Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het Beading Topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
    Na een laagje poorboys natty's blue paste [ATTACH]95872[/ATTACH]


    Sent from my iPad using Tapatalk
    blijft prijs/kwaliteit een zeer goede wax.
    Dat was mijn eerste wax.
    Heb die dan maar eens cadeau gedaan aan een vriend daar ik hem niet meer gebruikte.
    Ook zeer makkelijk in gebruik.
    2013- Volvo V60 D3 R-Design
    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

    Comment


    • Is mijn eerste vaste wax. Vorige was techwax 2.0 van meguiars.

      Verwerkt inderdaad zeer gemakkelijk, en 't ruikt naar kauwgomballen



      Sent from my iPad using Tapatalk
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
        Is mijn eerste vaste wax. Vorige was techwax 2.0 van meguiars.

        Verwerkt inderdaad zeer gemakkelijk, en 't ruikt naar kauwgomballen
        als je ooit de kans hebt met de swissvax shield te werken of te ruiken, zeker eens doen!
        Die snoepgeur
        2013- Volvo V60 D3 R-Design
        2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

        Comment


        • K ga ne keer naar Gent moeren komen.
          Morgenochtend om 10uur? 😁
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

          Comment


          • den deze moet werken door de week hoor
            In't weekend altijd welkom om eens product te komen testen
            2013- Volvo V60 D3 R-Design
            2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

            Comment


            • Is ook voor het werk dat ik er morgen moet zijn, hoor 😃

              Tijdens de week ook geen tijd om veel te poetsen en te waxen. Zelfs in het weekend is het beetjes tijd schrapen 😔
              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

              Comment








              • Mijnen eerste keer gewaxt is wel al een paar maanden geleden.. Iemand een idee waarom op de motorkap zo in strepen is?

                Comment


                • " Iemand een idee waarom op de motorkap zo in strepen is "

                  Dat komt gewoon omdat er geregeld grote druppels afrollen en die volgen de makkelijkste weg......heb ik op mijn dak ook oa

                  Je kan ook gewoon een tijdje met een paraplu in de hand bij je auto gaan staan in de regen......om te zien of het klopt

                  Heb hier een 50/50 gedaan met een stuk dat gekleid is + wax (rechts) en links enkel gewassen..

                  +
                  streepjes.....

                  +
                  deze vind ik persoonlijk de mooiste :

                  Last edited by ; 21/03/2013, 23:40.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                    " Iemand een idee waarom op de motorkap zo in strepen is "

                    Dat komt gewoon omdat er geregeld grote druppels afrollen en die volgen de makkelijkste weg......heb ik op mijn dak ook oa

                    Je kan ook gewoon een tijdje met een paraplu in de hand bij je auto gaan staan in de regen......om te zien of het klopt

                    Heb hier een 50/50 gedaan met een stuk dat gekleid is + wax (rechts) en links enkel gewassen..

                    +
                    streepjes.....

                    +
                    deze vind ik persoonlijk de mooiste :


                    Dan ben ik content dan doe ik niets fout!
                    Wat is beter: grote druppels of kleintjes..?

                    Comment


                    • Hangt een beetje van wax tot wax af ook he


                      Sent from my iPad 3 using Tapatalk

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                        Dan ben ik content dan doe ik niets fout!
                        Wat is beter: grote druppels of kleintjes..?
                        Wat bedoel je met beter ?

                        De beading is een neveneffect van de bescherming die op de wagen staan en in de meeste gevallen hydrofoob is.
                        Hydrofoob wil min of meer zeggen dat het water afstotend is waardoor je het pareleffect krijgt.

                        Het ene product is al meer hydrofoob dan het andere, maar in feite heeft de vorm of de grootte van de druppels niets te maken met de eigenlijke bescherming op de wagen.
                        Beading geeft je wel een indicatie of je bescherming nog aanwezig is of als deze aan het verdwijnen is.

                        Er zijn bvb coatings (zoals Nanolex) die in hun zuivere vorm niet hydrofoob zijn maar oliefoob. Je krijgt dan niet dat mooie pareleffect van bvb een wax maar eerder een fijn partroon of wel geen of weinig beading.
                        De reden waarom Nanolex wel erg goed werkt is omdat het meeste vuil dat je op de wagen / velgen krijgt uit oliën bestaat die opgeworpen worden van de straat. Teer, olie, remstof enzovoort. Het feit dat het een oliefoob product is maakt dat die zaken eenvoudig te verwijderen zijn.

                        Conclusie: het is te eenvoudig om te stellen dat "betere" beading = betere bescherming

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                          Wat bedoel je met beter ?

                          De beading is een neveneffect van de bescherming die op de wagen staan en in de meeste gevallen hydrofoob is.
                          Hydrofoob wil min of meer zeggen dat het water afstotend is waardoor je het pareleffect krijgt.

