Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Semi Full Detail] - Autopoetser.be - Opel Astra

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [Semi Full Detail] - Autopoetser.be - Opel Astra

Vandaag na lange tijd terug in gang kunnen schieten.
    Ik had eerst andere prioriteiten, een maand geleden ben ik vader geworden van Wouter.
    Hier is hij ongeveer 3 weken oud

En nu de wagen, Opel astra, zwarte metaalkleur met blauwe glans in.
    Stond vol met waas en krassen aan de 4 portieren van de eigenaar zijn hond. veel werk dus.
    De zetels waren voorzien van de nodige plekken van drank/eten en, jawel, maaginhoud...

Ik heb de auto eerst helemaal afgespoten met hogedrukreiniger.
    Daarna de velgen ingespoten met velgreiniger van Turtlewax (om deze ook eens te proberen, goeie trouwens)
    de velg helemaal langs binnen ook schoongemaakt met verschillende borstels.
    Daarna gewone autoshampo, 2 emmers water en wollen washmit.

Na het wassen de wagen geclayed, want deze had veel harsplekjes.

Wagen gedroogd en eerst zetels onder handen genomen, allesreiniger (merknaam vergeten, zijn bussen van 20L) en medium harde borstel en droogstofzuigen, Klant wilde enkel dat de zetels gedaan werden, voor de rest niks vant interieur.

De lak, eerst gepolijst met m85 van Meguiars de krassen wool pad (Makita) daarna cuttingpad van Meguiars in combi met M85.
    Afgewerking met A2 van Cartec (heel fijne polish) en zachte pad.
    Wagen nadien voorzien van waxlaagje (Excellent wax van Cartec)
    Nu de foto's

De krassen ni de deuren van de hond zijn voor 98% weg, de klant was stomverbaasd.

Dus weer een tevreden klant erbij

"Gewoon" met M85? Die krassen leken toch wel (te) diep te zitten...
    Mooi!

Comment

Proper werk Kristof

Antwerpen is't Stad
      en al de rest is parking!!

Comment

sjieke dinges
        Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

Heb je die krassen in de holte van de deurklink kunnen verwijderen en zoja hoe want daar kan je toch niet machinaal aan?
          BTW mooi resultaat
          Last edited by ; 16/06/2008, 13:27.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Realswift Bekijk Berichten
            Heb je die krassen in de holte van de deurklink kunnen verwijderen en zoja hoe want daar kan je toch niet machinaal aan?
            BTW mooi resultaat
            als je een vaste hand hebt kan je een deel machinaal doen (rotary) (let op als je regen de binnekant van de deurklink komt, in een fractie van een seconde kan de lak verbrand/weg zijn
            de rest met de hand en een sponsje

@ knalpot: idd, gewoon met de m85 je kan niet enkel een pad combineren met verschillende producten, ook verschillende pads met een zelfde product

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door autopoetser.be Bekijk Berichten
              Ik had eerst andere prioriteiten, een maand geleden ben ik vader geworden van Wouter.
              Hier is hij ongeveer 3 weken oud

Het schoonste van het hele spel.

Comment

Kweenie, veel glans zit er precies niet op. Misschien eens wat glaze proberen?

Proficiat met je zoon autopoetser en die Astra ziet er weer mooi uit!
                Soms vraag ik me af hoe mensen hun auto zo kunnen begaaien in zo'n korte tijd
                Was een leaseauto zeker?
                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

foto's zijn van wel erg ver getrokken, post eens wat detail foto's van die deur waar de krassen in waren...

Comment

als je een vaste hand hebt kan je een deel machinaal doen (rotary) (let op als je regen de binnekant van de deurklink komt, in een fractie van een seconde kan de lak verbrand/weg zijn
                    de rest met de hand en een sponsje

@ knalpot: idd, gewoon met de m85 je kan niet enkel een pad combineren met verschillende producten, ook verschillende pads met een zelfde product
                    Ja, weet ik wel, maar ik dacht niet dat je daarmee zo'n resultaat kon behalen. Het leek alsof de krassen te diep waren. Goed gedaan!

