Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Protection Detail] - Wax-it - Audi A5 S-line

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [Protection Detail] - Wax-it - Audi A5 S-line

Deze wagen is van Woke hier op het forum. De wagen stond al op de planning vanop het moment dat de bestelling geplaatst werd
    De reden hiervoor is dat Woke een onderhoudscontract heeft bij mij dat voorheen van toepassing was op zijn A3 SportBack. Op het moment dat de A5 gekocht werd is de A3 te koop aangeboden.
    Op het moment dat de eerst koper de wagen is komen bezichtigen was deze metteen verkocht voor de vraagprijs zonder discussie. Dit toont nog maar eens aan dat een correct onderhouden wagen snel verkocht kan worden aan een hogere prijs !

Nu terug naar de A5. De wagen was 2 weken jong op het moment dat hij bij mij afgeleverd werd. Op het eerste zicht zag hij er vrij goed uit. Een snelle inspectie van de lak gaf geen of weinig kringen en krassen weer.
    Ook bij het wassen van de wagen merkte ik dat de wagen mooi beschermd was wat een aangename verrassing was ! Dit is nu al de 3de nieuwe wagen die ik behandel die in duitsland afgeleverd is en elke keer ligt de standaard van afwerking vele malen hoger dan hier in Belgie, waar het soms echt om te wenen is !

Echter, na de wasbeurt werd een gedetailleerde inspectie uitgevoerd en dan kwam de ware aard naar buiten. De sealant zat ook op de rubbers en er waren sporen van machinaal gebruik op de raamlijsten ! Ook werken hier en daar wat krassen en defectjes opgemerkt.
    Het ergste was echter dat er nog sporen van lijm, afkomstig van de beschermstickers, te vinden waren rondom de wagen en waarvan het ergste geval de deur aan de bestuurderzijde was. (zie foto's)

Nadat de lijmresten en sealant sporen waren verwijderd kon het correctiewerk beginnen. De wagen werd afgeplakt en eerst werden de de krassen weggewerkt met een compound en correctie pad.

Daarna werd de wagen gepolierd met een combinatie van Gloss Enhancing polish en finishing polish van Blackfire op een finishing pad. Dit werd verwerkt aan 1500 en afgewerkt aan 900 t/m.

Metteen viel de klaarheid van de lak op na het polieren ! Ik heb dan even een 50/50 gedaan, en jawel ... de huidige sealant blijkt een glansdemper te zijn. Om toch nog even te verifieren dat het niet met het polieren zelf te maken had heb ik even een stukje geclayed en ook hier was er verschil, een veel diepere en glanzendere kleur.
    Ik heb hetzelfde als eens meegemaakt (zie zwarte GTI 3D op mijn site), en toen was Waxoyl de dader. Daar Audi en VW hiermee werken neem ik aan dat ook dit ook hier het geval was ...

De wagen helemaal afgewerkt en daarna voorzien van 2 laagjes Blackfire Midnight Sun.
    De velgen & banden voorzien van de nodige zorg en het interieur doorlopen (alhoewel hier niet veel aan diende te gebeuren)

Wanneer de wagen buiten werd gezet voor inspectie was ik weg van het resultaat. De glans en diepte was werkelijk subliem, en de metaalglinsters SPRONGEN bijna uit de lak.

Subliem als zeg ik het zelf

Wassen
    Sheepskin washmitt
    Dodo Juice Born to be Mild
    Poorboys Waffle Weave towel
    Poorboys Spray & Gloss

Velgen / Banden
    EZ Detail brush
    Swissvax wheel brush
    Blackfire wheel gel
    Blackfire Tyre Gel
    Poorboys Wheel sealant
    Poorboys Work Towels

Kleien
    Poorboys Spray & Wipe
    Poorboys Clay

Polishen / Glazen
    Blackfire Finishing Polish & Gloss Enhancing polish op rotary
    3M Finishing pad
    Poorboys Thick & Plush towels

Bescherming
    Blackfire Midnight Sun (2x)
    Poorboys Spray & Gloss
    Poorboys Deluxe Mega towels

Kunststof
    303 Aerospace protectant
    Poorboys Work Towels
    Microfiber applicator

Interieur
    Poorboys Work Towel

Glas
    Stoner Invisible glass
    Poorboys Work Towel

Uitlaat
    P21S Polishing Soap
    Blackfire Fine Cut Metal Polish

Total Work Time:
    8 uur
    Last edited by ; 29/07/2008, 21:23.

