Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Custom Car Cleaning: MY '01 Porsche 911 Carrera 4 Cabriolet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik ben ook niet echt fan van de 996, maar als 'beginners-911' zou ik er toch geen neen tegen zeggen.

Comment

Prachtig resultaat. Ik zie zojuist dat we niet al te ver van elkaar verwijderd wonen. Ik kom namelijk ook uit Nederlands Zuid-Limburg. Ik ben zelf een fervent detailer en vroeg me af of de kwast die je gebruikt voor de velgen en voor het opbrengen van de dressing in het interieur een speciale autokwast is?

Groeten,

Rick
      sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
        Ik ben ook niet echt fan van de 996, maar als 'beginners-911' zou ik er toch geen neen tegen zeggen.
        Sowieso niet.

Comment

Dank U mannen voor de leuke commentaren

@ Thibaut: Dat ligt er helemaal aan hoe ernstig de vervuiling is en hoe ingewikkeld de velg zelf is. Meestal duurt het wassen van de wielen een dikke uur alles bij elkaar (heb dunne en flexibele vingertjes ). Daarna begint het echte werk vaak pas en in combinatie met de afwerking....toch nog een pak tijd erbij.

@ Piet Konijn: Ik doe alles alleen inderdaad.

@ Iricky: Dat zijn inderdaad aparte borstels voor lak en velgen. Gewone borstels kunnen microkrasjes op de lak veroorzaken, of de haartjes zijn niet bestand tegen de velgenreiniger......en kuisen met enkel het overgebleven houten stokje gaat moeilijk

Comment

Super werk, as always

Comment

Ik vind da altijd raar.

Mensen die zoveel geld geven aan nen auto, en em dan zo laten verkommeren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                Ik vind da altijd raar.

Mensen die zoveel geld geven aan nen auto, en em dan zo laten verkommeren
                Een auto koop je om te rijden, niet om te poetsen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                  Een auto koop je om te rijden, niet om te poetsen.
                  Een huis koop je ook om in te wonen en niet om te poetsen en toch moet er iedere week weer wat gepoetst worden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Custom Car Cleaning Bekijk Berichten
                    Dank U mannen voor de leuke commentaren

@ Thibaut: Dat ligt er helemaal aan hoe ernstig de vervuiling is en hoe ingewikkeld de velg zelf is. Meestal duurt het wassen van de wielen een dikke uur alles bij elkaar (heb dunne en flexibele vingertjes ). Daarna begint het echte werk vaak pas en in combinatie met de afwerking....toch nog een pak tijd erbij.

@ Piet Konijn: Ik doe alles alleen inderdaad.

@ Iricky: Dat zijn inderdaad aparte borstels voor lak en velgen. Gewone borstels kunnen microkrasjes op de lak veroorzaken, of de haartjes zijn niet bestand tegen de velgenreiniger......en kuisen met enkel het overgebleven houten stokje gaat moeilijk
                    Waar kan ik die borstels kopen? En moet ik een aparte kopen voor de velgen en de lak?
                    sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

Swissvax verkoopt bijv. die borstels, net als vele andere merken..
                      De borstel die ik voor de lak gebruik is inderdaad een andere dan voor de wielen. Die haartjes van de velgenborstel zijn toch wat stijver en harder, die van de lak daarentegen zachter en dunner.

Comment

Prachtig werk, lijkt me leuk om zoiets zelf te doen. Poetsen geeft toch wel een bepaalde voldoening, raar maar waar.

Oorspronkelijk geplaatst door Custom Car Cleaning Bekijk Berichten

Na een klein stukje:

En nog iets meer….

Wat doe je hier dan eigenlijk mee als je klei zo vuil is, dan kun je gewoon verder blijven werken of moet je het schoonmaken?

Comment

Het vuil al knedend mengen met de klei.

Comment

Klopt inderdaad

Normaal vraagt Simon altijd om de reactie van de eigenaar zelf te quoten. Bij deze:
                            Wow Bart, jammer dat ik niet wist dat je de serie al geplaatst had anders had ik even als eerste een een mooie reactie geschreven. Maar goed bij deze dan maar.

Mijn auto was inderdaad wel toe aan een stevige pimp beurt en zoals het zo vaak gaat, als je weet dat de afspraak gemaakt is, laat je de laatste 2 weekenden de wekelijkse was- en zuigbeurt maar even achterwege. Normaal gesproken is ie dan ook nagenoeg altijd wel schoon, zowel van binnen als buiten hoor. Maar ja dit maakt de "before" en "afters" wel zo leuk om te bekijken.

Ik wil vooropstellen dat ik geen enkel commercieel belang heb bij Bart zijn winkel en er zijn ook absoluut geen afspraken gemaakt over wat ik wel en wat ik niet mag melden over de behandeling, dus dit is werkelijk mijn eigen persoonlijke mening die ik slechts deel om andere rijders wellicht een dienst te bewijzen.

Het eindresultaat is zoals je op de foto's hebt kunnen zien werkelijk fantastisch. De auto is er bijzonder van opgeknapt en hij lijkt inderdaad echt wel behoorlijk donkerder. Nagenoeg alle kringen zijn uit de lak verdwenen. Het dak heeft ook echt een metamorfose gehad en is nu weer diepzwart ipv wat valig zwart. De banden en velgen waren weer supermooi en het leek wel of ie ook ineens 2 pk meer had (misschien minder luchtweerstand? )

We zijn prima ontvangen door Bart die ons eerst uitlegde wat ie allemaal ging doen en zelfs zo vriendelijk was om ons even naar Maastricht te brengen hetgeen ons een taxiritje van 40 eurie uitspaarde.
                            We arriveerdern vrijdag rond 12.00 uur en zaterdagmiddag om half vijf kwam het verlossende telefoontje dat ie klaar was. Ik kan het iedereen aanbevelen, het is het geld dubbel en dwars waard en je ziet dat er echt heel veel werk aan verricht is.

Bij de eerste wasbeurt viel bv. al direct op dat alle druppels er echt heel erg bovenop blijven liggen en het wassen was ook super easy.

Heb ik dan helemaal niks te miepen? Jep toch wel, maar dat is wel gezocht en heel erg in de marge .
                            - Allereerst heeft Bart echt wel 2 volle dagen nodig als je net als ik voor de "Full Monty" gaat. Nu heeft ie op het laatst toch net even een uurtje of 2 te weinig tot zijn beschikking gehad en kon ie noodgedwongen een paar dingetjes net niet helemaal 100% meer afmaken. Bijvoorbeeld had ik gehoopt dat mijn velgen er helemaal perfect onder vandaan zouden komen maar daar waren nog een een paar kleine zwarte plekjes over die hij me ook eerlijk gemeld heeft. Daar was gewoon geen tijd meer voor om die nog eens extra onder handen te nemen
                            - 1 Praktisch nadeel aan een behandeling als deze. Mijn 100.000 km diepzwarte auto heeft al wel het nodige aan steenslag te verwerken gekregen hetgeen resulteert in klenie witte stipjes waar de onderlak doorheen komt. Tja en die vallen je nu ineens wel wat meer op. Wellicht dat Bart daar in de toekomst ook nog een tweede businessje voor kan opzetten om naast het "Detaillen" ook dit soort steenslag pitten te fixen.

Afsluitend.....een absolute aanrader.
                            Nogmaals dank Bart voor dit mooie resultaat

Peter
                            Bron: PorscheForum.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                              Super werk, as always
                              dat is goed gezegd

Comment

Working...
                              X