Oorspronkelijk geplaatst door lancer-evo Bekijk Berichten
                    foto's zijn van wel erg ver getrokken, post eens wat detail foto's van die deur waar de krassen in waren...
                    Ja, inderdaad.

Comment

Mooi werk!

Eerlijk gezegd, ik zou beschaamd zijn om mijn auto in die staat bij iemand binnen te brengen voor een detail... Vooral die 'maaginhoud' is er wat over

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lancer-evo Bekijk Berichten
                        De klant is helaas weg en heb niet meer de mogelijkheid om foto's te maken.
                        Ik kan wel zeggen dat er aan de bijrijders kant krasjes waren die niet geheel weg waren, waarschijnlijk van het vrouwke met ringen... voor de rest is alles weg.

Met een sponsje en polijstmiddel krijg je het 95% van de gevallen volledig weg, het zijn tenslotte oppervlakkige krassen van nagels...

Comment

Ik zit met hetzelfde probleem op de golf (wel niet zo uitgesproken) door de vorige eigenaar.
                          Kun je me eens juist uitleggen hoe je het deed (welke spons,...) en welk product je precies gebruikte?
                          2009 BMW E91 320d
                          2002 BMW E46 M3
                          2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                          2010 MINI R56 Cooper S Mayfair

Comment

@ autopoetser.be:

Eerst en vooral proficiat met de geboorte van jouw zoon.

Gelieve je aan de max. 3 foto's per post-regel te houden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                              @ autopoetser.be:

Eerst en vooral proficiat met de geboorte van jouw zoon.

Gelieve je aan de max. 3 foto's per post-regel te houden.
                              vergeten
                              zal er volgende keer rekening mee houden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B3noît Bekijk Berichten
                                Ik zit met hetzelfde probleem op de golf (wel niet zo uitgesproken) door de vorige eigenaar.
                                Kun je me eens juist uitleggen hoe je het deed (welke spons,...) en welk product je precies gebruikte?
                                ik gebruik allerhande sponzen eigelijk, een zachte spons is goed, geen afwasspons wel te verstaan.
                                Ik heb bv een schuimrubberachtig kussen eens een beetje kleiner gemaakt, de overschot heb ik verdeeld in kleine sponsjes, een handpalm groot, doe daar (voor de deurklinken) een product op (niet te zuinig zijn) met een redelijke cut en dan wrijven maar

Comment

ik moet da ook eens dringend met mijn kar laten doen...

rond het slot aan de deur staat dat bij mij ook zo vol krassen van de sleutel verkeerd te steken...

Comment

ik gebruik allerhande sponzen eigelijk, een zachte spons is goed, geen afwasspons wel te verstaan.
                                    Ik heb bv een schuimrubberachtig kussen eens een beetje kleiner gemaakt, de overschot heb ik verdeeld in kleine sponsjes, een handpalm groot, doe daar (voor de deurklinken) een product op (niet te zuinig zijn) met een redelijke cut en dan wrijven maar
                                    Ok bedankt voor de info. Kun je me ook een bepaald product aanprijzen die geschikt is om dit te bekomen en niet al te duur is?
                                    2009 BMW E91 320d
                                    2002 BMW E46 M3
                                    2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                                    2010 MINI R56 Cooper S Mayfair

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B3noît Bekijk Berichten
                                      Ok bedankt voor de info. Kun je me ook een bepaald product aanprijzen die geschikt is om dit te bekomen en niet al te duur is?
                                      Meguiar's Scratch X
                                      207ml - € 16.49
                                      2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                                      2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                                      2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

elk gewoon deftig product, meg, turtle wax comandand, een goeie cut moet hij hebben. dan gaat het weg, licht spul hoef je ni te proberen want daar krijg je het niet mee weg (of met héél véél moeite)
                                        scratchX heb ik ng nooit gebruikt, heb van anderen gehoord dat het niet zoveel waard is... helaas

Comment

Working...