Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Full Detail] – Wax-it – BMW E92 325d

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [Full Detail] – Wax-it – BMW E92 325d

Deze wagen heb ik een jaar terug al gezien toen hij nieuw was.
    De eigenaar heeft toen een set producten gekocht om de wagen mooi te kunnen onderhouden.
    Echter, de wagen staat steeds op straat en krijgt dus heel wat vuil te verduren. Deze baan wordt gebruikt voor zwaar vervoer en ligt er steeds erg vuil bij. De wagen is soms onder het vuil bedolven . Het resultaat is dat bij het wassen de kans groot is dat je dus schade zal aanrichten.
    De eigenaar gaat op mijn aanraden eerst naar de washbox om hem daar eerst van het meeste vuil te ontdoen door hem met hogedruk af te spuiten. Dan wast hij hem met de 2BM methode.
    Na een jaar heeft zelf dit zijn sporen nagelaten. De sporen waren echter beperkt dus de correctie viel goed mee. Enkel een polishing pad met een finishing polish was vereist om tot een prachtig resultaat te komen.
    De wagen heeft in de washbox echter schade opgelopen. De rubber darm heeft langs de wagen gesleept en vrij diepe sporen nagelaten om de zijstijl linksachteraan en rondom de kofferklep.
    Hier is wel een 4inch restore pad voor gebruikt in combinatie met blackfire compound om deze weg te werken.

Wassen
    Shmitt
    Dodo Juice Born to be Mild
    Poorboys Waffle Weave towel
    Poorboys Spray & Gloss

Velgen / Banden
    EZ Detail brush
    Swissvax wheel brush
    Blackfire wheel gel
    Tardis
    Blackfire Tyre Gel
    Jeffs Werkstatt Prime Strong
    Poorboys Wheel sealant
    Poorboys Work Towels

Kleien
    Poorboys Spray & Wipe
    Poorboys Clay

Polishen
    Blackfire Finishing Polish op rotary
    3M Polishing pad
    Dodo Juice Lime Prime
    Megs Finishing pad met G220

Poorboys Thick & Plush towels

Cleaning / Glazing
    Dodo Juice Lime Prime
    Poorboys Deluxe mega towels

Bescherming
    Blackfire Midnight Sun
    Poorboys Spray & Gloss
    Poorboys Deluxe Mega towels

Kunststof
    303 Aerospace protectant
    Poorboys Work Towels
    Microfiber applicator

Interieur
    Leather Brush
    Blackfire Interior Cleaner
    Blackfire Interior Protectant
    Poorboys Work Towel
    Microfiber applicator pads

Glas
    Jeffs Werkstatt Prime Strong
    Stoner Invisible glass
    Poorboys Work Towel

Uitlaat
    P21S Polishing Soap
    Blackfire Fine Cut Metal Polish

Total Work Time:
    10 uur

Daar de wagen opnieuw onder het aangekoekte vuil bedolven was werd deze eerst afgespoten met gefilterd water op 60°.
    Het warme water helpt om het vuil van de wagen los te maken.
    Ook de velgen zijn door het gebruik van warm water metteen van het meeste vuil verlost.

Comment

Een aantal foto’s van de staat van de lak VOOR.
      Je ziet wat dofheid in de lak en lichte krassen.
      Het correcte onderhoud heeft hier dus duidelijk een rol gespeeld in het beperken van de schade !

Comment

Dit werd eenvoudig weggewerkt met een finishing polish op een finishing pad aan 1500 toeren.

Comment

Dan was het de beurt aan de schade veroorzaakt door de washbox darm.

Op het eerste zicht leek dit me vrij ernstig ! Ik was bang dat niet alles volledig zou kunnen gecorrigeerd worden.

De schade bevind zich ook op een erg delicate plaats net bij de rand. Met een rotary moet je dus héél voorzicht zijn niet op de rand te gaan polieren daar daar de vernis veel dunner is dan op de vlakke stukken. Ook het feit dat het contactoppervlak klein is door de bolling maakt dat er snel oververhitting kan plaatsvinden !

Om het contact oppervlak zo klein mogelijk te houden heb ik een 4” pad gebruikt. De snelheid ligt lager wat ook minder hitte veroorzaakt.

Na meerdere pogingen aan lage snelheid 1200 (we spelen steeds op zeker !) kwam ik tot een aanvaardbaar resultaat.

Last edited by ; 23/07/2008, 14:11.

Comment

Het resultaat …

Comment

De voorvleugel voor en na.

LET OP ! Op een E92 is dit een delicate plaats want dit panneel is vervaardigd uit kunststof !

Met een rotary kan je hier snel schade veroorzaken want het panneel kan de ontwikkelde warmte niet kwijt ! Hou dus de snelheid laag en ga er liever meerdere keren over dan 1 keer aan hoge snelheid.

Comment

Dan het resultaat !

Spijtiggenoeg was de zon al gaan liggen ...

Comment

Comment

Comment

Bedankt voor het kijken !

Comment

sprakeloos... Echt fantastisch!

Comment

Mooi mooi, as usual... Ik vind toch dat er vrij veel schade is om op de juiste manier gewassen te zijn. Droogt ie ook juist?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                            Mooi mooi, as usual... Ik vind toch dat er vrij veel schade is om op de juiste manier gewassen te zijn. Droogt ie ook juist?
                            Het is geen detailer hé.

Maar ik vond de schade meevallen voor een niet detailer met een auto die elke week onder het slijk zit van de vrachtwagens die er langs rijden ......

Comment

En da op een jaar tijd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                En da op een jaar tijd
                                Je zou kunnen verschieten van de A5 van zaterdag

En die is 1 week oud

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                  Je zou kunnen verschieten van de A5 van zaterdag

En die is 1 week oud
                                  ja ma we weten door wie zn pollen die geweest is he

Comment

Zeer mooi gedaan, Bert!

Als ik volgend jaar mn X6 in het Saphir zwart zou kiezen, dan zal ik zo vlug mogelijk is langs moeten komen.
                                    Dit is precies wel een kleur waar je nogal snel alles op ziet.
                                    Mss toch ook eens één in zilvergrijs overwegen.
                                    Op die E92 van mijn vrouw zie je bijna niets van foutjes.
                                    Een dankbaar kleur wat dat betreft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RangeLove Bekijk Berichten
                                      Zeer mooi gedaan, Bert!

Als ik volgend jaar mn X6 in het Saphir zwart zou kiezen, dan zal ik zo vlug mogelijk is langs moeten komen.
                                      Dit is precies wel een kleur waar je nogal snel alles op ziet.
                                      Mss toch ook eens één in zilvergrijs overwegen.
                                      Op die E92 van mijn vrouw zie je bijna niets van foutjes.
                                      Een dankbaar kleur wat dat betreft.
                                      Idd, zilver is een stuk minder delicaat.
                                      Let op , de schade is dezelfde ,maar ze valt niet op.

Maar de keerzeide is dat je zilver niet zo mooi kan detailen hé.

En donkere wagen (of een rode ) die net gedetailed is valt zoooo hard op !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                        ja ma we weten door wie zn pollen die geweest is he
                                        Hij heeft hem nog maar gewoon afgespoten in de washbox, dus ik hoop dat hij daar nog niet veel mee misdaan heeft

Comment

Working...
                                        X