Zo, maandag de auto van Matteus z'n moeder onder handen genomen. De auto is 8-9 jaar oud dacht ik, en had veel last van krassen en vegen, grotendeels van planten enzo.
De ene kras was al dieper dan de andere, maar vooral de hele rechterkant was een oppervlak van vegen en krassen, over de ganse lijn. De velgen moest ik maar gewoon wassen, en niet clayen en behandelen met wheel sealant, omdat deze toch binnenkort moesten hersteld worden (waren serieus aan het afbladeren). Deze hadden veel last van hardnekkige hoeveelheden remstof dat was blijven plakken, maar ik durfde hier niet met PB Spray&Rinse behandelen, omdat ik het product nog niet eerder gebruikt had, en vreesde voor de agressiviteit van het product, nu de bovenste beschermlaag van de velgen afgebladerd was. Dan maar gewoon gewassen dus.
Aan de slag gegaan met:
Wassen
- Basic wash kit van bij Wax-it
- EZ Detail Wheel Brush
Clayen
- Meguiars Clay
- Meguiars Quick Detailer
Polieren
- G220 icm LC-pads
- Poorboy’s SSR-reeks
Afwerking (met German Applicator Pads)
- PB Black Hole Glaze
- PB EX-P Sealant
- Meguiar’s Deep Crystal Carnauba Liquid Wax ‘Step 3’
- Megiuar's Leather Cleaner & Conditioner
- All metal polish
Werktijd: 12u
Beeldmateriaal om jullie een idee te geven van hoe de wagen er uit zag bij aankomst:
Vuile en kapotte velg
Niet gewassen velg vs gewassen velg
170.000 km, best wat steenslag dus:
De ene kras was al dieper dan de andere, maar vooral de hele rechterkant was een oppervlak van vegen en krassen, over de ganse lijn. De velgen moest ik maar gewoon wassen, en niet clayen en behandelen met wheel sealant, omdat deze toch binnenkort moesten hersteld worden (waren serieus aan het afbladeren). Deze hadden veel last van hardnekkige hoeveelheden remstof dat was blijven plakken, maar ik durfde hier niet met PB Spray&Rinse behandelen, omdat ik het product nog niet eerder gebruikt had, en vreesde voor de agressiviteit van het product, nu de bovenste beschermlaag van de velgen afgebladerd was. Dan maar gewoon gewassen dus.
Aan de slag gegaan met:
Wassen
- Basic wash kit van bij Wax-it
- EZ Detail Wheel Brush
Clayen
- Meguiars Clay
- Meguiars Quick Detailer
Polieren
- G220 icm LC-pads
- Poorboy’s SSR-reeks
Afwerking (met German Applicator Pads)
- PB Black Hole Glaze
- PB EX-P Sealant
- Meguiar’s Deep Crystal Carnauba Liquid Wax ‘Step 3’
- Megiuar's Leather Cleaner & Conditioner
- All metal polish
Werktijd: 12u
Beeldmateriaal om jullie een idee te geven van hoe de wagen er uit zag bij aankomst:
Vuile en kapotte velg
Niet gewassen velg vs gewassen velg
170.000 km, best wat steenslag dus:
Comment