Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Opfrisbeurt] - Jochen - Saab 9000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • [Opfrisbeurt] - Jochen - Saab 9000

    Gisteren de 9000 eens onderhanden genomen. De laatste detail was geleden van 25-4-'08. Toen heb ik de hele auto gepolierd met SSR1 op een polishing pad en afgewerkt met 2 lagen Collinite 476s. De wax heeft het dus ongeveer 3 maanden uitgehouden, beetje minder dan ik had verwacht afgaande op de reviews op DW. Toch nog steeds een heel goede wax imho...

    Here we go:

    Wassen:
    • TBM met Turtle Wax shampoo
    • Meg's microfiber mitt
    • Poorboys waffle weave towel
    • Ramen met Autoglym Glass Polish
    Velgen/banden:
    • EZ detail brush
    • Wax-it 1" round detail brush
    • APC
    • bandenborstel
    • W5 Tire Care
    Clayen:
    • Poorboys clay
    • Last Touch 1:1
    Glaze:
    • Poorboy's White Diamond met rotary op polishing pad (witte LC)
    Wax:
    • Collinite 476S met foampad
    Interieur:
    • wipedown met APC 1:10
    • Glipstone Leather Conditioner
    Trim:
    • Poorboys Trim Restorer
    Voor:

    Na een maand niet meer wassen en dan nog een weekje scoutskamp ziet je auto er zo uit:




    Kauwgum iemand?
    Last edited by Jochen; 02/08/2008, 12:33.
    2002 MX-5 NB 1.6

    2011 Honda PCX

  • #2
    Nog wat kauwgum?


    Moet er nog zand zijn?


    Eerst de velgen/banden gedaan en daarna even met de Kranzle het grootste vuil wegblazen:
    2002 MX-5 NB 1.6

    2011 Honda PCX

    Comment


    • #3
      Clayen ging vrij goed de Poorboys clay deed zijn werk zonder morren alleen vond ik hem wat hard om te kneden...

      Clayen gedaan en normaal zou ik nu de boel gaan afplakken (ok normaal niet maar de eerste keer met een rotary dus toch wel )
      Maar wat is er makkelijker dan afplakken? Juist ja...




      De "rotary" was in mijn geval een Ferm toestel (!). Een rotary van 60€ met 1400w, een soft start, regelbaar toerental tussen 0 en 3000o/m. Ik heb er een 3m perfect-it backing plate op gemonteerd van 125mm. Het toestel is ok maar niet krachtig genoeg. Bij lage snelheden kan hij moeilijk zijn snelheid houden en varieert het toerental naargelang de druk die je ermee uitoefent. Achja, om het gevoel van een rotary te leren kennen leek het me die 60€ dus wel waard.

      Na de glaze en de wax zag het er zo uit:



      Last edited by Jochen; 02/08/2008, 12:31.
      2002 MX-5 NB 1.6

      2011 Honda PCX

      Comment


      • #4




        2002 MX-5 NB 1.6

        2011 Honda PCX

        Comment


        • #5




          2002 MX-5 NB 1.6

          2011 Honda PCX

          Comment


          • #6




            2002 MX-5 NB 1.6

            2011 Honda PCX

            Comment


            • #7


              2002 MX-5 NB 1.6

              2011 Honda PCX

              Comment


              • #8
                Dat was alles. Thanks for reading!
                2002 MX-5 NB 1.6

                2011 Honda PCX

                Comment


                • #9
                  Waar hebt ge die rotary op de kop getikt voor €60?

                  Ziet er overigens zeer gelikt uit allemaal (toch niet letterlijk hoop ik? )

                  Comment


                  • #10
                    In Nederland in de Kijkshop.
                    2002 MX-5 NB 1.6

                    2011 Honda PCX

                    Comment


                    • #11
                      Heb wat foto's gemaakt:





                      2002 MX-5 NB 1.6

                      2011 Honda PCX

                      Comment


                      • #12
                        Ziet er allemaal heel proper uit. Kan je dat met mijn wagen ook eens doen?

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                          Ziet er allemaal heel proper uit. Kan je dat met mijn wagen ook eens doen?
                          Tuurlijk
                          2002 MX-5 NB 1.6

                          2011 Honda PCX

                          Comment


                          • #14
                            Strak werk.

                            Dat machinaal polijsten... heb je dat van iemand geleerd of gewoon zelf uitgeprobeerd?
                            Ik wil daar toch eens mee gaan beginnen, maar ik huiver een beetje om het fout te doen het erger te maken i.p.v. beter .

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                              Strak werk.

                              Dat machinaal polijsten... heb je dat van iemand geleerd of gewoon zelf uitgeprobeerd?
                              Ik wil daar toch eens mee gaan beginnen, maar ik huiver een beetje om het fout te doen het erger te maken i.p.v. beter .
                              Same here

                              Comment


                              • #16
                                Jochen doet dat niet slecht

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                                  Strak werk.

                                  Dat machinaal polijsten... heb je dat van iemand geleerd of gewoon zelf uitgeprobeerd?
                                  Ik wil daar toch eens mee gaan beginnen, maar ik huiver een beetje om het fout te doen het erger te maken i.p.v. beter .
                                  Gewoon oefenen en zelf proberen op een oud stuk dat ge mee krijgt op een autokerkhof ofzo. Met wat tips van hier moet het dan écht wel lukken.

                                  Zo heb ik het tenminste gedaan

                                  Comment


                                  • #18
                                    Amai, wat een glans...

                                    Comment

                                    Working...
                                    X