Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Nieuwe wagen] - SebastiaN°69 - VW Passat

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik herinner me een foto van iemand (ik dacht Ken?) die op een dag kon gaan testrijden met een Audi R8, een rode, dat was een schande hoe die lak er uit zag op een spiksplinternieuwe auto!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Trendax Bekijk Berichten
      Jij moet toevallig geen A3 klaar maken voor verkoop deze vrijdag?
      Als ik denk dat het die A3 is, dan hoop ik dat je hem goed hebt nagekeken !!

Hij stond al een tijdje in de afleverruimte met een dikke pel stof op van de verbouwingen. Uwe verkoper (Dave'ke Volders?) wist dus niet beter -zoals ik gisteren al zei- dan gewoon even 'af te stoffen'. Nadien stond hij in volle paniek bij ons dat we dat maar snel moesten weg foefelen.
      't Was ne Lavagrijze A3, nummerplaat iets met ABX.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
        Waar komt er hier detailwerk aan te pas dan ?

De wagen klaarmaken na transport is niet gelijk aan detalen he ?
        Ik zei dan ook in de openingspost dat het misschien eens leuk zou zijn om zoiets te laten zien. Niet iedereen weet hoe dat allemaal werkt.

Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
        Ja idd, veel cleaning, weinig detailing.

En ik hoef jullie niet aan 't werk te zien, wagen afleveren zonder enige bescherming en afdrogen met een flexiwipe zegt al meer dan genoeg.
        Wij werken daar in onderaanneming. Wij hebben zelf ook een atelier en dàt is veel meer dan verkoopsklaar maken hoor

geen offence he sebastian,
        ik weet dat je werkt voor een grote garage werkt, en dan moet het rap rap gaan...
        Maar je woont hier achter de hoek...
        als je wil weten wat detailen is, dan kom je maar eens langs als ik een Full detail aan mijn wagen doe...
        maar trek dan wel ong 10 a 12 uur van u vrije tijd uit, en smeert u armen dan maar in
        Voila, kopspijkers. Het moet snel gaan, orders van hoger af. En ik ben volop in opleiding in het detail-wereldje
        Ik woon alleen niet meer achter uwen hoek. 'k Zen verhuist naar de Cederlaan (wijk achter de Colruyt).

Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
        Ik heb er toch ook mijn twijfels bij...

Als het overal zo is, dan ga ik er toch eerste werk van maken dit weekend om de X5 (nu 3 weken oud) volledig te clayen en in de wax te zetten.

En zoals reeds gezegd gaat mijn volgende nieuwe car afgeleverd worden zoals toegekomen via transport en dan naar Bert.
        Natuurlijk is dat overal zo. Vele van die grote garages zijn klanten van ons, en dan ziet ge wel wat. Ik weet dat als ik een auto koop, dat die goed wordt nagekeken

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
        Ik vind dat dat bij de luxemerken, of bepaalde modellen van andere merken, toch wel zou mogen.
        Als je een kar koopt van 110.000 euro mag die wel deftig gedetailed afgeleverd worden imho.
        Dan zal ik maar al niet zeggen hoe wij vandaag den S6 verkoopsklaar hebben gemaakt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SebastiaN°69 Bekijk Berichten
          Ik weet dat als ik een auto koop, dat die goed wordt nagekeken
          Jij die er middenin zit... Tips waar we moeten op letten?
          Mag via pm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
            Jij die er middenin zit... Tips waar we moeten op letten?
            Mag via pm.
            't Meeste van de tijd: krassen! Zéker op donkerkleurige auto's. Onderaan de wagen, sluitkantjes en onderaan de deuren durven wel eens llijmresten hangen waar we over kijken. Geen ramp natuurlijk, maar 't ziet er niet uit.
            Ook altijd goed aan de lak voelen. 't Kan zijn dat die van op transport héél grof gaat aanvoelen.

