Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het Beading Topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Het beste is met het openbaar vervoer rijden, dan moet je niks van sealant of wax aanbrengen of kopen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
      Als we éérlijk moeten zijn is een wagen een waxlaag geven een beetje dom. Al dat werk wat je er in steekt is een beetje zot . Shampoo met wax geeft ook een mooie glans.

Je kunt beter voor een sealant gaan dat gaat tenminste lang mee.
      een wagen een waxlaag geven heeft zeker zijn voordeel in mijn ogen, voor ik mijn auto's kleide/ sealant, wax laag aanbracht was ik voor een gewone wasbeurt het dubbele van tijd kwijt ten opzichte van nu, dus die paar keer per jaar extra tijd in steken heeft imo wel zijn voordeel en je rijd met een veel properdere auto rond

en standtijd van sealant of wax verschilt volgens mij niet veel, ik gebruik steeds beide, sealant en dan aftoppen met wax, geeft voor mij een mooiere glans
      1988 renault super 5 baccara (weekend oldie)
      1987 volvo 340 GL (daily oldie)
      2006 seat altea (daily)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
        Het beste is met het openbaar vervoer rijden, dan moet je niks van sealant of wax aanbrengen of kopen
        straks gaan we nog in groep de bus staan kleien...
        www.peugeotforum.be

Comment

• Bon, 1 laagje banana armour wax van Dodo juice geeft dit met de hogedruk bij de Carwash:
          Foto's zijn niet zo duidelijk en in de rapte genomen

Comment

• Da's altijd leuk hé als ge dat ziet. En als 't regent de druppels op uw vooruit dansen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stijn5 Bekijk Berichten
              een wagen een waxlaag geven heeft zeker zijn voordeel in mijn ogen, voor ik mijn auto's kleide/ sealant, wax laag aanbracht was ik voor een gewone wasbeurt het dubbele van tijd kwijt ten opzichte van nu, dus die paar keer per jaar extra tijd in steken heeft imo wel zijn voordeel en je rijd met een veel properdere auto rond

en standtijd van sealant of wax verschilt volgens mij niet veel, ik gebruik steeds beide, sealant en dan aftoppen met wax, geeft voor mij een mooiere glans
              Dus omdat je u wagen 5min sneller wast ga je daar een waxlaag opleggen . Kleien , prewax en waxen neemt al gemakkelijk een paar uur in beslag .

Comment

• voor mensen zoals u bestaat er dan spray wax: geen moeite om aan te brengen en ja dat duurt voor uw hele auto max 15 minuten. 4 keer per jaar aanbrengen wat dus neerkomt op exact 1 uur werk per jaar. En ja, daarna wast ge uw auto zoveel beter.
                www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                  voor mensen zoals u bestaat er dan spray wax: geen moeite om aan te brengen en ja dat duurt voor uw hele auto max 15 minuten. 4 keer per jaar aanbrengen wat dus neerkomt op exact 1 uur werk per jaar. En ja, daarna wast ge uw auto zoveel beter.
                  De pakistaan of de softwash wast mijn wagen meestal . Ik krijg die spullen nu en dan van klanten en uit nieuwschierigheid gebruik ik dat dan ééns maar ik ben tevreden over de éérste 2 .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                    Dus omdat je u wagen 5min sneller wast ga je daar een waxlaag opleggen . Kleien , prewax en waxen neemt al gemakkelijk een paar uur in beslag .
                    hmm, een wekelijkse wasbeurt die te voren 10 minuten duurde en nu 5min? Ik dacht het niet, een gewone wasbeurt duurt nu 1u, maar dan is die echt wel proper, dat ik er vroeger gemakkelijk naar de 2u aan bezig was, en die waxlaag en dergelijke leggen neemt idd wat tijd in beslag, het is gewoon leuk om te zien hoe die staat te blinken als de zon schijnt, en hoe het water er af parelt als het regent, en vooral als mijn 28 jarige auto dan is tussen nieuwe auto's staat die gewoon gewassen zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                    De pakistaan of de softwash wast mijn wagen meestal . Ik krijg die spullen nu en dan van klanten en uit nieuwschierigheid gebruik ik dat dan ééns maar ik ben tevreden over de éérste 2 .
                    dat bewijst dus idd dat jij waxen ed puur tijdverlies vind, wat je goed recht is, maar bij de pakistaan of de softwash heb je zeer grote kans dat de swirls bij elk bezoek zich vermenigvuldigen
                    1988 renault super 5 baccara (weekend oldie)
                    1987 volvo 340 GL (daily oldie)
                    2006 seat altea (daily)

Comment

• elk zijn prioriteiten en goesting. Dat moeten we respecteren.

Laagje wax leggen is zoveel werk niet. Gisteren kreeg de Volvo een vers laagje. Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik 'hulp' gekregen heb van de jongste dochter (kwam er op neer dat ze op de ene plaats te dik legde, en er 5 cm naast niks lag). Tijdswinst heb ik er niet mee behaald. Maar ik was rond in een goed half uurtje, voor een break valt dat goed mee.
                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• amai dat is rap.
                        zal dringend mijn tempo moeten opschroeven. :-)

Comment

• Ik heb me nochtans niet uit de naad gewerkt .
                          De wagen was vrijdagavond gewassen, en was eigenlijk nog niet van onder de carport geweest. Eerst heb ik het beetje stof dat er op lag afgenomen met een MF-doek en Autofinesse Finale. Daarna samen met de dochter een laagje Poorboys Natty's Blue Paste gelegd, en opgeblonken. Kan er weer tegen voor een kleine twee maanden.

Comment

• Het voorbije jaar heb ik bij het drogen van mijn wagens telkens gebruik gemaakt van een quick detailer (poorboys QD+ om precies te zijn, met carnauba dus).
                            Nu heb ik hem een tijd geleden gekleid en gewaxt. Zou er merkelijk verschil zichtbaar moeten zijn door het hechten of beaden van druppels op de lak in vergelijking met toen ik vroeger gewoon wekelijks droogde met de quick detailer.
                            Ik kan maar moeilijk vaststellen dat de makkelijker van de lak dwarrelen dan voor het waxen, of zicht anders gaan neerzetten.

Comment

• Comment

• Was al donker buiten toen 't begon te regenen dus geen duidelijke foto's is zoals bovenaan de pagina terug 1 laagje banana armour wax

Comment

• sized_DS1_9306.JPG

Sof99 Lusso
                                  BMW 420dA : >>>

Comment

• Dat zal mijn volgende wax zijn! Maar moet nog 3 potten opwaxen

Comment

• Carchimp spraysealant

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                                        Dat zal mijn volgende wax zijn! Maar moet nog 3 potten opwaxen
                                        Soft99?

Die 3 potten hoeven geen probleem te zijn, wax alle auto's in de straat en die zijn zo leeg
                                        BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                                          Soft99?

Die 3 potten hoeven geen probleem te zijn, wax alle auto's in de straat en die zijn zo leeg
                                          Yes, die.
                                          Dan nog liever 40 lagen wax op mijn auto! Moet ik de komende 5 jaar niet meer waxen denk ik

Comment

Working...
                                          X