Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Full Detail] - Wax-it - Ferrari F430 Spyder Rosso Corsa

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [Full Detail] - Wax-it - Ferrari F430 Spyder Rosso Corsa

Normaalgezien is 1 Mei een vakantiedag, maar duidelijk niet voor Wax-it

De eigenaar had hem graag terug tip top gezien bij het aanvangen van de Lente en van een timing gesproken. De afspraak lag al een paar maanden vast maar hoe kon hij in godsnaam voorspellen dat het de dag dat hij hem kwam ophalen prachtig weer zou zijn, volle zon en 24° warm

Nu even wat meer info over de detail.

Deze detail was dus een full detail. Op zich had de wagen niet zo héél veel beschadigingen, maar je weet maar nooit wat je uiteindelijk zal aantreffen
    De eigenaar had ook gevraagd de steenslag weg te werken, en ik wist al op voorhand dat dit een hele klus zou worden.

Gezien de grote van de detail en de mate van detail die de eigenaar gevraagd had heb ik opnieuw de hulp in geroepen van Simoni
    Vorige detail waren steeds picobello in orde mede door hem !

Producten die gebruikt zijn:

Wassen
    Shmitt
    Poorboys Slick's & Suds
    Poorboys Waffle Weave towel

Velgen / Banden
    EZ Detail brush
    Swissvax wheel brush
    Blackfire wheel gel
    Tardis
    Swissvax Pneu Glossy

Swissvax Autobahn
    Poorboys Wheel sealant
    Poorboys Work Towels

Kleien
    Last Touch
    Mild detailing clay

Polishen
    Blackfire Compound
    Blackfire Finishing polish
    3M Ultrafina
    3M Polishing pad
    3M Finishing pad
    Poorboys Thick & Plush towels

Cleaning / Glazing
    Dodo Juice Lime Prime
    Swissvax Cleaner Fluid
    Poorboys Deluxe mega towels

Bescherming
    Swissvax Concourso
    Swissvax Quick Finish
    Poorboys Deluxe Mega towels
    Swissvax Ultra Fine Towel

Kunststof
    Swissvax Plastic Wash
    Swissvax Nano Express
    Poorboys Work Towels
    Microfiber applicator
    All Season Dressing

Interieur
    Swissvax Leather Cleaner
    Swissvax Leather Milk
    Swissvax Cleaner Fluid
    Poorboys Work Towel
    Microfiber applicator pads

Glas
    Swissvax Crystal
    Poorboys Work Towel

Uitlaat
    P21S Polishing Soap
    Blackfire Fine Cut Metal Polish

Total Work Time:
    22 uur
    Last edited by ; 05/05/2008, 22:59.

Ik heb spijtiggenoeg geen foto's van het wassen en kleien, maar dat was een redelijk standaard gebeuren.

Het kleien haalde niet zo heel veel weg aangezien deze wagens steeds binnen slaapt
    Af en toe wat teerplekken, maar daar bleef het ook bij.

Eens gewassen, gekleid en afgedroogd kon de lak worden uitgemeten en de schade worden ingeschat.

Dit bleek vrij goed mee te vallen met lichte swirl en wat diepere krassen. Vooral het afsluitgedeelte voor de carbiokap was er erg aan toe. Vooral daar waar de kap aansluit.

Met de brinkman hebben we volgende defecten kunnen vastleggen.

De motorkap was er wel wat erger aan toe, maar daarover later meer

Comment

Na wat testwerk werden de meeste pannelen onderworden aan Blackfire Finishing Polish in combinatie met een zwarte 3M polishing pad.
      Correctie gebeurde aan 1500 t/m en afwerking aan 900 t/m.

Sommige pannelen had 2 tot 3 hits nodig om naar mijn aanvaardbare standaard te krijgen.

Comment

Hieronder zie je de schade die de stoffen kap gemaakt heeft. De bovenzijde is reeds gecorrigeerd, de onderzijde niet.

