Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Exterior detail] - Showroomglaze - BMW 118d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • [Exterior detail] - Showroomglaze - BMW 118d

    Slachtoffer van dienst, de nieuwe firmakar (BMW 118d).
    Met het weer van de laatste week was het vooral een zaak om alle insecten te verwijderen...






  • #2


    Eerst de wielkasten, velgen en banden gereinigd (Meguiars APC, Meguiars Wheel Brightener). Vervolgens via hogedrukreiniger voorzien van een goede laag Snow Foam. Laten trekken (maar niet te lang vermits de temperaturen snel de hoogte in gingen). Na een vijftal minuten terug afgespoten met de hogedruk. Vervolgens gewassen met wash mitt (binnenkort wordt deze vervangen door een shMITT) en Meguiars Shampoo Plus.
    Het drogen gebeurde met een Waffle Weave van Poorboys - welke eerste met Meguiars Final Inspection werd ingeneveld. Op dat moment komt de "mama" voorbij met de fiets en ik heb er meteen een slachtoffer bij voor vandaag...



    Comment


    • #3


      Het resultaat



      Comment


      • #4
        Terug verder met de wagen dan maar en het was nu de beurt aan de klei om zijn werk te doen. Toch straf hé, op een wagen van een week oud...



        Na het kleien werd daar waar nodig (hologrammen; DISO) met de rotary gewerkt (Meguiars #80). Ik heb niet de heel de wagen behandeld vermits het om een firmawagen ging, nieuw, en ik wou niet meteen al de grote middelen inzetten. Na de #80 heb ik manueel de #7 (Show Car Glaze - polish) aangebracht en opnieuw uitgepoetst - wat een wondermiddel toch..



        Ook even snel de wagen terug op de oprit geplaatst. Hier zie je duidelijk dat het al het werk voor de wax is wat uiteindelijk het resultaat bepaald.

        Comment


        • #5


          Tijd om te waxen! Eerst de wagen terug in de garage gezet en begonnen met de velgen. De banden kregen een behandeling met Swissvax Pneu en de velgen zelf werden voorzien van twee laagjes Poorboys Wheel Sealant.



          De deurdrempels werden eerst met de #7 behandeld en daarna voorzien van Meguiars NXT Tech wax.

          Comment


          • #6
            De wagen werd uiteindelijk afgewerkt met Meguiars #21 Synthetic sealant (machinaal), Meguiars #26 Hi-tech yellow wax (pasta; met de hand).
            Het resultaat was al knap - maar ik wou zien of het nog iets verder kon - en ja hoor - een extra laagje Swissvax Onyx gaf een nog nattere look.



            De wagen uiteindelijk terug op de oprit gezet om een laatste paar foto's te maken.



            Comment


            • #7




              Zoals ook te zien is de 118d van de kont verdwenen.. Daarnet nog snel een zwarte nummerplaathouder gaan halen zodat het geheel wat cleaner toont achteraan. Nu is het enkel nog wachten op de kleine antenne

              Comment


              • #8
                Zalig, blinkt zoals zwart moet blinken


                Nice one @ blanco nr plaat houder + kont cleanen

                Comment


                • #9
                  Zeer knap resultaat. Een vraag: waarom gebruik je de tech wax alleen op de deurdrempels? Ik heb momenteel de volgende middelen: Jeffs werkstatt Prime, Jet en Gloss. Mothers Clay bar set. Meguiars NXT Tech wax en Rubberplast en Wasshampoo komen van System. In welke volgorde kan ik deze producten het beste gebruiken? Momenteel was ik de wagen met autoglansshampoo van system waarna ik begin met kleien. Vervolgens gebruik ik de JW Prime. Hierna de NXT Tech Wax en uiteindelijk de Gloss van JW. Ik denk namelijk dat de Tech Wax van Meguiars en de Jett van JW ongeveer hetzelfde doen? Het zijn namelijk beide waxen... Heb jij nog tips voor mij om een nog mooier resultaat te krijgen en welke Meguiars producten ik nog eventueel zou kunnen bijkopen?

                  Alvast bedankt!
                  sigpic

                  www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

                  Comment


                  • #10
                    Normaal behandel ik de wagen eerst met een sealant en achteraf zet ik er een wax over. Als basis gebruik ik steeds de M21 Synthetic sealant en de wax achteraf hangt er vanaf, #26 van Meguiars, Swissvax of Dodo.

                    Nu had ik echter nog wat NXT Tech wax over dus heb ik deze gebruikt voor de deurdrempels. Ook bevatten sealants vaak nog wat "cleaning agents" dus dat is mooi meegenomen.

                    Ik ben niet echt vertrouwd met de Jeffs Werkstatt reeks. Ik vermoed (afgaande op de omschrijving) dat je als basis de PRIME gebruikt. Deze heeft ook cleaning agents, polishing oliën en biedt bescherming. Daarboven zou ik dan de JET zetten. Je kan deze layeren. Als je bv. na een week de wagen grondig hebt gereinigd, opnieuw een laagje JET. Van reviews weet ik dat na 5-7 lagen (met spreiding aangebracht) een enorme wetlook geeft (zelfs op medium tot lichte kleuren).

                    De GLOS heeft meer weg van een detailing spray. Kan ook gebruikt worden om de wagen wat op te frissen (elke dag bv.) ofwel na het wassen nog eens snel "quick detailen" maar de bescherming is hier natuurlijk minimaal die wordt toegevoegd.

                    Dus naar mijn mening doet de PRIME hetzelfde als NXT.

                    Qua producten - Ik heb enorm goede resultaten met #21 (synthetic sealant; uit het pro gamma) en daarboven #26 hi-tech carnauba wax of de Meguiars #16 (M16) Mirror glaze paste wax. Deze laatste is moeilijker te vinden maar doet het uitstekend!

                    De laatste tijd echter gebruik ik voornamelijk de waxes van Dodo Juice. (hard waxes) - zijn iets moeilijker aan te brengen maar je gebruikt er dan ook heel weinig van en het resultaat na 1,5 maand is nog steeds schitterend (beading, sheeting.. alles nog aanwezig en ik doe +/- 1200 km per week dus de lak ziet wat af).

                    Comment

                    Working...
                    X