                          Het ene product is al meer hydrofoob dan het andere, maar in feite heeft de vorm of de grootte van de druppels niets te maken met de eigenlijke bescherming op de wagen.
                          Beading geeft je wel een indicatie of je bescherming nog aanwezig is of als deze aan het verdwijnen is.

                          Er zijn bvb coatings (zoals Nanolex) die in hun zuivere vorm niet hydrofoob zijn maar oliefoob. Je krijgt dan niet dat mooie pareleffect van bvb een wax maar eerder een fijn partroon of wel geen of weinig beading.
                          De reden waarom Nanolex wel erg goed werkt is omdat het meeste vuil dat je op de wagen / velgen krijgt uit oliën bestaat die opgeworpen worden van de straat. Teer, olie, remstof enzovoort. Het feit dat het een oliefoob product is maakt dat die zaken eenvoudig te verwijderen zijn.

                          Conclusie: het is te eenvoudig om te stellen dat "betere" beading = betere bescherming
                          Oh, het was toch veel eenvoudiger toen we onze auto nog wasten met een emmer, spons en een oud zeemvel, en een scheut Dreft... We wisten toen niet beter .
                          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                            Wat bedoel je met beter ?

                            De beading is een neveneffect van de bescherming die op de wagen staan en in de meeste gevallen hydrofoob is.
                            Hydrofoob wil min of meer zeggen dat het water afstotend is waardoor je het pareleffect krijgt.

                            Het ene product is al meer hydrofoob dan het andere, maar in feite heeft de vorm of de grootte van de druppels niets te maken met de eigenlijke bescherming op de wagen.
                            Beading geeft je wel een indicatie of je bescherming nog aanwezig is of als deze aan het verdwijnen is.

                            Er zijn bvb coatings (zoals Nanolex) die in hun zuivere vorm niet hydrofoob zijn maar oliefoob. Je krijgt dan niet dat mooie pareleffect van bvb een wax maar eerder een fijn partroon of wel geen of weinig beading.
                            De reden waarom Nanolex wel erg goed werkt is omdat het meeste vuil dat je op de wagen / velgen krijgt uit oliën bestaat die opgeworpen worden van de straat. Teer, olie, remstof enzovoort. Het feit dat het een oliefoob product is maakt dat die zaken eenvoudig te verwijderen zijn.

                            Conclusie: het is te eenvoudig om te stellen dat "betere" beading = betere bescherming

                            Ja, de foto's van vorige pagina hebben allemaal kleine druppels. Ik heb nogal grote druppels op m'n dak. Doe ik dan iets fout of ligt het gewoon aan de wax..

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                              Ja, de foto's van vorige pagina hebben allemaal kleine druppels. Ik heb nogal grote druppels op m'n dak. Doe ik dan iets fout of ligt het gewoon aan de wax..
                              Kleine of grote druppels hangt voornamelijk af van het gebruikte product. Je doet waarschijnlijk niets fout hoor

                              Comment


                              • De grootte van de druppels hangt ook af van de weersomstandigheden......volgens mij toch

                                Comment


                                • Idd, aan de soort regen: een ferme stortbui gaat vlugger grotere druppels opleveren, die vlug aflopen van de schuinere delen (motorkap, kofferdeksel, zijkanten), soms zelfs in hele stralen.
                                  Als het een beetje miezert krijg je kleine pareltjes.

                                  Ik vind het ook leuk om zien als je met een pas-gewaxte auto door een regenbui rijdt, de bolletjes water over de motorkap rollen.
                                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                                  Comment


                                  • Hoort dit ook onder de categorie beading ?
                                    De foto's zijn 's morgens genomen , de auto was gewassen rond +- 16.00h tot +- 17.30h....
                                    Auto gewassen en gedroogd met een detailerspray en droogdoek.....toen de avond "viel" zag je de "banen" van de droogdoek meer en meer verschijnen....

                                    Het is niet dat ik een erg natte doek had , ik zag alles mooi "verdampen" tijdens het drogen maar toch zie je zowat alle "moves" van mijn droogdoek.

                                    +

                                    Comment


                                    • Heb ik ook al gehad ja, vreemd hè
                                      2002 MX-5 NB 1.6

                                      2011 Honda PCX

                                      Comment


                                      • dat doe ik dus nooit

                                        bij vriesweer blijft de auto maar strontvuil. Als ge ijs begint te krijgen op de lak en ge begint daar dan nog over te wrijven = krassen
                                        www.peugeotforum.be

                                        Comment


                                        • Lijkt me ook door te koude temperatuur tijdens het wassen te zijn.
                                          Ookal is het zo'n 3-4 graden buiten, dan nog krijg je strepen tijdens het drogen.
                                          2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                          2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

                                          Comment

                                          Working...
                                          X