondstof die erin zit.
                                      Het staat nu op 3 testwagens van ons en de resultaten zijn echt spectaculair ! Hopelijk zit de duurzaamheid ook goed, maar voorlopig zitten we toch al een 4 maanden zonder enige drop off. Als de huidige resultaten aanhouden kunnen jullie dit binnenkort ook in onze shop vinden.

Comment

Bedankt voor de heerlijke laatste uitleg!
                                        Ik heb dus een sealant nodig itt een wax waar ik voordien aan dacht

Wat betreft Auto Finesse vs Swissvax omtrent aanbrengen; in principe maakt dit dan geen verschil als je die machinaal aanbrengt?
                                        Of zie ik dat verkeerd?
                                        2009 BMW E91 320d
                                        2002 BMW E46 M3
                                        2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                                        2010 MINI R56 Cooper S Mayfair

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B3noît Bekijk Berichten
                                          Bedankt voor de heerlijke laatste uitleg!
                                          Ik heb dus een sealant nodig itt een wax waar ik voordien aan dacht

Wat betreft Auto Finesse vs Swissvax omtrent aanbrengen; in principe maakt dit dan geen verschil als je die machinaal aanbrengt?
                                          Of zie ik dat verkeerd?
                                          De waxen zou ik nooit machinaal aanbrengen. Het heeft idd weinig meerwaarde. Het enige wat beter zou zijn in het geval van een wax is dat je het mooi egaal kan aanbrengen en dat je er waarschijnlijk minder van gebruikt.

Een sealant daarintegen heeft meestal meer baad bij machinaal aanbrengen, maar dat is ook afhankelijk van welke sealant
                                          Bovendien gaat het ook eenvoudiger omdat deze meestal vloeibaar zijn.

Comment

Working...
                                          X