Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Iemand hier die Marly Super Wax Shampoo Nanotec gebruikt? Ik vroeg mij af of je daar ook dat parelend effect mee kunt verkrijgen. Zo niet, welke zijn dan wel goeie shampoo/wax combinaties? Hoe werkt dit eigenlijk in de Car Wash? Die hebben daarna doorgaans ook dat effect...
In de carwash wordt er een waxlaagje gelegd door behandeld water te gebruiken. Dit is echter zeer tijdelijk. Shampoo die dit effect heeft bestaat bij mijn weten niet. Waarom zou je dit wensen? Ik zie er het nut niet van in.
welke zijn dan wel goeie shampoo/wax combinaties? Hoe werkt dit eigenlijk in de Car Wash? Die hebben daarna doorgaans ook dat effect...
In de CW is het niet echt een beschermlaag ,eerder een "vettig" product dat na enkele dagen verdwenen is......
Neem dus altijd het goedkoopste programma in de CW.
Er zijn enkele merken die een toegevoegde wax oid hebben , echter met een detailspray of spraywax kan je ook altijd een parelend effect verkrijgen voor enkele dagen tot een paar weken.
Vroeger werd er wel eens een scheut simoniz of andere wax in het waswater gegoten en wastte men zo de auto.....tegelijk met het wassen kwam er uiteraard een laagje wax op al dan niet.....
Tegenwoordig weten we wel beter en kan je een pH-neutrale shampoo gebruiken die je zorgvuldig aangebrachte waxlaag niet meteen stript. Boosten kan altijd met bvb een spraywax of andere detailspray ( poorboys : QD+ )
Je kan er echter niet onderuit dat na verloop van tijd je hele waxlaag verdwenen is , tijd om een nieuwe aan te brengen zou ik zeggen .... en als je een extra uur uittrekt dan kan je beter je hele wagen kleien en dan pas een nieuwe wax/sealant aanbrengen.
Ik heb zelf +- 2 weken geleden mijn auto volledig gekleid + paintcleaner en een waxlaagje aangebracht : zelfs na 2 weken en een heel aantal flinke regenbuien zou ik zweren dat mijn auto pas 2 dagen geleden gepoetst is.
Iemand hier die Marly Super Wax Shampoo Nanotec gebruikt? Ik vroeg mij af of je daar ook dat parelend effect mee kunt verkrijgen. Zo niet, welke zijn dan wel goeie shampoo/wax combinaties? Hoe werkt dit eigenlijk in de Car Wash? Die hebben daarna doorgaans ook dat effect...
Nanolex Reactivating Shampoo of Gyeon Bathe Plus bieden ook bescherming na het wassen. Er zijn er andere die ook alleen het drogen vereenvoudigen.
Een shampoo waarbij de 'wax' en 'nano' in de titel voorkomt zou ik nooit echt vertrouwen.
Zodra het heeft geregend ga ik een foto nemen van mijn buurvrouw haar autootje..........'k heb het dak 50% gepolijst en voorzien van een waxlaagje......wordt lachen !
Waarom 50% ? ........Wij mogen onze wasmachine niet gebruiken tot er iemand is langsgeweest voor nazicht en ze zag het wel zitten om eens een 50/50 te "krijgen" op haar wagen . Zolang mogen we bij haar een wasje doen.....
In Antwerpen wil het blijkbaar niet meer regenen ( elders kunnen ze kanovaren in de straten.....) .......heb al wel een fotootje van deze morgend van buurvrouw haar dak :
Het "vleugeltje" heb ik ook maar gelijk behandeld.
Comment