Klaar voor de wasbeurt

Comment

Dit is 1 van de diepere krassen die aanwezig waren.
      Bij het meten van de lakdikte viel direct op dat er al getracht was de kras weg te werken. De gemiddelde lakdikte over de wagen was ongeveer 150 micron, en op deze plaats was dit 125. Iets verder werd dit ook opnieuw 150 dus dit was overduidelijk. Ook de raamrubbers waren op deze plaats zelf wat gesmolten, er was dus met minder zorg dan nodig gepolierd geweest ...

Comment

Bij de tankklep werd er ook nog een krasje gevonden en aan de overzijde een kapje in de lak.
        Deze waren ongemoeid gelaten bij de dealer en zijn evenals de vorige kras op de dakstijl zonder veel problemen helemaal verwijderd.

Last edited by ; 29/07/2008, 21:24.

Comment

En dan nog de lijmresten en lichtje krassjes die werden achtergelaten bij het verwijderen van de stickers ...
          Dit moet toch overduidelijk zijn geweest tijdens de inspectie voor aflevering, maar ook dit werd totaal over het hoofd gezien of erger nog genegeerd !

Last edited by ; 29/07/2008, 21:25.

Comment

Na een dagje werk de wagen in de zon gezet en een hele tijd genoten van het resultaat.
            De glinsters sprongen als het ware uit de lak en de wetlook kwam door de bolle lijnen van de A5 helemaal tot zijn recht !
            Echt genieten was dit

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Bedankt voor het kijken !

Comment

mooi resultaat, maar waarom koopt niemand de benzine versie (en begin nu niet prijs benzine etc.)

Comment

Klasse Bert!

Prachtig model ook zo'n A5
                            Was dat trouwens deze waar je het vanmorgen ook over had?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
                              mooi resultaat, maar waarom koopt niemand de benzine versie (en begin nu niet prijs benzine etc.)
                              Woke doet nogal wat Km's ...

Wij hebben voor de aankoop van de onze met beide motoren gereden, en de 3.2 FSI viel eigenlijk wat tegen, zeker als het vergeleken met de turbomotoren (beznine ) die toen in de fleet zaten.

Je diende veel teveel toeren te maken om er echt de vaart in te houden en dat rijdt niet relax.
                              De 3.0 TDI is echt een motor de het karakter van de A5 als gegoten ligt !

Enige echte alternatief is de S5, maar die is een stuk duurder, en als je wat km's maakt dan zal het verbruik ook een serieuze rol gaan spelen.

Ow, btw. Ik raadt iedereen sterk het S-line pack aan op de A5. Ik heb de wagens rechtstreeks kunnen vergelijken, en de S-line ligt zoveel beter op de baan !
                              Mijn vader's A5 heeft de gewone sportophanging en die is een stuk zachter ! Beter voor comfort, maar als je wat sportiviteit zoekt is de s-line nog een stuk beter !

Ook de look is veel mooier alhoewel het maar 10mm zou schelen. Het lijken er veel meer ! Echt perfect qua hoogte !

Nu enkel nog de spoorverbreders hé Woke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Custom Car Cleaning Bekijk Berichten
                                Klasse Bert!

Prachtig model ook zo'n A5
                                Was dat trouwens deze waar je het vanmorgen ook over had?
                                Yup

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
                                  - Verbruikt minder tout-court
                                  - Verbruikt ook minder bij sportief rijden
                                  - Her-verkoopwaarde ligt hoger

En als het echt vooruit moet gaan pak ik mijn circuitmoto'tjes wel
                                  So far 233 rondjes op dé ring

Comment

Ferm resultaat Bert!
                                    Wreed bedankt jong
                                    So far 233 rondjes op dé ring

Comment

Schoon
                                      ----------------------------------------------------------------------------------
                                      2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                                      2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                                      Pictures here: BMW 7 Series
                                      1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                                      Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
                                      It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                                      It might need half a starsystem to turn around,
                                      but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                                      Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

Mooi! En zo nagelnieuw nog...
                                        Proficiat Woke en Bert!

(De mijne begint nu na 9 maanden toch zijne "wax" te verliezen pcies. Maw ook stilaan tijd voor een behandeling.)

Comment

Working...
                                        X