Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Exterior detail] - Showroomglaze - Daimler / Jaguar 4.2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [Exterior detail] - Showroomglaze - Daimler / Jaguar 4.2

Het was een uitputtende dag - de klant bracht de wagen rond 9u (kon pas vanaf dan) en had de wagen al terug nodig tegen 19u, dus ik had maximum 10u om aan deze wagen te werken (enkel buitenkant). Het spreekt voor zich dat ik nooit tot 100% "potentiële" correctie ben gegaan omwille van het tijdsgebrek.

Producten:
    • Meguiars All Purpose Cleaner (velgen, banden, wielkasten)
    • Chemical Guys Bug bugger (prewash)
    • Snow Foam / APC (prewash)
    • Meguiars Shampoo Plus (wash)
    • Meguiars Mild clay + Meguiars Final Inspection (clay)
    • Meguiars #80, #83 (mix op de pad; polijsten / correctie)
    • Meguiars NXT Tech wax (LSP)
    • Meguiars NXT Metal Polysh (chrome)
    • Swissvax Pneu (banden)
    • Meguiars Leather Cleaner / Conditioner (detailer gamma; test spot interieur)

Wagen bij aankomst - redelijke staat gezien de leeftijd van dit voertuig (alleen het chrome ziet er echt "oud" en "vermoeid" uit).

Resultaat:

Comment

Finaal de test spot op het interieur... (uiteraard werd achteraf de volledige armsteun terug "als nieuw" gezet )

Jammer genoeg geen "proces" foto's - was een interieur subject vooral omdat vele van de defecten (de lichte poetskringen) verdwenen als sneeuw voor de zon met de Meguiars W8006 (gele pad) en de #80 Speed Glaze. Wat eens leuk was voor de verandering want meestal is het een rode pad met #85 ...

Edit - ben trouwens mijn 400W spot ook kwijtgespeeld tijdens de detail (had opeens geen zin meer) - gelukkig had ik de Brinkmann nog om verder te gaan. Hopelijk bij de volgende detail (volgend weekend) meer geluk met de "tijdens" foto's - dan heb ik allicht ook meer tijd om foto's te nemen
      Last edited by ; 24/05/2008, 21:02.

Comment

Hoe krijg je die velgen zo mooi schoon?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
          Hoe krijg je die velgen zo mooi schoon?
          Hieronder mijn "velgenprogramma" - misschien dat je je daardoor kan laten inspireren.
          1. Afspuiten met de hogedrukreiniger (band, velg, wielkast)
          2. Inspuiten van wielkasten en banden met All Purpose Cleaner en laten intrekken (minuutje op de banden; wielkasten laat ik intrekken totdat ik alles afspoel)
          3. Bandenborstel van Meguiars om de banden te reinigen
          4. Inspuiten van de velgen met All Purpose Cleaner of Wheel Brightener (enkel clearcoat velgen!) - afhankelijk van hoe vuil ze zijn en hoe "fel" het vuil aan de velg is gehecht.
          5. Laten inwerken (minuutje)
          6. Meguiars Wheel Face Brush en Meguiars Spoke Brush gebruik ik dan om alle uithoekjes van de velg te reinigen - indien nodig spoel ik even af en nevel ik terug product op de velg om een tweede maal in actie te schieten met de borstels
          7. Alles afspuiten met hogedruk (incl. wielkasten)
          8. Velg met microvezeldoek droog wrijven (en achteraf de band)
          9. Bandendressing aanbrengen
          10. Velg clayen (indien nodig) of een bug & tar remover gebruiken om de spikkeltjes weg te krijgen
          11. Wielkasten inspuiten met dressing (meestal Meguiars All Season dressing)
          12. Velg voorzien van 2 lagen Poorboys Wheel Sealant (vergeten in het lijstje bij de post)
          13. Wegnemen van de opgedroogde wax met microvezeldoek
          Voila

Comment

Hoe breng je die leather cleaner/conditioner aan? Met zo'n microfiber doek of ook met een borsteltje?

Ohja, 't is een 4.0, geen 4.2. 't Is pas vanaf 1997 dat de 4.2 terug in XJ modellen werd gestoken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fahrenheit Bekijk Berichten
              Hoe breng je die leather cleaner/conditioner aan? Met zo'n microfiber doek of ook met een borsteltje?

Ohja, 't is een 4.0, geen 4.2. 't Is pas vanaf 1997 dat de 4.2 terug in XJ modellen werd gestoken.
              Voor diep te reinigen best met een borsteltje. Dat kruipt in de vezels en de nerven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fahrenheit Bekijk Berichten
                Deze heb ik gedaan met een gewone applicator pad - in verschillende richtingen inwerken zodat je overal het vuil verwijderd hebt en er overal conditioner tussen zit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomClaessens Bekijk Berichten
                  Resultaat:

Op de plaats waar hier die chrome 'lat' staat, op de zijflank van de wagen, heeft mijn wagen een biesje dat op de lak is gespoten. Moet ik dat biesje afplakken met tape, of kan ik hier met al dat poetsgeweld gewoon overgaan?

