Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Restore Detail] VW Lupo "Carrosier Horror" Edition

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • [Restore Detail] VW Lupo "Carrosier Horror" Edition

    Aangezien ik druk bezig ben met een nieuwe website (en nog werken ook ondertussen...) komt het er niet echt van om Voor/na topics te openen, maar dit is toch echt wel de moeite.

    Volgende wagen werd "hersteld" bij een carrosier in Kapellen (Antwerpen) van parkeerschade links : spatbord en deur moesten vervangen/hersteld worden.

    Zo werd de auto afgeleverd aan de klant :



    Bemerk de stootrand die helemaal scheef staat, gekrast is en vol polish hangt, de siliconen waarmee hij die stootrand wou vastzetten komt er gewoon vantussen gespoten... !!!!!
    Volgens de carossier was dit hersteld.
    Ter info, een nieuwe stootrand kost 13 € bij een VW dealer !!!!!







    Die dorpel was dus nog goed VOOR hij hersteld werd !!!
    Last edited by Wally; 01/09/2008, 18:22.
    www.perfectshine.be

  • #2
    De volledige linkerzijkant (behalve het nieuwe spatbord) hing ook vol met verspatten :



    De voorbumper kon niet hersteld worden....



    Nochtans was er tussen de verspatten en rond de deurklink wel degelijk herspoten volgens de carossier :

    Last edited by Wally; 01/09/2008, 17:47.
    www.perfectshine.be

    Comment


    • #3
      Tot op de ramen hing de zwarte verf :



      Motorruimte die vol met schuursel hing, eens weer wat anders dan verf hee...




      Nog een duidelijk beeld van de verfspatten :



      De ganse linkerkant en voorkant van de auto hing dus vol met dat spul.

      Clay, polish, compound....

      Niks kon die verf verwijderen en volgens de carossier was het zeker zijn schuld niet. Ik laat die vraag in het midden maar het wel erg toevallig dat net toen die auto in een garage is geweest om bij te spuiten, er een halve auto bedekt is met zwarte verf...
      Last edited by Wally; 01/09/2008, 17:51.
      www.perfectshine.be

      Comment


      • #4
        Auto dus eerst gewassen, gefoamd en nog eens gewassen met een mengsel van Snowfoam/Tix teerverwijderaar en MC2 citrus degreaser :



        Dan is de hele kant die vol verf hing vlekje per vlekje behandelt met celullose thinner, het enige middel dat die ver kon verwijderen. Thinner is vrij agressief en maakt de lak super "droog" en mat. Niet echt iets voor de hobbyist om na te doen !

        Het resultaat na 4 uur vlek-wrijven :



        Hier zie je de "afdruk" nog van de verwijderde vlekjes, en de superdroge en matte lak...

        Last edited by Wally; 01/09/2008, 18:00.
        www.perfectshine.be

        Comment


        • #5


          Hier zie je nog eens een foto van de "herstelde" deur, maw, effe bijgeborsteld met een lakstaaltje....



          Oh, en had ik al gezegd dat de auto vol met swirls stond ?



          Ik heb 2 volle dagen aan dit kleine autotje beziggeweest.

          Bert (van Waxit), weet hoe redelijk snel ik kan werken dus da'x echt wel veel werk, zeker voor zo'n koekblikje....
          Last edited by Wally; 01/09/2008, 18:06.
          www.perfectshine.be

          Comment


          • #6
            Welke garage mag ook via pm.
            Ik zou dat toch graag weten.

            Comment


            • #7
              Na het werken met de thinner is er zwaar gepolierd.
              Met restore pads en Blackfire en Menzerna compound ben ik in totaal 6 uren beziggeweest om de keiharde lak terug glans te geven.
              Gelukkig was dit een VW, met eender welk Oosters merk zou dit niet mogelijk zijn geweest.

              Dit was het resultaat :



              Bemerk de schade aan de bumper die ik dan plost wel weg kon toveren....



              De deur, waar nu enkel de kleine bluts nog zichtbaar is, en een nieuwe stootrand...



              Motorkap, bijna helemaal krasvrij....
              Last edited by Wally; 01/09/2008, 18:11.
              www.perfectshine.be

              Comment


              • #8


                Remember ?