En dit is het resultaat na enkel de correctie stap ! Nog geen verfijnde afwerking.
        De diepe rode kleur is al helemaal terug !

Comment

Even wat shots met de lamp erin

Comment

Comment

Na de polishing stap werd de Dodo Juice Lime Prime gebruikt op een Blauwe 3M finishing pad.
              Dit zorgde voor een nog frisser en scherper resultaat alsook een extra wetlook.

Daarenboven neem deze stap enige olieën die achterblijven uit de polishing stap weg zodanig dat je een perfect proper oppervlak hebt om de wax op aan te brengen. Deze zal beter hechten en een langere berschermtijd bieden ?

Voor deze gelegenheid was enklel het beste voldoende. Daarom werd er ook gebruik gemaakt van Swissvax Concourso
              Deze werd aangebracht met een German Applicator.

De logo's werken ook met Lime Prime behandeld voor ze in de wax te zetten.

Comment

De motorruimte werd gedetailed met APC en een work towel.
                De uitlaat en alle aluminium werd met Blackfire Fine Metal Polish behandeld in combinatie met een german applicator pad.

Comment

Alle carbon werd met Swissvax Cleaner Fluid behandeld, zowel binnen als buiten.

Comment

Het interieur was bijna volledig uit leer vervaardigd en werd volledig met de Swissvax Leather Cleaner en Leather Milk behandeld. Dit liet het leder mat en zacht achter, beter dan nieuw IMHO

Comment

De velgen werden eerst volledig zuiver gemaakt met behulp van Blackfire wheel gel en tardis. Sommige hardnekkige plekjes werden met klei behandeld.

Na het kuisen werden ze volledig gereinigd met Jeffs Werkstatt Prime Strong. Dit zorgt opnieuw voor een perfect zuiver oppervlak waarop een wax of sealant goed kan hechten.

Voor de voorzijde van de velg werd Swissvax Autobahn gebruikt. De binnenzijde werk voorzien van een laag poorboys Wheel sealant.

Swissvax autobahn is namelijk moeilijk aan te brengen daar deze keihard is. Je moet hem dus eerst de vingers smelten en dan minitieus aanbrengen. Voor de grote binnenzijden van de velgen werd er een echter een foam applicator gebruikt met wheel sealant

De banden werden met Swissvax Pneu Glossy behandeld voor een diepe vol zwarte look.

Comment

Comment

Dan begon de hel !

De steenslag

Op het eerste zicht viel het nog redelijk mee, maar een ik er met mijn neus opstond vond ik erg veel putjes die mijn aandacht vereisten.

Ik heb het tellen van de correcties opgegeven aan nummer 50, en er zijn er nog velen gevolgd.
                          Ik schat meer dan 100 ...

Dit process heeft zowaar een halve dag in beslag genomen

Ferrari in Latem heeft me van de juiste verf voorzien. (waarvoor dank !)

Eerst werd het oppervlak en de gaatjes proper gemaakt met alcohol.
                          Met een speldekop laat ik een druppeltje verf "opgezogen" worden door het het open gaatje waarna een bolletje verf ontstaat.
                          Dit laat ik een dagje drogen waarna ik het geheel weer vlak ga schuren.
                          Ik heb hiervoor korrel 2000 en 3000 gebruikt.

Daarna werd het geheel gepolierd met Blackfire Compound aan 1800 t/m, gevolgd door Blackfire finishing polish aan 1200 t/m om de schuursporen te verwijderen.

De motorkap had ook veel diepere krassen die ook metteen werden verwijderd.

Last edited by ; 05/05/2008, 22:50.

Comment

Comment

Om dan uiteindelijk het resultaat te mogen aanschouwen in het zonnetje.

Het geheel wordt bij mij steeds nog een voorzien van een laatste wipedown met een ultrafijne swissvax doekje in combinatie met quick finish.

Dit omdat een wax zoals concourso na een tiental minuten een waas durft te vertonen door het curen van de wax.

Enjoy

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Working...
                                        X