Mededeling

Collapse
No announcement yet.

steenslag

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

IMHO = in my humble opinion = naar mijn bescheiden mening

niks om u zorgen over te maken dus

Comment

Wel leuk om te weten wat men zegt.
      Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
        Wel leuk om te weten wat men zegt.
        Idd.

Comment

FWIW is nog zo eentje.

ɥʇɹoʍ s,ʇı ʇɐɥʍ ɹoɟ

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chutney Bekijk Berichten
            FWIW is nog zo eentje.
            -knip-
            ɥʇɹoʍ s,ʇı ʇɐɥʍ ɹoɟ

De uitleg zou leuk zijn.
            En als je die laatste blokjes kan vloeiend uitspreken, tracteer ik je.
            Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
              De uitleg zou leuk zijn.
              En als je die laatste blokjes kan vloeiend uitspreken, tracteer ik je.
              Draai je scherm eens om (voor wat het waard is).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chutney Bekijk Berichten
                Draai je scherm eens om (voor wat het waard is).
                nice

Comment

Krasjes en putjes

Beste mensen,

Ik heb eens een vraag. Krasjes en putjes van steenlag kan je eigenlijk niet vermijden op een auto. Die komen er nu éénmaal op. Spijtig genoeg Ook al probeer je nog zo hard u best te doen om je auto te onderhouden, maar op één of andere manier lijkt het wel of elke dag of elke week er fijne krasjes en putjes bijkomen.
                  De autoliefhebbers onder jullie, hebben jullie ook dat gevoel? Of ben ik misschien zoals andere iets te obsessief met mijn wagen bezig
                  En vooral nog een belangrijk vraagje. Hoe kan je best die fijne krasjes of putjes wegwerken? Ik heb al vanalles gehoord van lakstiften tot wax tot er gewoon vanaf te blijven. Wat denken jullie hiervan? Zijn er goeie methodes om ze weg te werken of toch niet?

Bedankt alvast voor de reacties!

Groeten

Comment

voor krasjes moet je hier zijn:

Comment

Dank je! Ik ben nieuw op het forum. Sorry dat ik het verkeerd geplaatst heb. Kan ik het verplaatsen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Naranja Bekijk Berichten
                        Dank je! Ik ben nieuw op het forum. Sorry dat ik het verkeerd geplaatst heb. Kan ik het verplaatsen?
                        Topic werd reeds samengevoegd bij Car Cleaning & Detailing - Steenslag.

Alvast welkom op dit forum.

Comment

Beste mensen,

Ik heb eens een vraag. Krasjes en putjes van steenlag kan je eigenlijk niet vermijden op een auto. Die komen er nu éénmaal op. Spijtig genoeg Ook al probeer je nog zo hard u best te doen om je auto te onderhouden, maar op één of andere manier lijkt het wel of elke dag of elke week er fijne krasjes en putjes bijkomen.
                          De autoliefhebbers onder jullie, hebben jullie ook dat gevoel? Of ben ik misschien zoals andere iets te obsessief met mijn wagen bezig
                          En vooral nog een belangrijk vraagje. Hoe kan je best die fijne krasjes of putjes wegwerken? Ik heb al vanalles gehoord van lakstiften tot wax tot er gewoon vanaf te blijven. Wat denken jullie hiervan? Zijn er goeie methodes om ze weg te werken of toch niet?

Bedankt alvast voor de reacties!

Groeten
                          Voor deukjes in de deur te mijden, is enkel dubbel parkeren de oplossing. Ik weet het, het komt slorgdig over(maar mensen letten daar niet altijd echt op) maar dat is de enige manier om sommige te klein bemeten parkeerplaatsen uw auto te beschermen tegen deursstoters(ja er zijn die er hun beroep van maken, daarmee )

Comment

Hehe inderdaad. Er zijn er die daar inderdaad hun hobby van maken. Daar kan ik me aan ergeren als ik zie tenminste
                            Maar dubbel parkeren kan inderdaad soms de oplossing zijn Iedereen zal dat wel eens doen als je zorg wil dragen voor je wagen tenminste
                            Maar het zijn vooral kleine, fijne krasjes waar ik blijkbaar of mijn wagen last van heeft. Hoe het komt. Ik zou het begot niet weten. Maar ze wegdoen blijkt niet evident te zijn. Misschien kijk ik wel te veel mijn wagen na en lijkt het daardoor of er steeds bijkomen terwijl dat misschien niet het geval is Voor mij vallen die misschien op, maar voor de mensen misschien totaal niet. Maar vind het toch niet fijn.

Comment

Hehe inderdaad. Er zijn er die daar inderdaad hun hobby van maken. Daar kan ik me aan ergeren als ik zie tenminste
                              Maar dubbel parkeren kan inderdaad soms de oplossing zijn Iedereen zal dat wel eens doen als je zorg wil dragen voor je wagen tenminste
                              Maar het zijn vooral kleine, fijne krasjes waar ik blijkbaar of mijn wagen last van heeft. Hoe het komt. Ik zou het begot niet weten. Maar ze wegdoen blijkt niet evident te zijn. Misschien kijk ik wel te veel mijn wagen na en lijkt het daardoor of er steeds bijkomen terwijl dat misschien niet het geval is Voor mij vallen die misschien op, maar voor de mensen misschien totaal niet. Maar vind het toch niet fijn.
                              Is onvermijdelijk. Bij het poetsen alleen al komen er heel fijne krasje op. De wagen vooraf goed afspuiten en zoveel mogelijk water gebruiken bij het wassen zorgt er toch voor dat het niet zo fel zal zijn.

Comment

Of ben ik misschien zoals andere iets te obsessief met mijn wagen bezig
                                Hier zul je pas geobsedeerden vinden (zoals ik).