                De herstelde drempel (hamer en blokje hout.... )
                Last edited by Wally; 01/09/2008, 18:13.
                www.perfectshine.be

                Comment


                • #9


                  Schade zo goed mogelijk weggewerkt.... (Ja, ja, dat word nog bijgewerkt....)

                  Last edited by Wally; 01/09/2008, 18:21.
                  www.perfectshine.be

                  Comment


                  • #10
                    Al bij al is die klant gewoon in t'zak gezet.
                    Zelfs al zeg je tegen een carossier, dat het eigen schade is en het dus economisch moet gemaakt worden is dit geen manier van werken.

                    De linkse deur hing ook helemaallos aan de auto...
                    Daar heb ik de scharnieren ook van vastgezet.


                    Toen die klant de eerste maal bij me kwam met de auto heb ik gezegd om eerst terug te gaan en verhaal te vragen.

                    De uitleg was simpel : "Madammeke, da's nen ouwe en zwarte auto, da hedde altijd. En van die drempel en verfspatten weet ik niks zelle..."

                    Kortom, klant heeft daar 700 € achtergelaten om een spatbord te laten veranderen en haar auto voor de rest te laten molesteren.

                    Carosserie Willemen in Kapellen verdient een dikke pluim....
                    www.perfectshine.be

                    Comment


                    • #11
                      Wat een schande! shock:

                      Mooi weggewerkt wel

                      Comment


                      • #12
                        Waarom kan dit enkel met een VW/ Europees merk?


                        Knap werk trouwens.

                        Comment


                        • #14
                          wie van de charels zou verantwoordelijk zijn
                          misschien nog een pittig detail
                          HTML Code:
                          Garantie
                          Carrosserie Willemenf neemt deel aan het garantiefonds "EUROGARANT".
                           
                          Het bedrijf verplicht zich ertoe de geldende garantie van de constructeur over te nemen op het herstelde gedeelte met een minimum van 2 jaar.
                          Bovendien biedt Carrosserie Willemen in samenwerking met de verfleverancier een levenslange garantie op de
                           lak. Hiervoor dient de klant zich - binnen een termijn van 14 dagen na herstelling van de wagen - 
                          aan te melden [ klik hier voor aanmelding ] 
                          Last edited by ; 01/09/2008, 18:52.

                          Comment


                          • #15
                            Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Jack Bekijk Berichten
                            Waarom kan dit enkel met een VW/ Europees merk?


                            Knap werk trouwens.

                            Omdat de lak van Duitse (VW, Audi, BMW, Porsche) qua structuur en afwerking iets beter is aangebracht dan lak van een Japanner bvb.

                            Je kan maw veel "harder" en groffer polieren dan gewoonlijk.
                            Althans, da's mijn ervaring...

                            Geen idee trouwens wie die auto heeft "hersteld"...
                            Ik wil het eigenlijk niet echt weten...
                            www.perfectshine.be

                            Comment


                            • #16
                              Amai dat is toch niet normaal, mensen zo in het zak zetten. Mooi gedaan trouwens

                              Comment


                              • #17
                                Wel Wally, jij hebt zeer mooie resultaten geleverd!
                                Powered by Detroit Diesel.

                                Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                                Comment


                                • #18
                                  Damn, iemand die mij zo mijn auto teruggeeft betaal ik gewoon niet... Triestig dat dat nog steeds bestaat in deze tijd!

                                  Zeer goed werk geleverd Wally!
                                  2002 MX-5 NB 1.6

                                  2011 Honda PCX

                                  Comment


                                  • #19
                                    das inderdaad geen werk

                                    maar da schuurstof in de motoruimte ... we kunnnen toch moeilijk alles kuisen hé ? we zijn geen kuisvrouwen

                                    Comment


                                    • #20
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Arne Bekijk Berichten
                                      das inderdaad geen werk

                                      maar da schuurstof in de motoruimte ... we kunnnen toch moeilijk alles kuisen hé ? we zijn geen kuisvrouwen
                                      met de compressor eens uitblazen is niet echt het werk van een kuisvrouw é

                                      Comment

                                      Working...
                                      X