Als ik mijn wagen poets, probeer ik dat biesje zoveel mogenlijk te ontzien van de 'drukkracht' van mijn hand, en toch zie ik dat de lak van het biesje aan het verminderen is qua grootte.

Ohja, TomClaessens, ben je tevreden over de kwaliteit van die meguiars leather Cleaner / Conditioner, of zijn er betere producten in de prijsklasse? Het gaat om je ervaringen over dit product op deze wagen...
                  Last edited by Fahrenheit; 25/05/2008, 21:22.

Comment

@Fahrenheit: Op deze wagen heb je dus de chrome lijn over heel de wagen (dichtst tegen de wielkast) en daarboven heb je ook zo'n biesje - naar mijn mening is dit erop gekleefd (want op sommige plekken zijn er stukken uit). Vermits je zegt dat het lijkt te "verdwijnen" vermoed ik dat het net hetzelfde is als bij jou want als het gespoten was, zou hier ook clearcoat over zitten en zou het tegen het "poetsgeweld" moeten kunnen.

Voor alle duidelijkheid mbt de leather cleaner, gaat het over dit product.

Natuurlijk niet het goedkoopste aan +/- €110 - maar het is dan ook 3.78 liter en daar kom je wle een tijdje mee toe. Als detailer is de Gallon verpakking interessant maar als eindgebruiker zou ik dan toch eerder de leather cleaner & conditioner kiezen uit het consumenten-gamma (als je dan toch bij Meguiars wil blijven). €16 voor de cleaner/conditioner bij elkaar (414 ml) ofwel €27.98 voor aparte flacons cleaner en conditioner. Voordeel is bij aparte flacons dat je geconcentreerde producten gebruikt - dus vervuiling die je met het combinatieproduct niet weg krijgt, zou misschien wel verdwijnen als je de aparte cleaner gebruikt.

De professionele leather cleaner/conditioner deed echt prachtig zijn werk op de middenconsole. Gemakkelijk aan te brengen en te verwerken (in te wrijven) en weer uit te poetsen. Ik heb ook goede ervaringen met de Swissvax leather care kit maar dit zit al meteen aan €65.

Comment

Ondanks de strakke tijdslimiet, strakke job Tom

Maar ben je inderdaad zo weg van die Meguiar's Leather Cleaner & Conditioner? Ik heb de mijne buiten gegooid, vond het echt rotzooi in een flesje. Ik ben sowieso geen fan van twee in één producten. Ik bedoel, het neemt iets af (vuil) en brengt meteen in dezelfde handeling iets in (voeding). Lijkt mij niet echt optimaal.

Een aparte cleaner en een aparte conditioner vind ik vele malen beter werken.

Comment

Meg's heeft die toch ook apart? Denk ook dat Tom dat bedoelt?
                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Die op de bijgeleverde foto is namelijk die twee-in-één smurrie

Comment

Aaaaah, die foto die ik niet gezien had bedoel je...

Ja idd, daar heb ik het ook niet zo op... maar het werkt precies toch
                            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                              Aaaaah, die foto die ik niet gezien had bedoel je...

Ja idd, daar heb ik het ook niet zo op... maar het werkt precies toch
                              Ik ben er ook niet zo gek van - twee producten mixen in elkaar geeft telkens maar een deel van de kracht van die producten. Nu hoeveel cleaner en conditioner er in zit, weet ik niet maar zoals de foto laat zien (en Jochen ook al zei) is het resultaat er wel. Dus ik vind dat het cleaning gedeelte op dit interieur naar behoren heeft gewerkt; natuurlijk gaat het hier over "gewoon" gebruiksvuil en waren het niet hardnekkige vlekken - reinigen van de console heeft zo'n 2 minuten geduurd denk ik.

Ik heb de gallon verpakking nog niet gaan halen want dit is een testflesje dat ik had. Ik ga eerst nog een "slachtoffer" zoeken en dan gewoon verschillende merken / producten met elkaar vergelijken (incl. prijs) en dan zo tot de beste oplossing komen maar ik zal het zo stellen: ik heb nog geen lederen interieur gehad dat niet proper was na de leather cleaner/conditioner uit het pro-gamma. Dus voorlopig tevreden

Comment

Details zijn toch 't zaligst om zien op zo'n auto's. Van "used" naar "new". Gék!

Great job.

Comment

Wat is het beste product voor het leder van zo'n auto, voor +-30 euro. (Waar ik liefst zo weinig mogenlijk van moet gebruiken en het langst meegaat, enfin prijs / kwaliteit, you know..)

Comment

Working...
                                  X