Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Custom Car Cleaning: MY '01 Porsche 911 Carrera 4 Cabriolet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Custom Car Cleaning: MY '01 Porsche 911 Carrera 4 Cabriolet

    MY’01 Porsche 911 (996) Carrera 4 Cabriolet


    Gistermiddag werd deze mooie Porsche bij me afgeleverd. De klanten waren afkomstig uit Soest, maar ze hadden er geen moeite mee om helemaal naar Zuid Limburg te rijden om hun auto hier in behandeling te laten nemen. Hun auto stond geboekt voor een Paintwork Correction Detail uitgebreid met de leder,- en cabrioletdak behandeling.

    Toen de auto arriveerde vroeg ik heel voorzichtig of de kleur antraciet was, maar de oorspronkelijke kleur was toch echt diep zwart. Persoonlijk vond ik de kleur erg vaal zonder glans. Qua swirlvorming viel het mee moet ik zeggen, daarentegen had de lak wel heel veel last van gebonden contaminaties en oxidatie.

    Ik ben het eerste begonnen met het interieur. Bij aankomst:





    Last edited by ; 04/10/2008, 23:00.

  • #2
    Allereerst maar eens goed stofzuigen:





    Comment


    • #3




      (Eindresultaat met dressing):

      Comment


      • #4
        Daarna het gehele interieur / leder / kunststof gereinigd met APC 1:10




        Het leder gereinigd met Glipton Cleaner en de kunststofdelen gevoed met dressings:



        Comment


        • #5


          Tot zover het interieur voor de eerste dag. De puntjes op de i, de ramen en het voeden van het leder bewaar ik tot de laatste dag. Dan volgt nogmaals een grondige stofzuigbeurt.


          Op naar het exterieur. Eerst begonnen met het ontvetten van de wielkuipen en het reinigen van de wielen:



          Comment


          • #6



            Het opbrengen en inwerken van de velgenreiniger:



            Comment


            • #7




              Comment


              • #8




                De banden goed ontvetten om naderhand te voorzien van een voedende dressing:



                Comment


                • #9
                  De binnenkant en de remklauw wordt uiteraard niet overgeslagen:





                  Comment


                  • #10





                    Daarna alle randen, naden en kieren ontvet en gereinigd:

                    Comment


                    • #11
                      De uitlaten verdiende ook flink wat aandacht. Eerst maar eens grondig ontvetten en wassen:





                      Comment


                      • #12
                        Toen verder met het cabrioletdak. Bij aanvang zagen we een vrij vaal dak met allerlei kringen en plekken in:



                        Allereerst de reiniger op het dak aangebracht om een minuutje in te laten werken. Daarna verwerkt met een zachte borstel:



                        Comment


                        • #13




                          En uiteraard daarna goed afspuiten en droogdeppen. Voordat de eerste laag protector kan worden aangebracht met het dak 100% droog zijn:

                          Comment


                          • #14
                            De lakstaat bij aanvang; Dof en lichte swirlvorming, her en der een klein krasje:






                            Na het wassen de auto gekleid. Een (nieuw) stukje klei alvorens te beginnen:

                            Comment


                            • #15


                              Na een klein stukje:



                              En nog iets meer….

                              Comment


                              • #16
                                Na het kleien de auto nogmaals gewassen en daarna binnen gezet om de lakstaat vast te stellen. Aangezien de zon zich niet echt liet zien, heb ik de halogeenlamp erbij gepakt om de defecten goed zichtbaar te maken:






                                Testspot 50 – 50 Rotary M-83 op een cuttingpad (uiteindelijk twee applicaties nodig om tot de standaard te komen):

                                Comment


                                • #17




                                  Defecten op de rechter achtervleugel:

                                  Comment


                                  • #18
                                    Na M-83 op de cuttingpad (moet nog nabewerkt worden):



                                    Verder de hele auto op deze manier gepolijst en afgewerkt met de M-80 op een polishingpad.
                                    Gisteravond laat het cabrioletdak ingespoten met de protector om het dak opnieuw waterafstotend te maken. Vanmorgen gevolgd door een tweede laag:



                                    Comment


                                    • #19


                                      (Eindresultaat):



                                      Daarna op een finishingpad de Lime Prime verwerkt. Toen de gehele lak behandelt met Swissvax Cleaner Fluid om de laklaag klaar te maken voor de wax.:

                                      Comment


                                      • #20


                                        Na het curen de wax afgenomen en de wielen geclayed, behandelt met Swissvax Cleaner Fluid en Swissvax Autobahn wheelwax. De banden in de Meguiar’s Endurance Tire Gel. De uilaten gepolijst met All Metal Polish en ook voorzien van Swissvax Autobahn wheelwax.

                                        Toen verder met het voeden van het lederen interieur met Gliptone Conditioner:



                                        Comment

                                        Working...
                                        X