We hebben ook al gehad dat er zelfs een bluts in nen nieuwe Tiguan zat en ik had dat dan niet gezien (). 'k Kon het dus mooi uitleggen. Vorige week ook nog nen A3 gehad diens bumper vooraan kapot was. Iemand was er waarschijnlijk zachtjes mee tegen ne muur ofzo gereden.
            Dat zijn dan van die dingen die ze pas zien bij de aflevering. Mooie indruk maak je dan

Comment

Als ik denk dat het die A3 is, dan hoop ik dat je hem goed hebt nagekeken !!

Hij stond al een tijdje in de afleverruimte met een dikke pel stof op van de verbouwingen. Uwe verkoper (Dave'ke Volders?) wist dus niet beter -zoals ik gisteren al zei- dan gewoon even 'af te stoffen'. Nadien stond hij in volle paniek bij ons dat we dat maar snel moesten weg foefelen.
              't Was ne Lavagrijze A3, nummerplaat iets met ABX.
              Ja lap, het inderdaad die A3. Auto is voor mijn broer (firmawagen) dus ik denk wel dat hij hem goed heeft nagekeken. Ik heb de A3 nog maar even bekeken.
              Ik zal de wagen dan wel zelf onder handen nemen.
              Dus jij hebt er niet aan gewerkt?

Comment

't Meeste van de tijd: krassen! Zéker op donkerkleurige auto's. Onderaan de wagen, sluitkantjes en onderaan de deuren durven wel eens llijmresten hangen waar we over kijken. Geen ramp natuurlijk, maar 't ziet er niet uit.
                Ook altijd goed aan de lak voelen. 't Kan zijn dat die van op transport héél grof gaat aanvoelen.

We hebben ook al gehad dat er zelfs een bluts in nen nieuwe Tiguan zat en ik had dat dan niet gezien (). 'k Kon het dus mooi uitleggen. Vorige week ook nog nen A3 gehad diens bumper vooraan kapot was. Iemand was er waarschijnlijk zachtjes mee tegen ne muur ofzo gereden.
                Dat zijn dan van die dingen die ze pas zien bij de aflevering. Mooie indruk maak je dan
                Thanks!

Comment

Ja lap, het inderdaad die A3. Auto is voor mijn broer (firmawagen) dus ik denk wel dat hij hem goed heeft nagekeken. Ik heb de A3 nog maar even bekeken.
                  Ik zal de wagen dan wel zelf onder handen nemen.
                  Dus jij hebt er niet aan gewerkt?
                  Het zou kunnen dat ik die heb gedaan hoor. In ieder geval kunnen wij het ons niet permitteren om nen auto slecht af te leveren (krassen e.d.). 't Zijn de verkopers die den auto eventjes willen opfrissen hè

EDIT: Uwe verkoper kwam dus écht met volle paniek naar beneden. Die dacht dat wij dat op 5 minuutjes konden polieren Mijne collega is er met CarTec simonis over geweest. Wat ik heb gezien zijn krassen op de tankklep en een veeg/kras (?) op het dak, boven de passagier.
                  Last edited by Astian; 12/09/2008, 20:44.

Comment

Ja, kan mij al inbeelden hoe "Dave'ke" heeft gereageerd. Ik zal het doorgeven aan mijn broer. Hij zit nu aan de zee dus ik kan het pas nakijken na het weekend.
                    Alleszins bedankt voor je informatie!

Comment

Ja, kan mij al inbeelden hoe "Dave'ke" heeft gereageerd. Ik zal het doorgeven aan mijn broer. Hij zit nu aan de zee dus ik kan het pas nakijken na het weekend.
                      Alleszins bedankt voor je informatie!
                      Voor iemand dat we 'kennen' kannek natuurlijk wel al eens iets meer vertellen hè

Comment

jongen,
                        tis mss met de beste bedoelingen he, dat ge da hier allemaal vertelt..
                        maar ik zou der echt me oppassen, met zo uit den biecht te klappen...
                        enfin ge doet ermee wa ge wilt...
                        Moest ik baas zijn, en da hier per toeval is lezen (google, mond aan mond etc)... ge zou rap vliegen...

