Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Exterior Detail] - Custom Car Cleaning - MY 06 Audi A8

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [Exterior Detail] - Custom Car Cleaning - MY 06 Audi A8

MY’06 Audi A8

Vandaag vroeg begonnen aan de phantoomzwarte Audi A8.
    Op het programma stond de Paintwork Correction Detail.

De gebruikte producten van vandaag:

Wassen
    Meguiar's Shampoo plus
    2BM
    Washmitt
    Myracle Dryer

Velgen / Banden
    Wheel Brightener 1:4
    EZ Wheelbrush
    Arsenaal aan kwasten en andere brushes
    Meguiar's tire gel

Meguiar's mide klei icm Last Touch 1:1
    Swissvax cleaner fluid
    Swissvax autobahn wheelwax

Kleien
    Meguiar's Last Touch
    Meguiar's Mild detailing clay

Polijsten
    Meguiar’s W8006 polishingpad M-83 rotary
    Meguiar’s W8006 polishingpad M-80 rotary

Eindafwerking
    Swissvax Cleaner Fluid
    Swissvax Shield Wax
    Kunststof Black WOW
    Ramen Glass Cleaner Concentrate 1:4

Bij aankomst vielen meteen de buffertrails en hologrammen op, volgens de eigenaar hoogst waarschijnlijk gecreëerd bij aflevering van de auto. Ook de vele swirls sierden de lak niet. Door alle defecten was de algehele lakstaat dus vrij dof, flets en vaal. Aangezien deze auto buiten slaapt met de nodige bomen om zich heen, waren er aan contaminaties ook geen gebrek.

Een rondje rondom de auto bij aankomst laat ons de volgende beelden zien:

Comment

One swirly bastard……spot ook de hologrammen op de motorkap

De auto heb ik gepolijst met een polishingpad en M-83 op de rotary
      Daarna de M-80 op een polishingpad op de rotary voor de afwerking.

Comment

Dit gaf de volgende correctie:

Comment

Overall een 90% correctie op de defecten en krasjes weten te behalen, met uitschieters naar 100%. De kofferklep en motorkap waren vrij hardnekkig en ik had daar nog meer aandacht aan willen besteden, maar er zat een tijdslimiet aan de auto en hij moest ook echt af voor die tijd. Op deze twee delen heb ik een 80 – 85% correctie weten te behalen.

De auto is daarna voorzien van Swissvax cleaner fluid en Swissvax Shield Wax gezien de omstandigheden hoe de auto gebruikt wordt.

De afters:

Comment

Comment

Comment

Thanks for reading

Groetjes Bart
                CustomCarCleaning.nl

Comment

Potverdekke kerel, hoe dat je het doet... schitterend!

Comment

waanzinnig goed gedaan!

Comment

Nicly jobly dude

Comment

Wat een resultaat

Hoe clean je eigenlijk rond die symbolen en kentekens op het kofferdeksel?

Comment

Verbluffend resultaat man! Mijn wagen zou zo'n behandeling ook wel kunnen gebruiken.

Comment

Weer een beauty!
                            Zowel de detail als de wagen op zich.

Comment

knap knap, echt de moeite waard, weer een tevreden klant bij he , daar is mijn detail echt niks tegen

Comment

Knap ! Zoals altijd hé

Hoelang ben je eraan bezig geweest ?

En wat is je mening over de miracle dryer ?

Comment

Ik heb 10,5u aan elkaar doorgewerkt om hem af te krijgen. Had nog 2 uurtjes extra willen hebben om op de motorkap en de kofferklep zwaarder in te zetten en om te kijken of ik nog 5% meer correctie kon behalen, maar dat ging ik nooit redden.

Ennieweej, de eigenaar heeft meteen een Washmitt, SmartWash en een Myracle Dryer meegenomen en gaat hem volgens m'n adviezen bijhouden. Nu werd hij overigens ook netjes handmatig gewassen, maar dan wel met zo'n borstel op de tuinslang.... fout! Toch fijn dat enkele simpele adviezen al effectief kunnen zijn om de manier van onderhoud bij de klant te wijzigen en zo de duurzaamheid van het verkregen resultaat aanzienlijk te vergroten.

De Myracle Dryer vind ik fantastisch Bert! Wel is het belangrijk hem voor gebruik eerst te wassen en de eerste keer valt hij misschien tegen, maar je moet even de smaak te pakken krijgen. Ik heb hem riant op voorraad en wordt bijna bij elke detail mee verkocht. Klanten zijn er ook zeer tevreden over

Comment

Wa is ne Miracle dryer?

Da klinkt gelijk iet voor in een kapsalon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                      Wa is ne Miracle dryer?

Da klinkt gelijk iet voor in een kapsalon
                                      Eigenlijk hetzelfde als de poorboys waffle weave. nen droogdoek dus.

Maar hij is fijner van vezel en nog een de helft groter.

Ik ga hem even testen want naar het schijnt is ie goed ...

Maar ieder moet voor zich uitmaken wat werkt en wat niet. Sommige vinden de pb's waffle weave al te groot, dan is die miracle dryer echt niets voor hen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                        Eigenlijk hetzelfde als de poorboys waffle weave. nen droogdoek dus.

Maar hij is fijner van vezel en nog een de helft groter.

Ik ga hem even testen want naar het schijnt is ie goed ...

Maar ieder moet voor zich uitmaken wat werkt en wat niet. Sommige vinden de pb's waffle weave al te groot, dan is die miracle dryer echt niets voor hen.

Mja, als ge da dan ni goed plooit riskeert ge al rap met hoeken/stukken te zitten die al nekeer tegen de grond/banden ofzo komen bij het afdrogen van de lagere stukken.

Comment

Working...
                                        X