Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Exterior Detail] - Custom Car Cleaning - MY'52 Peugeot 203 Coupé

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [Exterior Detail] - Custom Car Cleaning - MY'52 Peugeot 203 Coupé

MY 1952 Peugeot 203 Coupé

De gebruikte producten:

Wassen
    Smartwax shampoo
    2BM
    Washmitt
    Myracle Dryer

Velgen / Banden
    Arsenaal aan kwasten en andere brushes
    Swissvax Pneu
    Smartwax Blue B Gone polish
    Swissvax cleaner fluid
    Swissvax Autobahn

Kleien
    Meguiar's Last Touch
    Meguiar's Mild detailing clay

Polijsten
    Meguiar’s W8006 polishingpad icm M-83
    Meguiar’s W8006 polishingpad icm M-80

Eindafwerking
    Swissvax Cleaner Fluid
    Swissvax Divine
    Swissvax Quick Finish
    Ramen Glass Cleaner Concentrate 1:4

Deze week stond compleet in het teken van een oldtimer, namelijk een Peugeot 203 Coupé uit 1952. Compleet originele staat, zowel van binnen als buiten. Een auto van inmiddels 56 jaar oud, ik keek dus niet raar op van de contaminatie en oxidatie op de lak. De auto leek wel grijs terwijl hij toch echt zwart moet zijn.

De lakstaat bij aanvang:

De auto moest in zo goed als mogelijke staat terug worden gebracht van de eigenaar. Herspuiten was out of the question, de lak moest volledig origineel blijven, ondanks het feit dat de tand des tijds niet geheel mals is geweest voor de auto. Onder de lak, voornamelijk in de naden, zat een flinke portie roest en her en der zaten er barstjes in de lak. Polijsten ging dus ‘a hell of a job’ worden….

Om te beginnen de lak volledig uitgemeten en me verbaasd over de verschillen qua dikte. Volgens mij namen ze het vroeger niet zo nauw met een paar micron meer of minder Grove polijstcombo’s en hoge toerentallen waren dus echt uit den boze, op sommige punten was de lak echt flinterdun, maar na twee dagen puur correctiewerk durf ik te zeggen dat 80 – 85% van alle krassen en zware swirls verdwenen zijn. 100% correctie was niet haalbaar gezien de wisselende lakdikte, en nog erger, de beschadigde (roestige) ondergrond met barstjes.

Enkele voor en na foto’s tijdens het correctiewerk (nabewerking en afwerking moet dus nog gebeuren):

Last edited by ; 26/09/2008, 21:06.

Comment

Comment

Comment

Al het chroom en aluminium zijn behandeld met een metal polish en de nodige uurtjes ellebogenwerk. De auto is afgewerkt met Swissvax Divine.

Enkele afters van een prachtige auto:

Comment

Comment

Comment

Comment

Met glanzende groeten,

Bart Philippens
                  CustomCarCleaning.nl

Comment

Subliem.
                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Prachtig zoals gewoonlijk Bart
                      2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                      2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                      2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

Heel mooi gedaan.

Comment

Prachtig werk, zoals we gewend zijn. En het is altijd mooi weer op je foto's, detail dat me steeds opvalt.

Comment

Inderdaad prachtig !
                            ----------------------------------------------------------------------------------
                            2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                            2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                            Pictures here: BMW 7 Series
                            1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                            Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
                            It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                            It might need half a starsystem to turn around,
                            but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                            Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

Vet...

Liever zo een dan een hele week BMW's en A4'en...

Binnenkort heb ik ook zo'n ouw madam op het corvee staan...
                              Ik verheug me er al op.

De lak van zo'n ouwe bakken is meestal nog loodhoudend, en kan w<el wat verdragen.
                              Leuk dat ie nog volledig origineel is, roestplekjes en barstjes maken het gewoon nog nostalgischer... !!!
                              www.perfectshine.be

Comment

Een plaatje! Denkt ge soms niet 'waar moet ik nu aan beginnen' als ze zo'n wagen binnen brengen. Ieg één van de mooiste Peugeot die ik hier op het forum heb gezien.

Comment

jaeger vs vdo

easy

wat een klokken, wat een kar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                                    Prachtig werk, zoals we gewend zijn. En het is altijd mooi weer op je foto's, detail dat me steeds opvalt.
                                    dat van dat mooie weer heb ik ook al eens gezegd, ik moet echt daar gaan wonen, soit dat ter zake, echt mooi werk Bart, prachtige kar ook, zoiets zou ik ook wel eens willen doen, als ik wat meer ervaring heb. ik sta er nog altijd van versteld hou je een auto zo kan opknappen, dit is werk waar je achteraf echt van kunt genieten en grote voldoening van hebt, je hebt de echte oldtimler waarde kunnen behouden. moet lukken dat ik vorige week ook zo nog peugot heb zien staan en ben er naar gaan kijken en gedacht die kan wel iets gebruiken, die stond in stad Geel, dat is hem toch niet toevallig?
                                    knappe dinegen man
                                    grtz boom

Comment

Ik zou er niet aan durven beginnen denk ik.

Comment

Dank u alweer

Tja het goede weer, men krijgt wat men verdient zeggen ze wel eens

@David67: In zo'n geval als deze oldtimer kun je dit soort lakdefecten verwachten, het is voor mij juist een uitdaging om ook daar van een zo goed als mogelijk resultaat neer te zetten. Daar moet ik wel de tijd voor krijgen natuurlijk. Het is weer een hele andere aanpak als bijv. een Porsche van een paar jaar oud behandelen.

@Big Boom: Dat zal denk ik een andere zijn geweest. Aan het stof op de lak te zien was deze ook al een tijdje niet meer uit z'n garage gekomen

Comment

Working...
                                        X