Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Full Detail] - Custom Car Cleaning - MY '03 Porsche 996 Carrera 4 Cabriolet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [Full Detail] - Custom Car Cleaning - MY '03 Porsche 996 Carrera 4 Cabriolet

MY’03 Porsche 996 Carrera 4 Cabriolet

Wassen
    Smartwasg
    2BM
    Washmitt
    Myracle Dryer

Interieur
    APC 1:10
    APC 1:4
    Swissvax Leather Cleaner
    Swissvax Leahter Conditioner
    Tech Protect dressing

Velgen / Banden
    EZ Wheelbrush
    Arsenaal aan kwasten en andere brushes
    Meguiar's tire gel

Meguiar's mide klei icm Last Touch 1:1
    Swissvax cleaner fluid
    Swissvax Autobahn

Kleien
    Meguiar's Last Touch
    Meguiar's Mild detailing clay

Polijsten
    Meguiar’s W7006 cuttingpad icm M-85
    Meguiar’s W8006 polishingpad icm M-83
    Meguiar’s W8006 polishingpad icm M-80

Eindafwerking
    Swissvax Cleaner Fluid
    Swissvax Divine
    Swissvax Quick Finish
    Ramen Glass Cleaner Concentrate 1:4

Gistermorgen deze 996 C4 bij een klant van me gaan ophalen. Erg nette auto van een liefhebber, de auto stond dan ook mooi schoon in de garage.

De klachten waren vreemde spiegelingen in de lak, en natuurlijk de poetskringen. Tevens zaten er enkele oppervlakkige krasjes rondom de auto, met als hoogtepunt de motorkap van de wagen. Die was al eens bij aflevering door een poetsbedrijf onder handen genomen, maar aangezien ze er nog steeds inzaten zijn ze er niet in geslaagd om die eruit te krijgen….ze hebben het geheel zelfs nog erger gemaakt, de hele kop zat onder de buffertrails en hologrammen. Niet zo erg als ik ze soms heb gezien, maar een hologram blijft een hologram en een buffertrail blijft een buffertrail. Niet goed dus!

Laten we de foto’s erbij pakken:

[

Zegt genoeg over de kwaliteit van het gedane polijstwerk lijkt me….
    Last edited by ; 02/10/2008, 22:53.

De rest van de lak had zoals gezegd te kampen met swirls en enkele oppervlakkige krasjes:

Comment

Na een grondige wasbeurt + clayen de auto afgeplakt en klaar gemaakt voor het grove correctiewerk. Er waren zo’n 3 applicaties nodig voordat ik tevreden was. Onderstaande foto’s zijn puur na het grove correctiewerk, dit moet dus nog flink nabehandeld worden. We missen nu dus nog de scherpte in de lak:

Comment

Eindresultaat:

Comment

Comment

Comment

Comment

Na een lang proces van grof polijsten / nabehandelen en afwerken, was de laklaag klaar voor de uiteindelijke waxlaag. Een gedeelte van de klantenkring die ik heb opgebouwd zijn echte liefhebbers en zij koesteren hun wagens, zij willen perfectie en enkel het beste van het beste is goed genoeg. Met trots kan ik nu met hun m’n laatste aanwinst overleggen, de Swissvax Divine !

Enkele afters van een prachtige wagen:

Comment

Comment

Comment

Last edited by ; 19/09/2008, 17:04.

Comment

Bedankt alweer voor het lezen en alvast een prettig weekend !!

Groetjes Bart
                        CustomCarCleaning.nl

Comment

ziet er weer zeer netjes uit bart zoals we gewend zijn he , wat me ook altijd opvalt is , dat het altijd goed weer is precies bij u , alle foto's genomen met een stralende zon en de vorige topics ook, ik zal bij u moeten komen wonen denk ik. grtz boom

Comment

Alweer schitterend werk zoals steeds!

Comment

Top!

Hoe heb je die achterspoiler eigenlijk juist bewerkt? Lijkt me niet simpel...
                              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door big boom Bekijk Berichten
                                ziet er weer zeer netjes uit bart zoals we gewend zijn he , wat me ook altijd opvalt is , dat het altijd goed weer is precies bij u , alle foto's genomen met een stralende zon en de vorige topics ook, ik zal bij u moeten komen wonen denk ik. grtz boom
                                In Limburg schijnt de zon altijd.

Comment

@ Big Boom: Da's het decor hier in de studio he.......buiten regent het pijpenstelen
                                  Nee geintje, ik moet het afkloppen, maar heel vaak heb ik inderdaad geluk dat als ik afters wil maken dat het mooi weer is. En als het geen mooi weer is trek ik doorgaans geen foto's

@ Frank: Thanks! Succes nogmaals met de detail van je Golf, wel wat foto's en je verhaal hier posten he

@ Jochen: Hiervoor gebruik ik kleine 4" pads, bergen tape en veel geduld

Dit soort roosters / luchthappers / inkepingen e.d. is ook één van de redenen waarom een sportwagen een stuk meer werk is dan een normale wagen en daarom ook vaak duurder is.

Comment

Ja dat begrijp ik maar al te goed
                                    Tapen op zich neemt eigenlijk al het meeste tijd in beslag hè in verhouding met het werk dat je op die plaats uitvoert.

Tijdje geleden een 9-3 cabrio gedaan, ook bergen tape nodig gehad om alles af te plakken Veel ongespoten trims enzo....
                                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Mooie detail,prachtige wagen ook hè

Comment

sjieke car in mijn favoriete kleur, black is beautiful

Comment

Working...
                                        X