Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waxoyl Lakpantser???

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Waxoyl Lakpantser???

Gisteren sprak ik met een collega op men werk over men nieuwe auto, en hij vertelde me dat zijn nieuwe wagen (Volvo C70 New) met Waxoyl was behandelt.

Hij beweerde dat dit een STAALharde film legt op je lak waardoor je 95% minder kans hebt op steenslag e.d.

Nu vraag ik me af of dit werkelijk zo is, en of er mensen zijn die dit product kennen....
    Is het mogelijk om dit zelf aan te brengen, of kan je dit best laten doen door een prof?

Hij beweerde zelf dat hij last had om gaatjes te boren in zijn bumper om zijn nummerplaat te monteren, zo hard is die laag....

Als dit werkelijk zo is, dan zou ik sterk overwegen om men nieuwe auto zo'n laagje te geven.

Grtz

Ben

Volgens mij hebben ze uw collega iets wijsgemaakt en kan hij niet met een boormachiene overweg

Heb er nog nooit over gehoord. Waxoyl is uiteraard zeer bekent maar het lijkt me een heel straf verhaal. Is het mss zoiets als protech?
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

laat die waxoil maar voor wat hij is...ze hebben mijn 535 er 2keer na mekaar mee gedaan....en na 14 dagen en een paar buien later...was er alles af...dikke shit en zever...je moet mijn motorkap eens zien hoe goed beschermd dat ze is dan heb ik al straffere zaken gezien

Comment

Op deze site kan je er al meer over terugvinden :

Of dat een staalharde film legt weet ik niet... Ik weet wel dat wij dit op de wagen van mijn vrouw gratis aangeboden hebben gekregen van de dealer. Het is dus ook door de dealer aangebracht. Ik heb dat zelf niet zien doen dus veel kan ik er niet over zeggen. 't zal alleszins geen kwaad kunnen hé.

Comment

Ik ben ook eens gaan kijken op de website van waxoyl. Als dat waar zou zijn dat het staalhard is dan zouden ze dat toch als verkoopsargument gebruiken. Ik zie het nochtans nergens staan.
          De algemene regel is volgens mij nochtans : hoe harder de lak hoe minder swirls maar hoe meer kans op steenslag. Mercedessen met CeramiClear clearcoat hebben ook steenslag en dat is de hardste lak dat er bestaat.
          Wat betreft die boor, ofwel heeft hij twee linkerhanden ofwel heeft hij je iets willen wijsmaken.

Comment

Om te bewijzen hoe staalhard dat is, wil ik uw collega z'n auto volledig doen langs een kant (dus overlangs van voor naar achter)
            Dan zetten we z'n auto in de zon en als hij geen verschil ziet leg ik de boeken neer...

Krassen en swirls gaan er enkel uit met polieren, en als bescherming komt er sealant/wax op en geen van al de producten die je op je auto aanbrengt al sbescherming gaat er langer dan 3/6 maanden opzitten.
            Of ik eet mijn PC poliermachine op bij de eerste de beste AW meeting !
            Last edited by Wally; 26/06/2007, 21:13.
            www.perfectshine.be

Comment

Mijn wagen is ook een nieuwe C70, eveneens volledig geprepareerd door de dealer... Zo goed dat ik twee weken later al in de weer was met megiaurs nxt :-)
              Nu via wax-it de goeie producten gevonden om me tijdens m'n vakantie is goed uit te leven, en vooral ZELF een goede bescherming op m'n wagen te zetten...
              Met alle respect voor de anderen hier, maar al wat je zelf doet doe je beter en met meer LIEFDE

Comment

VW werkt samen met Waxoyl. Heb in de garage ook al produkten zien staan van hen...

Comment

Ik ga geen woorden vuilmaken aan waxoil bij VW dealers.

Foto's zeggen voldoende

Hieronder vind je foto's van Keeperfrans auto die 7 weken oud was toen hij voor een behandeling binnenkwam. Zijn wagen was bij de garage voorzien van een waxoil behandeling aan een niet onaangename prijs !

You decide !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BelgianEvo Bekijk Berichten
                    Gisteren sprak ik met een collega op men werk over men nieuwe auto, en hij vertelde me dat zijn nieuwe wagen (Volvo C70 New) met Waxoyl was behandelt.

