Zo, vorige week vrijdag kwam AMVDVD met de Alfa Romeo 147 van z’n vader af om die wagen eens onder handen te nemen. De auto werd al gewassen de avond voor ‘ie naar mij kwam, maar ’s ochtends vroeg de auto toch nog maar eens aan een wasbeurt onderworpen, om volledig clean te kunnen beginnen met clayen.
Het gaat dus over een Alfa van 2005, en de auto slaapt meestal (of altijd?) binnen, dat zag je duidelijk na het kleien. Enkel de achterkant en de wielkassen hadden wat last van contaminaties, maar het dak en de motorkap waren vrij clean!
Waar deze auto wel mee te kampen had waren vele swirls en ook enkele krassen, de gewone gebruikssporen dus! Ook een uitstapje naar de carwash stond duidelijk af en toe wel eens op het programma…
Aan de slag!
Wassen
- Basic wash kit van bij Wax-it
- EZ Detail Wheel Brush
Clayen
- Meguiars Clay
- Meguiars Quick Detailer
Polieren
- G220 icm LC-pads
- Poorboy’s SSR-reeks
Afwerking (met German Applicator Pads)
- PB Black Hole Glaze
- PB EX-P Sealant
- Meguiar’s Deep Crystal Carnauba Liquid Wax ‘Step 3’
Tijdens het polieren ging ik aan de slag met de SSR2,5 en SSR3, AMVDVD ging er nadien over met SSR1 en/of SSR2. Verder werd alle kunsstof behandelt met Poorboy’s Trim Restorer, en werden banden en rubbers ingewreven met PB Bold’n Bright door AMVDVD. Hijzelf is niet zo’n grote fan van banden die er echt ‘nat’ uitzien, dus hij heeft de banden behandelt tot hij er tevreden mee was. De velgen hebben twee laagjes Wheel Sealant gekregen en de chromé werd behandelt met All Metal Polish.
Ten slotte heeft hij ook de Meguiar’s Leather Cleaner & Conditioner uitgeprobeerd op z’n rood lederen interieur.
Dat zal het zowat geweest zijn denk ik.
Uiteraard zeggen foto’s meer dan woorden, AMVDVD zal dit topic spoedig voorzien van ‘VOOR/NA’-materiaal. Ik heb quasi enkel foto’s van het eindresultaat.
Werktijd: 8u (met 2)
Tips en kritieken (zowel positieve als negatieve) zijn welkom, het is nog maar één van m’n eerste details, dus ik heb nog zeer veel te leren!
Het gaat dus over een Alfa van 2005, en de auto slaapt meestal (of altijd?) binnen, dat zag je duidelijk na het kleien. Enkel de achterkant en de wielkassen hadden wat last van contaminaties, maar het dak en de motorkap waren vrij clean!
Waar deze auto wel mee te kampen had waren vele swirls en ook enkele krassen, de gewone gebruikssporen dus! Ook een uitstapje naar de carwash stond duidelijk af en toe wel eens op het programma…
Aan de slag!
Wassen
- Basic wash kit van bij Wax-it
- EZ Detail Wheel Brush
Clayen
- Meguiars Clay
- Meguiars Quick Detailer
Polieren
- G220 icm LC-pads
- Poorboy’s SSR-reeks
Afwerking (met German Applicator Pads)
- PB Black Hole Glaze
- PB EX-P Sealant
- Meguiar’s Deep Crystal Carnauba Liquid Wax ‘Step 3’
Tijdens het polieren ging ik aan de slag met de SSR2,5 en SSR3, AMVDVD ging er nadien over met SSR1 en/of SSR2. Verder werd alle kunsstof behandelt met Poorboy’s Trim Restorer, en werden banden en rubbers ingewreven met PB Bold’n Bright door AMVDVD. Hijzelf is niet zo’n grote fan van banden die er echt ‘nat’ uitzien, dus hij heeft de banden behandelt tot hij er tevreden mee was. De velgen hebben twee laagjes Wheel Sealant gekregen en de chromé werd behandelt met All Metal Polish.
Ten slotte heeft hij ook de Meguiar’s Leather Cleaner & Conditioner uitgeprobeerd op z’n rood lederen interieur.
Dat zal het zowat geweest zijn denk ik.
Uiteraard zeggen foto’s meer dan woorden, AMVDVD zal dit topic spoedig voorzien van ‘VOOR/NA’-materiaal. Ik heb quasi enkel foto’s van het eindresultaat.
Werktijd: 8u (met 2)
Tips en kritieken (zowel positieve als negatieve) zijn welkom, het is nog maar één van m’n eerste details, dus ik heb nog zeer veel te leren!
Comment