Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
OK, dit effect wil ik dus ook Welke producten en hoelang blijft dit effect ? (Nujah, domme vraag om aan jouw te stellen, want 'k heb eens gelezen dat jij elke week een update van je wax doet )
Ik was de wagen elke week (Meguiars Shampoo plus). Een 3 à 4-tal weken geleden in de Meguiars Gold Class wax gezet (twee lagen) met daarover de AutoGlym Extra Gloss protection.
Tijdens het voorbije weekend de wagen gewoon gewassen en daar dan een NXT Tech wax laagje over gezet. (liquid)
Dit is in principe de verkeerde volgorde (eerst sealant en dan carnauba) maar ik had de NXT nog nooit in handen gehad.
Dus normale routine is:
- wassen
- clayen (maar was nog niet nodig)
- polish (ik gebruik de #7 van Meguiars; Show car glaze)
- sealant (NXT Tech wax / Autoglym Extra Gloss protection)
- carnauba (Meguiars Gold Class liq. wax)
Soms zet ik (als het goed weer blijft) de #7 opnieuw op de carnauba, omdat dit nog iets meer glans etc. geeft maar uiteraard, vermits het geen beschermende waarde heeft, is de toplaag #7 snel verdwenen als het regent.
Bovenstaande procedure doe ik om de 3 à 4 maand en sporadisch tussendoor als er bv. een Meguiars of AW meeting is.
De foto's zijn wel met mijn gsm genomen dus niet heel scherp. Later ander en beter.
De gebruikte wax is Gold Class van Meguiars. 1 laag na de machinale behandeling 4-5 weken geleden en nog telkens een laagje na de 2 wasbeurten nadien.
Comment