Of ben ik misschien zoals andere iets te obsessief met mijn wagen bezig
                                De putjes zul je niet wagkrijgen, spijtig genoeg.
                                De meeste krasjes komen van het wassen en het zand tijdens het rijden. Als de krasjes cirkelvormig zijn is dit van het poetsen, drogen, waxen enz...
                                Deze krasjes kunnen zonder problemen weggewerkt worden, zelfs ergere krassen.
                                Voor :

Na :

Rechts zijn de krasjes weggewerkt :

Je ziet dat veel mogelijk is als je de juiste producten en het juiste materieel gebruikt.
                                Hier zijn enkele uitstekende detailers die dat voor jou kunnen doen tegen een prijsje. Kijk eens naar de verschillende detail topics. PM ze om informatie.

Om nadien terug krasjes te vermijden zijn volgende richtlijnen van belang :
                                Gebruik steeds proper water en materiaal (emmer, washandschoen, droogdoeken enz...).
                                Washandschoen uit schapenvel of microvezel.
                                Doeken uit microvezel (na het wassen of waxen).
                                Een zeer goede shampoo die de vuilpartikels omhult en zo krassen vermijdt.
                                Een goede wax gebruiken.
                                Wassen, drogen en waxen door heen en terug, links en rechts te wrijven, nooit cirkelvormige bewegingen. Het zijn die cirkelvorige krassen die het meest opvallen in de zon, de zogenaamde 'swirls'.
                                Hier waart een verkoper van zeer goede producten rond. Je zult hem gemakkelijk vinden in de meeste topics.

Comment

Steenslag zonder te rijden?

Ja ik ben zuinig, Ok steenslag is een ramp, vooral bij een donkerblauwe zafira zoals ik heb.
                                  De lakken zijn wel gevoeliger geworden voor steenslag en bv ook shit vogelpoep, met warm weer moet je hollen en je auto de gehele dag in de gaten houden.

Rijd je dus voldoende afstand en haal je snel de poep er af.
                                  dan nog.
                                  Vanmiddag ik woon in Almere
                                  Daar komen ze de straten schoonmaken met die wagentjes met roterende staalborstls, en mannetjes met die giga bladblazers..
                                  Gaan ze richting verkeer mee met die borstels, gaat het vuil naar het midden van de weg....dan nog grrr de bladblazers..
                                  Laten ze de buurt even inlichten kun je de auto wegzetten...wel verweg want er loopt een man of 20 de hele wijk gaan ze door, waar meot je hem neerzetten, binnen?
                                  Ik baal wel, ik ben invalide dus snel eropaf stop zeggen lunte niet
                                  en ja als ik gezond was wel? denk het niet die gsat reed zo hard op de stoep, er zou maar een kindje uit een tuin komen lopen, echt die overleefd het niet,,,
                                  Heb de gemeente het medegedeeld maar denk niets te vernemen van hun kant..zal er wel weet zelf voor opdraaien.

Top van bedankt 1.Steenslag
                                  2. Portierputten
                                  3. Vandalistme

Maar vanmiddag krijgt een van de gasten met zo'n borstelwagentje het in zijn hoofd de smalle stoep ook maar even te doen, hij kwam richting mijn auto vanaf voor gezien benaderde hij dus de voorkant auto, als je dan nadekt hoe draaid die borstel...., dit maal niet van je auto af, maar naar je auto toe, gevolg ik weer de gelukkige en jahoor 3 stukjes/pitjes lak eraf, witte ondergronddus bedankt veger...

Klote

Maar die gasten je kunt roepen wat je wilt ze hebben allemaal gehoorbescherming en daaronder hun walkman...en ja zitten veel taakstraf figuren bij, geen enkele volwasssene.

Dus je kunt steenslag auto gratigs krijgen..
                                  het is moeilijk maar wel te zien op de foto, klik en hij wordt groot (de foto bedoel ik hoor haha)
                                  zafita steenslag door stoepveeg app....jpg

Comment

nog iemand last van putjes in de voorruit? was gisteren m'n voorruit aan het kuisen en 't is de eerste keer dat het mij zo hard opvalt kan daar iets aan gedaan worden? (al dan niet door een carglass-achtig bedrijf)
                                    2015 BMW F11 520dA
                                    1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                                      nog iemand last van putjes in de voorruit? was gisteren m'n voorruit aan het kuisen en 't is de eerste keer dat het mij zo hard opvalt kan daar iets aan gedaan worden? (al dan niet door een carglass-achtig bedrijf)
                                      da stoort toch ni zo,

kunt altijd na een lange tijd uw voorruit laten vervangen, langs de buitenkant als de zon eropzit zie je t goed, maar voor de rest...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                                        Mijn ruit is daar dusdanig door beschadigd (zeer veel kleine putjes) dat de ruitenwisser niet goed meer functioneert. Door vocht dat achterblijft in die putjes ontstaat een soort waas in plaats van een heldere ruit.
                                        Er bestaat een methode waarbij er een laagje van de ruit wordt weggenomen waardoor de putjes wegzijn.
                                        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SPEEDMAN Bekijk Berichten
                                          da stoort toch ni zo,

kunt altijd na een lange tijd uw voorruit laten vervangen, langs de buitenkant als de zon eropzit zie je t goed, maar voor de rest...
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                                          Mijn ruit is daar dusdanig door beschadigd (zeer veel kleine putjes) dat de ruitenwisser niet goed meer functioneert. Door vocht dat achterblijft in die putjes ontstaat een soort waas in plaats van een heldere ruit.
                                          Er bestaat een methode waarbij er een laagje van de ruit wordt weggenomen waardoor de putjes wegzijn.
                                          jep, heb ik ook "last" van... juist op de hoogte van mijn gezichtsveld
                                          2015 BMW F11 520dA
                                          1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Working...
                                          X