Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het Beading Topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Even een vraagje tussendoor.
    Ik heb een pot Swissvax saphir gekregen van een vriend maar hij had deze in zijn auto/zon laten liggen waardoor de wax vrij loperig is geworden.
    Is de wax nu veel van zijn kwaliteit verloren of kan ik deze gewoon verder gebruiken? Is het voldoende om deze in de koelkast te zette om zijn vaste vorm terug te krijgen?

Hoor graag,
    Kristof

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BelgianR26 Bekijk Berichten
      Even een vraagje tussendoor.
      Ik heb een pot Swissvax saphir gekregen van een vriend maar hij had deze in zijn auto/zon laten liggen waardoor de wax vrij loperig is geworden.
      Is de wax nu veel van zijn kwaliteit verloren of kan ik deze gewoon verder gebruiken? Is het voldoende om deze in de koelkast te zette om zijn vaste vorm terug te krijgen?

Hoor graag,
      Kristof

Sent from my iPhone using Tapatalk
      Kristof,

Saphire is al een vrij oude wax en wordt niet meer gemaakt door Swissvax. (ik heb hier zelf nog een potje van staan)
      Het feit dat de wax zo oud is zou in principe nog mee kunnen vallen als deze goed bewaard is geweest. Echter, als je zelf al zegt dat hij niet meer in een goeie staat verkeerd dan vrees ik er een beetje voor ...

Hij zal iig niet meer hetzelfde werken als wanneer hij nieuw was, maar misschien is hij wel nog bruikbaar voor jou

Het was iig een topwax toen ik hem 13 jaar geleden kocht

Comment

Heldere en duidelijke uitleg
        Ik denk toch maar weer naar de swissvax te gaan binnenkort. Hoe dan ook, de auto finesse's zien er ook dik in orde uit.
        Wel over de miserie van vogels, vorige week zo'n geval gehad terwijl auto in de zon stond en heeft er toch wel heel de dag op gelegen. Voorzichtig met wat spray en wipe afgeveegd en dan eens overgegaan met black hole (omdat je nog lichtjes de 'plekvorming' zag) en alles was weg.
        Last edited by ; 12/09/2012, 18:48. Reden: typefout

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Guido911 Bekijk Berichten
          Wel over de miserie van vogels, vorige week zo'n geval gehad terwijl auto in de zon stond en heeft er toch wel heel de dag op gelegen. Voorzichtig met wat spray en wipe afgeveegd en dan eens overgegaan met black hole (omdat je nog lichtjes de 'plekvorming' zag) en alles was weg.
          En er daarna een wax/sealant over gezet ? , anders zal het maar voor even zijn vrees ik .

Laatst had mijn buur ook een vogelsh*t op zijn auto (een paar dagen ) en ik moest toch moeite doen om dit eruit te polijsten .....maar het ging nog weg hoor

De auto was nog vrij nieuw (van de dealer) , maar had blijkbaar geen enkele bescherming gekregen.....

Comment

Nee niets meer overgedaan (misschien best wel eens overgaan met wax). Maar de auto gaat binnenkort toch in winterslaap (de targa) dus zal juist nog enkele keren gewassen worden. Beschermingsbehandeling is pas terug voor volgend jaar Kan nog even voort.

Comment

Foto'tje van deze morgen.
              Kleine twee maand geleden behandeld met Auto Finesse Tough Coat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door i386DX Bekijk Berichten
                Foto'tje van deze morgen.
                Kleine twee maand geleden behandeld met Auto Finesse Tough Coat.

Mooie beading voor 2 maanden !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                  Mooie beading voor 2 maanden !
                  Hier moet ik wel aan toevoegen dat de waxlaag bij elke wasbeurt nog eens "geüpdatet" wordt met Finale. Ik vermoed dat dit wel enige invloed heeft op de levensduur van de waxlaag.

Comment

Ik had vd week een mooie beading,had een 5 tal sec geregend en mooie druppels,helaas geen foto van genomen

Comment

Welke sealant zouden jullie aanraden om een toch vrij lange bescherming te houden en verder te genieten van de diepe kleur/metal pop op een saphirzwarte wagen?
                      2009 BMW E91 320d
                      2002 BMW E46 M3
                      2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                      2010 MINI R56 Cooper S Mayfair

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B3noît Bekijk Berichten
                        Welke sealant zouden jullie aanraden om een toch vrij lange bescherming te houden en verder te genieten van de diepe kleur/metal pop op een saphirzwarte wagen?
                        Chemical guys jetseal 109 is een toppertje !

Comment

Werkstatt Acrylic Jett trigger. Zet maar je zonnebril op voor de flake pop. Nu pas gezien dat het zwart metallic is. Volg maar het advies hierna
                          Last edited by fox1; 01/10/2012, 12:54.

Comment

Op zwart zou ik voor Gloss-it Gloss Finish gaan. 2 laagjes en je hebt zeker 9 maanden bescherming of meer ! En op zwart is die echt subliem mooi ! Heeft een 1 jaar en 2 maanden op mijn eigen wagen gestaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                              Op zwart zou ik voor Gloss-it Gloss Finish gaan. 2 laagjes en je hebt zeker 9 maanden bescherming of meer ! En op zwart is die echt subliem mooi ! Heeft een 1 jaar en 2 maanden op mijn eigen wagen gestaan
                              Allright, dan wordt het deze

En je spreekt van 2 laagjes; gewoon dag erop nog een 2e laag aanbrengen?

Bedoeling is wel om het machinaal aan te brengen gezien het gemak (en aangezien ik dan toch bezig ben ermee).
                              Heb je daarvoor nog een speciale pad nodig of gaat dat ook met 1 van de 2 die ik liggen heb (geel & oranje uit jullie stock)

Heb namelijk weinig ervaring met een sealant. Gebruikte nu steeds autoglym super resin polish die ik nog staan had met een snel interval tot vernieuwen gezien minder lange houdbaarheid. Of volstaat dat nog?
                              2009 BMW E91 320d
                              2002 BMW E46 M3
                              2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                              2010 MINI R56 Cooper S Mayfair

Comment

Allright, dan wordt het deze

En je spreekt van 2 laagjes; gewoon dag erop nog een 2e laag aanbrengen?

Bedoeling is wel om het machinaal aan te brengen gezien het gemak (en aangezien ik dan toch bezig ben ermee).
                                Heb je daarvoor nog een speciale pad nodig of gaat dat ook met 1 van de 2 die ik liggen heb (geel & oranje uit jullie stock)

Heb namelijk weinig ervaring met een sealant. Gebruikte nu steeds autoglym super resin polish die ik nog staan had met een snel interval tot vernieuwen gezien minder lange houdbaarheid. Of volstaat dat nog?
                                Ideaal zelf om met de machine aan te brengen. Rode gloss-it pad

1 laagje leggen, 15 tot 30 min laten curen. Niet afnemen, maar gewoon hetvolgende laagje erboven op leggen. Dan even laten curen en dan afnemen in combinatie met gloss enhancer

Comment

IMG_0506.jpg

Ik slaag er maar niet in om mijn foto's hier rechtstreeks te plaatsen...
                                  Last edited by A160; 06/10/2012, 19:28.
                                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

2012-10-13 17.20.19.jpg

deze week heeft em een nanolex behandeling gekregen na een detailbeurt. binnen paar maand nog eens kijken of het der zo uitziet :p

Comment

Ziet er idd erg mooi uit !

@brechen : jouw foto :

Comment

blame het forum :p heb nochtans via da knopke gedaan...

Comment

• A160 : jouw foto :

Comment

Working...
                                          X