Hij beweerde dat dit een STAALharde film legt op je lak waardoor je 95% minder kans hebt op steenslag e.d.

Nu vraag ik me af of dit werkelijk zo is, en of er mensen zijn die dit product kennen....
                    Is het mogelijk om dit zelf aan te brengen, of kan je dit best laten doen door een prof?

Hij beweerde zelf dat hij last had om gaatjes te boren in zijn bumper om zijn nummerplaat te monteren, zo hard is die laag....

Als dit werkelijk zo is, dan zou ik sterk overwegen om men nieuwe auto zo'n laagje te geven.

Grtz

Ben
                    Hallo zelf werk ik in een carwash waar we bijna elke dag zo een beschermlaag zetten op nieuwe wagens.
                    Blijkbaar zijn er veel mensen die het doen maar niet volgens de regels.
                    Als men zecht dat het voor minder kans op steenslag te krijgen goed is dan is dit al gelogen het is een beschermlaag die je autolak zijn diepe glans drie jaar garandeerd.
                    Je krijgt er een garantie op van drie jaar indien er iets mis gaat in die drie jaar komt het fabriek er tussen.
                    Je moet er wel rekening mee houden dat je de wagen de eerste twee weken niet mag wassen om de werking goed te laten gaan.

Comment

Niets, werkelijk NIETS gaat 3j houden, alleen een folie die men erop kleeft misschien

De beste producten, garanderen net niets, het is allemaal geleuter in pakjes. De nieuwe aquartz toestanden lijken goed stand te houden, maar kosten wel héél wat meer dan die toestanden die men bij de dealer aanbrengt...

K'heb ook al heel wat kameraden zie passeren met van die verhaaltjes en spullen die door de dealer zijn aangebracht.... Ze staan te glimmen en te fonkelen tot ik mijn C70 met 100.000 km's naast hun "nieuwe" en vers gewaxte/beschermende wagen zet, dan is het heel wat minder

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BelgianEvo Bekijk Berichten
                        Dat was goeie he

Comment

Heb mij ooit uit goedgelovigheid ook eens de proef gedaan met Waxoyl op mijn bestelwagen(aluzilver Citroen Jumpy 200toen hij 2 maanden oud was
                          Ik heb hem wel eerst goed voorbereid door eerst te kleien,gepolierd in 2 fasen,dan het voorbereidend product gebruikt(pre-wash of zoiets) en dan de "lakverzegeling" aangebracht.

Resultaat na 2 jaar:de Jumpy wordt maandelijks zéér grondig gewassen en heb de indruk (en ik niet alleen)dat hij inderdaad veel mooier glanst dan dat ik dit niet gedaan zou hebben.Maar een lakpantser zou ik dit echt niet durven noemen,heb evengoed steenslag,de lak voelt bijlange niet glad meer aan en krassen heb ik inderdaad niet,maar ja, was hem dan ook volgens de regels van de kunst

Mijn besluit is dan ook zoals hier al meermaals gezegd is;al die lakverzegelingen geloof ik niet in,een goede verzorging en/of een degelijke detailing hebben op termijn een veel beter resultaat ,ik doe beroepsmatig wekelijks ook wel eens wat detailing,en daar zitten regelmatig wel eens stickertjes van die dingen op terwijl die wagens er even slecht uitzien dan de gemiddelde carwashpatient

Comment

dergelijke producten zijn goed, op voorwaarde deze goed en correct volgende de regels van de kunst zijn aangebracht.
                            als er als verkoopsargument gezegd word dat dit lakpantser je lak beschermt tegen krassen en steenslag, is dit een regelrechte leugen.
                            de levensduur van een lakpantser word gegarandeerd, voor bv 3 jaar, mits correct wassen (volgens de regels van de kunst) en je jaarlijks of halfjaarlijks op controle gaat (op deze momenten word de lak opnieuw behandeld om er weer 6 maand of een jaar tegen te kunnen)

Comment

Dan is er dus niets "pantser" aan maar wordt een klassieke synthetische bescherming gewoon met regelmatig interval hernieuwd. Gewoon doorzichtige marketing praatjes waar blijkbaar gigantisch veel mensen voor vallen...

Comment

Ik heb het altijd al gezegd dat het beter www.armor-it.be zou zijn ipv wax-it.be

Comment

Working...
                                X