Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Full Detail] Wax-it - BMW E60 530d

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [Full Detail] Wax-it - BMW E60 530d

Als iemand me vraagt of een CARWASH nu echt zo slecht is voor een wagen dan weet ik nu mijn argumenten te staven.

Deze 530d is 4 jaar oud en is op regelmatige basis door de carwash gegaan.
    Het resultaat is overduidelijk op de foto's !

Aangezien BMW een keiharde lak heeft wist ik dat dit geen eenvoudig detail zou worden.

Ik heb ervoor gekozen in 2 stappen te werken om binnen de vooropgesteldd tijd een aanvaardbaar resultaat af te kunnen leveren. 1 correctiestap en een 2de stap die zowel finishing als glazing zou verzorgen.

De eerste correctiestap was met restore pads , dus marring en hologrammen waren dus niet uit te sluiten !
    Echter, wanneer ik met de nodige zorg de correctie stap uitvoerde kon ik deze zaken tot een minimum beperken. Dit stelde me dan in staat de afwerking te voltooien met een finishing pad en dodo juice lime prime.

Indien tijd geen rol speelt raadt ik toch aan van met een finishing polish te werken voordat je overgaat naar je glazing stap !
    Maar in dit geval had ik een mooi compromis

Anyway, here it goes ...

Wassen
    Shmitt
    Dodo Juice Born to be Mild
    Poorboys Waffle Weave towel
    Poorboys Spray & Gloss

Velgen / Banden
    EZ Detail brush
    Swissvax wheel brush
    Blackfire wheel gel
    Tardis
    Blackfire Tyre Gel
    Jeffs Werkstatt Prime Strong
    Poorboys Wheel sealant
    Poorboys Work Towels

Kleien
    Poorboys Spray & Wipe
    Poorboys Clay

Polishen
    Blackfire Compound op rotary
    LCC Restore pad 6,5" en 4"
    Dodo Juice Lime Prime
    Megs Finishing pad met G220
    Poorboys Thick & Plush towels

Cleaning / Glazing
    Dodo Juice Lime Prime
    Poorboys Deluxe mega towels

Bescherming
    Blackfire Midnight Sun
    Poorboys Spray & Gloss
    Poorboys Deluxe Mega towels

Kunststof
    303 Aerospace protectant
    Poorboys Work Towels
    Microfiber applicator

Interieur
    Leather Brush
    Blackfire Interior Cleaner
    Blackfire Interior Protectant
    Poorboys Work Towel
    Microfiber applicator pads

Glas
    Jeffs Werkstatt Prime Strong
    Stoner Invisible glass
    Poorboys Work Towel

Uitlaat
    P21S Polishing Soap
    Blackfire Fine Cut Metal Polish

Total Work Time:
    14 uur
    Last edited by ; 23/07/2008, 12:21.

Eerst de situatie VOOR even schetsen
    Eerste fotos ... tja, “no comment”

Comment

Comment

Comment

Dan begonnen met correctie op de kofferklep. Dit is voor mij de beste testspot aangezien er zich daar meestal de zwaarste schade bevindt.
          Even een 50/50 gemaakt

Comment

Uiteindelijk op ongeveer 90% correctie gekomen, met enkel een aantal diepere krassen die zijn overgebleven.

Comment

zonde voor zo'n mooie wagen. Ik hou van die kleur op een 5...

Klein vraagje; wat zijn zogenaamde hologrammen eigenlijk? Ik heb dat woord al meerdere malen gelezen in dit subforum, maar weet niet wat het is

Comment

Comment

Dan het interieur. Het is moeilijk op te maken uit de foto, maar het leer was helemaal glad, blonk en was donkerbruin tot zwart op sommige plaatsen.

Comment

Na veel intensief schrobwerk met de leatherbrush zijn de zetels er werkelijk beter dan nieuw uitgekomen.
                    Het resultaat was werkelijk een transformatie. Helemaal bleekbruin, mooi met en zacht !

Comment

Spijtiggenoeg was de wagen pas om 23u klaar zodat het nemen van foto’s enkel nog binnen kon gebeuren ...

Comment

Bedankt voor het kijken !

Comment

Prachtig! Echt, mooi werk!

Dit is één van mijn favoriete topics geworden, 't is werkelijk adebenemend wat mensen met zo'n vuile auto kunnen doen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk Berichten
                            zonde voor zo'n mooie wagen. Ik hou van die kleur op een 5...

Klein vraagje; wat zijn zogenaamde hologrammen eigenlijk? Ik heb dat woord al meerdere malen gelezen in dit subforum, maar weet niet wat het is
                            Hologrammen ontstaan doordat er héél erg fijne krasjes gemaakt worden in de lak die enkel onder een bepaalde hoek zichtbaar zijn.

Dat zorgt ervoor dat wanneer het ligt erop valt ze waaier of vegen gaan vormen. Dat kan je er dus niet afwrijven, want het zit in de lak.

De meest voorkomende fout waardoor hologrammen gevormd worden is het niet volledig afbreken van een polish of compound.
                            De korrel blijft te groot waardoor er nog fijne krasjes achterblijven na het polieren of afwrijven.

Nog een tip is misschien de polish op de randen van je sectie ook mooi te verwerken. Soms heb je je polish mooi afgeboren in je werksectie, maar blijft er op de rand onbewerkte polish liggen.
                            Die is dan ook nog vrij groot van korrel, en als je die dan op het laatste meepakt in je afwerking of bij het afwrijven krijg je ook kleine krassjes.

Ik hoop dat het wat duidelijk was

Comment

Ik volg dit de laatste tijd ook op de voet.

Ik ben eens benieuwd naar de reactie van de klanten...

Die moeten toch het gevoel hebben dat ze een nieuwe wagen overhandigd krijgen?

Comment

Weer een auto die zeer dringend aan een detail toe was.

Knap Wax-it maar dat zijn we gewoon van jou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
                                  Ik volg dit de laatste tijd ook op de voet.

Ik ben eens benieuwd naar de reactie van de klanten...

Die moeten toch het gevoel hebben dat ze een nieuwe wagen overhandigd krijgen?
                                  De mail die ik een week later van deze klant kreeg was wel grappig.

De klant werd door collega's gefeliciteerd met de aankoop van de nieuwe wagen

Comment

Wauw! Zowel over de swirls als over het resultaat . Bewonderingswaardig!

Vraagje, hoe pak je die tankklep aan? Daar kan je toch niet zomaar met de rotary op door die rand rondom? En met de hand lijkt me toch ook straf op zo'n harde lak.

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door -Mini- Bekijk Berichten
                                      Wauw! Zowel over de swirls als over het resultaat . Bewonderingswaardig!

Vraagje, hoe pak je die tankklep aan? Daar kan je toch niet zomaar met de rotary op door die rand rondom? En met de hand lijkt me toch ook straf op zo'n harde lak.
                                      Je kan dat wel met een rotary aanpakken, maar je moet veel voorzichtiger omspringen.
                                      Met een correctiepad kan je er niet aan door de randen, maar met een polishing pad lukt dat wel want die is zachter.

Gewoon toeren lager houden en de randen afplakken van het panneel.

Ik gebruik ook 4 inch pads voor kleinere stukken. Dat maakt het allemaal wat handiger hé

Comment

Amai amai, ik zou er niet aan durven beginnen, maar goed ook misschien .

Hoop dat je het niet erg vind dat ik in je topic dit vraag, maar in mijn geval, kan ik met men festool met polishing pad veilig over randen gaan, al dan niet afgeplakt?

Comment

Working...
                                        X