Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Exterior Detail] - Jochen - Saab 9-5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • [Exterior Detail] - Jochen - Saab 9-5

    Sooooo! Afgelopen weekend de 9-5 van mijn pa eens onder handen genomen. Hij heeft de wagen pas enkele maanden en de vorige eigenaar heeft hem niet echt vakkundig gewassen zullen we maar zeggen...

    Een tijdje geleden heb ik het interieur reeds gedaan dus daar ben ik niet meer aangeweest. Genoeg werk met de buitenkant!



    Bij aanvang:





    2002 MX-5 NB 1.6

    2011 Honda PCX

  • #2
    Mijn "nieuw" speeltje




    Een Kranzle hogedrukreiniger. Geen katje om zonder handschoenen aan te pakken. 10l/min en regelbaar tot 150bar ongeveer. Occasie op de kop kunnen tikken, volledig in orde gemaakt


    We beginnen met de velgen: APC en EZ wheel brush zijn voldoende want echt smerig waren ze niet.




    Velgen gedaan, tijd om de foamen! Ik heb een mix gebruikt van Turtle Wax shampoo (my favorite) en TFR. Beide 100ml in de Gilmour en foamen maar:

    Last edited by Jochen; 06/05/2008, 18:01.
    2002 MX-5 NB 1.6

    2011 Honda PCX

    Comment


    • #3
      Na een tiental minuten de auto afgespoten met de Kranzle. MAn, wat een zalig ding om mee te werken. Meer dan genoeg power, veeeeel debiet en een slang van 10m

      Zonder af te drogen begonnen met kleien met Meg's Mild en PB's Spray&Wipe.
      Redelijk van vervuiling was te vinden op de lak maar het ging goed vooruit.




      Na het kleien de auto afgespoten en opnieuw gewassen, nu wel gedroogd natuurlijk.
      Tijd om de lak eens te inspecteren:

      Stevige kras op de bumper:

      Het enige wat ik daar aan kan doen is hem proberen minder te doen opvallen. Ik had al een lakstift gekocht voor mijn pa om deze wonde op te vullen maar hij was er nog niet aan gekomen...

      Achterbumper zag er ook slecht uit door het in en uitladen van de koffer:
      2002 MX-5 NB 1.6

      2011 Honda PCX

      Comment


      • #4
        Veel swirls:


        En ook veel hologrammen. De auto is op verschillende plaatsen herspoten en waarschijnlijk heeft hij toen een polierbeurtje van de carrosier gehad:


        2002 MX-5 NB 1.6

        2011 Honda PCX

        Comment


        • #5
          Na wat testen op de koffer en motorkap heb ik gekozen voor SSR2 op een lake country light cutting pad (orange).

          De SSR2.5 zou me iets meer correctie gegeven hebben maar deze droogde veel te snel op vermits ik buiten moest werken en de zon toch wel aardig scheen. De SSR2 gaf me voldoende werktijd maar kan af en toe ook wel een spritzz last touch gebruiken

          Geen foto in volle zon jammer genoeg. Er zaten nog wat diepere swirls in maar het was toch een hele verbetering:

          Dit is na 1xSSR2, 1xSSR2.5, 1XSSR2, 1XSSR1 op polishing pad (wit) en nog eens SSR2
          Ik weet niet wat het was maar ik bleef steeds hologrammen krijgen op de motorkap . Ik heb verschillende manieren en producten gebruikt maar uiteindelijk kreeg ik het beste resultaat met de SSR2. Zeer vreemd. Op de rest van de wagen ook geen last meer van gehad...

          Een voorbeeldje van de deur:


          50/50


          2002 MX-5 NB 1.6

          2011 Honda PCX

          Comment


          • #6
            In de zon begon de lak weer mooi tot leven te komen!






            Before:

            2002 MX-5 NB 1.6

            2011 Honda PCX

            Comment


            • #7
              After:




              Dan die achterbumper:


              2002 MX-5 NB 1.6

              2011 Honda PCX

              Comment


              • #8
                Na 1 hit met SSR2



                Ik zag al snel dat dat niet genoeg was dus besloot om de gele cutting pad boven te halen icm SSR2.5



                Na 1 hit met SSR2.5 en daarna opnieuw met de SSR2 met de orange pad kreeg ik dit resultaat:




                Nog niet echt wow maar de tijd begon te dringen en ik had nog een pak werk...
                2002 MX-5 NB 1.6

                2011 Honda PCX

                Comment


                • #9
                  De rest van de auto ging vrij vlot en mijn pa zijn ogen begonnen te glunderen. Ik zat in tijdsnood en wilde de klus zo snel mogelijk afmaken.

                  Als wax koos ik voor de NXT van Meg's (die fles moet toch ooit eens op )

                  Alle kunststof behandeld met Trim Restorer en banden met W5 Tirecare.






                  2002 MX-5 NB 1.6

                  2011 Honda PCX

                  Comment


                  • #10






                    Besluit:

                    Een Saab 9-5 is een grote auto
                    Saab-lak is harder dan ik dacht
                    Een Kranzle is vetgeil

                    Last edited by Jochen; 06/05/2008, 18:04.
                    2002 MX-5 NB 1.6

                    2011 Honda PCX

                    Comment


                    • #11
                      Bedankt om te kijken
                      2002 MX-5 NB 1.6

                      2011 Honda PCX

                      Comment


                      • #12
                        prachtig hoe je bv die achterbumper kan herstellen

                        thanks, leuk om lezen!

                        Comment


                        • #13
                          prachtig werk.
                          Powered by Detroit Diesel.

                          Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                          Comment


                          • #14
                            Héél mooi gedaan

                            Deftige correctie ook op die achterbumper

                            Comment


                            • #15
                              Die achterbumper ziet er idd een pak betrer uit. Moest ik tijd genoeg gehad hebben dan was ik er eens overgegaan met wat 2500 maarja. Misschien dat ik dat nog wel eens doe
                              2002 MX-5 NB 1.6

                              2011 Honda PCX

                              Comment


                              • #16
                                Mooi werk, op een volgens mij lastig kleurtje?

                                Comment


                                • #17
                                  Kzou eens een dagje op cursus willen komen. Echt knap werk!

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door enileinar Bekijk Berichten
                                    Mooi werk, op een volgens mij lastig kleurtje?
                                    Ik vond het leuk om nog eens op een donkere kleur te werken. Heb je toch veel meer voldoening van vind ik.

                                    Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                                    Kzou eens een dagje op cursus willen komen. Echt knap werk!
                                    Feel free! Maar ik denk wel dat er mensen zijn hier op het forum waar je veel meer van kan leren
                                    2002 MX-5 NB 1.6

                                    2011 Honda PCX

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                      Feel free! Maar ik denk wel dat er mensen zijn hier op het forum waar je veel meer van kan leren
                                      Moest ik dit al kunnen, of eerder durven, zou ik al hééééél blij zijn.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Idem! Ik denk dat zoiets zeer leerrijk is bij iemand met al enige ervaring!

                                        Comment

                                        Working...
                                        X