En naar waar ge verhuist bent is nu ni den andere kant van wilrijk he :p... das mss 5 min te voet

Comment

jongen,
                          tis mss met de beste bedoelingen he, dat ge da hier allemaal vertelt..
                          maar ik zou der echt me oppassen, met zo uit den biecht te klappen...
                          enfin ge doet ermee wa ge wilt...
                          Moest ik baas zijn, en da hier per toeval is lezen (google, mond aan mond etc)... ge zou rap vliegen...

En naar waar ge verhuist bent is nu ni den andere kant van wilrijk he :p... das mss 5 min te voet
                          Daar heb ik aan gedacht ja, maar 't gaat uiteindelijk toch wel over redelijk wat geld en daar moet dan weer niet onozel over gedaan worden. Ik zou het ook niet graag hebben dat zulke dingen zouden gebeuren met mijn auto.
                          Daarbij, in ons eigen atelier werkt het allemaal heel anders dan wanneer we op verplaatsing gaan bij klanten. Daar moet alles snel gaan...

't Is wel wat langer dan 5 minuutjes te voet hoor 't Was in elk geval een vereiste da'k in de buurt ging blijven wonen toen we iets zochten dus

Comment

Reklam !!
                            Dat is trouwens het eerste dat ik zeg als ik der eentje bestel: GEEN STICKERS
                            Tis al erg genoeg dat je met de nummerplaathouder rond bolt.

Ik heb tijdens mijn stage regelmatig men best mogen doen aan donkere wagens waar die waxresten maar niet af gaan. En daar was de werkwijze hetzelfde, buiten de flexiwipe dan.
                            En ook bij een officiele dealer Dus ontvetten en buiten ermee (zonder bescherming).
                            En ik denk dat dit bij elke dealer zo is?

Comment

Ik heb liever dat ze mijn auto verhandigen zonder bescherming. Dat ze er zoveel mogelijk vanaf blijven. Doe dat wel zelf...
                              Gisteren nog naar de voorstelling gaan kijken van de BMW 3-reeks FL en er waren genoeg auto's in de showroom met buffertrails...
                              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Wat zijn buffertrails?

Comment

Wat zijn buffertrails?
                                  Het zijn als het ware de sporen van de handeling. Als je tijdens het polieren de pad niet goed vlak op de lak houdt of te snelle bewegingen maakt met de machine (wat je heel vaak ziet bij garages en carrosiers)

2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Schandalig hoe nieuwe wagens worden opgeleverd. Bij dergelijke hoge afleveringskosten mag men toch verwachten dat de dealer de wagen fatsoenlijk beschermd. Mijn mening; afleveringskosten moeten lager en de bescherming van de lak dient af fabriek te gebeuren.
                                    sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TheVeyron Bekijk Berichten

Reklam !!
                                      Dat is trouwens het eerste dat ik zeg als ik der eentje bestel: GEEN STICKERS
                                      Tis al erg genoeg dat je met de nummerplaathouder rond bolt.

Ik heb tijdens mijn stage regelmatig men best mogen doen aan donkere wagens waar die waxresten maar niet af gaan. En daar was de werkwijze hetzelfde, buiten de flexiwipe dan.
                                      En ook bij een officiele dealer Dus ontvetten en buiten ermee (zonder bescherming).
                                      En ik denk dat dit bij elke dealer zo is?
                                      Ik haat stickers op de lak. Ook ik vraag om er geen reclame op de auto te plakken. De nummerplaathouder werd bij mijn huidige auto na enkele weken vervangen door een chrome exemplaar. De volgende keer vraag ik om dit exemplaar er van in het begin al op te bevestigen.

Comment

Working...
                                      X