Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Nieuwe wagen] - SebastiaN°69 - VW Passat

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [Nieuwe wagen] - SebastiaN°69 - VW Passat

Ik dacht dat het misschien wel eens leuk zou zijn om het kuiswerk voor een nieuwe auto verkoopsklaar te maken wel leuk zou zijn, dus bij deze...

Producten:
    Dewax van AutoSmart
    Staalwol
    Clear glass van AutoSmart
    Rubber care van AutoSmart
    Simonis van Cartec
    Nen hogendruk & voddekes

Iedereen weet wel dat een nieuwe wagen zo binnen komt:

Ontdoen van de plastic:

Afspuiten met warm water om de wax (die als beschermlaag dient voor transport, maar die eigenlijk enorme lijmplekken laat) te laten weken. Dan dewax voor te ontwaxen en met staalwol over de ramen:

Comment

Carrosserie met polierdoekjes en verdunde Dewax poetsen:

Comment

Afspuiten en afflappen met zo'n flexiwipe (check google):

Afgedroogd, ruitensproeier aanvullen en batterij vastzetten:

Ramen proper maken en laten zakken voor het randje goed mee te pakken:

Simonis op de motorkap voor wat extra glans:

Comment

Brandblussertje, vloermatten, velgdopjes, plaathouder, ...

Comment

Rubbercare op de bandjes:

Laatste lijmresten wegpoetsen met Quicksol:

Comment

Afleverklaar:

Comment

Welke wax heb je er op gezet?
                Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
                  Welke wax heb je er op gezet?
                  Gene wax. Hij is ontwaxt. Auto's die op transport gaan, daar komt een waxlaag over ter bescherming. Alleen maakt die lelijke kringen en 't ziet er niet uit. 't Is precies een vorm van kaarsvet ofzo, daarom dus ontwaxen en dan komt de echte lak voor de klant dus bloot te liggen.

Comment

En die lak ziet er dan zo uit:

Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69 Bekijk Berichten
                    Life's too short. Not to. Live it.
                    1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                    2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                    2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                    2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                      En die lak ziet er dan zo uit:

Ge ziet dat toch nog dat sommige stukken op auto's zo geribbeld zijn precies. Dat ligt aan't materiaal hè. Die spikkeltjes rechts op de foto zijn er afgekuist tijdens een laatste controle in de afleverruimte...

Comment

Jij moet toevallig geen A3 klaar maken voor verkoop deze vrijdag?

Comment

Ge ziet dat toch nog dat sommige stukken op auto's zo geribbeld zijn precies. Dat ligt aan't materiaal hè. Die spikkeltjes rechts op de foto zijn er afgekuist tijdens een laatste controle in de afleverruimte...
                          Ik noem dat gewoon slecht spuitwerk.

Ja, 'k weet dat de lakken nu op waterbasis moeten zijn, maar ik zie ook nieuwe auto's die 't _niet_ hebben.
                          't Moet dus wel mogelijk zijn om fatsoenlijk spuitwerk aan de klant af te leveren.
                          Life's too short. Not to. Live it.
                          1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                          2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                          2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                          2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Waarvoor heb je staalwol gebruikt?
                            Is dat uwe moto wat je ziet in de schaduw van die Passat ?

Comment

Staalwol om de ramen te kuisen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                Staalwol om de ramen te kuisen
                                of de wagen te polieren.

Comment

Afspuiten en afflappen met zo'n flexiwipe (check google):

ik raad je af om nog zo'n flexiwipe te gebruiken. Eén zandkorrltje tussen de flexiwipe in uw lak en het hele oppervlak wat je afveegt zit onder de krassen.
                                  Beweren dat dit niet zo is is onnodig want ik heb het zelf meegemaakt, mijn motorkap zat van aan het begin tot het einde met 1kras, dit nadat ik de motorkap afveegde met de flexiwipe.

Het beste is een watermagneet van meguiars of een gelijkaardig produkt. Wil je het helemaal safe spelen, dan kun je ook de wagen afblazen met een bladblazer.

Comment

Een bladblazer liefst met kleine takjes om betere swirls te hebben

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Trendax Bekijk Berichten
                                      Jij moet toevallig geen A3 klaar maken voor verkoop deze vrijdag?
                                      Voor morgen staat er inderdaad nen A3 op de planning. Het kan natuurlijk wel zijn dat die al eerder deze week gepoetst is geweest en dus nu boven staat. Da's niet zo goed eigenlijk.
                                      Ze zijn aan't bij bouwen bij ons en alles ligt vol stof boven. Die verkoperkes weten niet beter dan even 'af te stoffen' en dan kunnen wij alles gaan polieren

Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                                      Waarvoor heb je staalwol gebruikt?
                                      Is dat uwe moto wat je ziet in de schaduw van die Passat ?
                                      Voor de velgjes
                                      Nene, ramen
                                      Inderdaad, de Repsol weerspiegelt

Oorspronkelijk geplaatst door dr.trimble Bekijk Berichten
                                      ik raad je af om nog zo'n flexiwipe te gebruiken. Eén zandkorrltje tussen de flexiwipe in uw lak en het hele oppervlak wat je afveegt zit onder de krassen.
                                      Beweren dat dit niet zo is is onnodig want ik heb het zelf meegemaakt, mijn motorkap zat van aan het begin tot het einde met 1kras, dit nadat ik de motorkap afveegde met de flexiwipe.

Het beste is een watermagneet van meguiars of een gelijkaardig produkt. Wil je het helemaal safe spelen, dan kun je ook de wagen afblazen met een bladblazer.
                                      Daarom dat ge dat telkens dat flapke moet afkuisen hè Wij gebruiken het écht al lang en nog nooit iets mee meegemaakt. Gewoon voorzichtig en juist mee omspringen

Comment

Brandblussertje, vloermatten, velgdopjes, plaathouder, ...
                                        Is er zo geen houderke in de koffer van de passat voor die brandblusser? In mijn polo stak dat daar ook. Ik heb het verplaatst in de daarvoor speciaal gemaakte houder in de koffer en dat ijzeren ding eruit gevezen. Kei lelijk zicht dat dat was!

Comment

Working...
                                        X