Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Full Detail] - Wax-it - Porsche 997 S

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [Full Detail] - Wax-it - Porsche 997 S

Deze wagen is reeds bekend op het forum, nl. deze van Catscratch.

Catscratch heeft lang liggen twijfelen, maar uiteindelijk heeft hij toch bij ons een afspraak gemaakt.
    Na een korte uitleg werd snel voor een volledige Swissvax detail gekozen in combinatie met de Swissvax Concourso.

Afgaande op de foto's (waarop de wagen in voortreffelijke staat leek te zijn) werd één tot anderhalve dag voorzien om de detail uit te voeren.
    Bij aankomst ging Catscratch mooi in de zon staan wat voor mij een uitgelezen kans was op een eerste indruk.
    En wat voor een indruk ... dit ging ik nooit klaarspelen in de vooropgestelde tijd.
    Meteen viel op de wagen als eens door een minder deskundig iemand onder handen was genomen met een wollen pad op een rotary. De staat van de lak was gewoon erbarmelijk.
    Overal was nog polish te vinden, de rubbers waren zo goed al allemaal wit en op sommige plaatsen was gevaarlijk in de rand gepolierd !

Een 911 in uni zwart hoort diep zwart te zijn en niet mat donkergrijs zoals deze werd afgeleverd aan zijn eigenaar !

Na de nodige afspraken te hebben gemaakt dan maar meteen aan de slag gegaan.

...

Na 2 dagen werken was ik best wel tevreden met het resultaat. Had ik nog een dagje meer tijd gehad kon ik nog net iets meer correctie bereiken, maar nu denk ik dat ik aan 90 % ben geraakt. Het verschil is gewoon enorm, al zeg ik het zelf

PS: Bijna mijn collega Simoni vergeten te bedanken ! Bij deze, bedankt ! zonder jou was ik misschien nog steeds bezig !

Wassen
    Shmitt
    Sheepskin Washmitt
    Poorboys Slick's & Suds
    Poorboys Waffle Weave towel

Velgen / Banden
    EZ Detail brush
    Swissvax wheel brush
    Blackfire wheel & tyre cleaner
    Blackfire tyre gel
    Tardis
    Swissvax Autobahn
    Poorboys Wheel sealant
    Poorboys Work Towels

Kleien
    Poorboys Spray & Wipe
    Mild detailing clay

Polishen
    Blackfire Compound
    Blackfire Finishing polish
    3M Ultrafina + 3M Fast Cut Plus
    3M Compounding Pad
    3M Polishing pad
    3M Finishing pad
    Poorboys Thick & Plush towels

Cleaning / Glazing
    Dodo Juice Lime Prime
    Swissvax Cleaner Fluid
    Poorboys Deluxe mega towels

Bescherming
    Swissvax Concourso
    Swissvax Quick Finish
    Poorboys Deluxe Mega towels
    Poorboys Ultimate Mega towels
    Swissvax Ultra Fine Towel

Kunststof
    Swissvax Plastic Wash
    Swissvax Nano Express
    Poorboys Work Towels
    Microfiber applicator
    All Season Dressing

Interieur
    Swissvax Leather Cleaner
    Swissvax Leather Milk
    Swissvax Cleaner Fluid
    Poorboys Work Towel
    Microfiber applicator pads

Glas
    Swissvax Crystal
    Poorboys Work Towel

Uitlaat
    P21S Polishing Soap
    Blackfire Fine Cut Metal Polish

Total Work Time:
    16 uur
    Last edited by ; 30/09/2008, 10:22.

Dit was de staat bij aankomst
    Swirl city

Dit zijn duidelijk Swirls, krassen en marring die afkomstig zijn door een verkeer gebruik van een rotary machine !
    De kans is groot dat er zelf vuil in de pad aanwezig was waardoor deze zware schade is ontstaan.

Comment

Comment

Hier de polish resten waarvan sprake.
        Het is gewoon onvoorstelbaar dat iemand die aan een Porsche poliert maar dit niveau van afwerking kan neerzetten.
        Regel 1 van elke polierbeurt is het afplakken van alle kwestbare onderdelen !
        Elk stukje rubber was van wit residu voorzien ! En bijna elk spleetje had nog gedroogde polishresten zitten !

Hier kan je echt het verschil zien tussen iemand die kan polieren en iemand die het echt niet kan ! Dit is een heel moeilijk plekje om met een rotary te gaan polieren. De beste man / vrouw die dat heeft trachten te doen slaagde er duidelijk niet in om hier ook maar in de buurt te komen van wat min of meer aanvaardbaar is

Comment

Velgen waren al bij al nog vrij goed onderhouden. Er was wat remstof aangeslagen wat de velgen een gele schijn geeft, er kleefden nog resten van lijn aan de binnenzijde van een voorige uitlijning (lood gewichtjes weet je wel) en er zat nogal wat teer vast aan de binnenkanten van de velgen.

De uitlaat is een nieuwe PSE, dus deze was nog in vrij goeie staat.
          Deze werd met P21S behandeld en met fine cut metal polish tot hoogglans gepoetst

Nog wat foto's van de schade onder halogeen licht.

Comment

Een ingevreten harsplek.

Comment

Deze keer werd de wagen wel op de juiste mannier afgeplakt voor het polierwerk begon

De velgen werden gecleaned en van Swissvax Autobahn voorzien. Banden werden met blackfire tyre gel voorzien.

Comment

Even een aantal correctie shots

Uni zwart is een héél moeilijke kleur om echt helemaal perfect te krijgen.

Mijn process was hetvolgende:
                - 3M Fastcut plus met een bolletje ultrafina (dit om het stoffen tegen te gaan, en om de polish vochtig genoeg te houden zodat deze mooi blijft glijden)
                - Afgewerkt met een 3M polishing pad met Blackfire finishing polish.
                - Sommige delen werden nog verfijnd met Menzerna 85RD (de beste finishing polish ooit voor rotary IMHO) op een 3M finishing pad

Daarna werd Swissvax Cleaner Fluid aangebracht met de hand.

Comment

Comment

Na het polishen werd de wagen van een laagje Swissvax concourso voorzien.
                    De neus werd voorheen wel nog van een laagje autobahn voorzien. Dit om deze extra te beschermen tegen vliegjes (vooral het invreten ervan !)

Na het afwrijven van de wax ga ik steeds nog een laaste keer over de wagen. Dit maal met een fijne microfiber in combinatie met quick detailer. In dit geval Swissvax Quick Finish. Dit zorgt ervoor dat je zeker alle restjes wax meehebt.

Waxen met een hoog carnauba gehalte hebben namelijk de neiging van na een uurtje op sommige plaatsen nog uit te harden en stoffige plekken achter te laten. Dit kan je dus opvangen voor je de wagen naar buiten brengt door er met quick detailer over te gaan.
                    Het geeft je ook de kans om nog een laatste inspectie uit te voeren voor je het resultaat aan de klant overhandigd.

Alle plastic werd met Swissvax plastic wash van zijn polish resten ontdaan. En de ruiten werden gezuiverd met Swissvax Crystal.

Het leder werd gecleaned en gevoed met Swissvax Leather cleaner & milk.

Iets wat velen vergeten zijn de wielkassen. Dit maakt, zeker op een donkere wagen, de wagen af. Doe je dit niet dan heb je in vele gevallen en bruine zone tussen de band en het koetswerk, zeker als de wagen in de zon staat. De wagen mag dan nog zo mooi afgewerkt zijn, dit haalt echt het niveau naar beneden want het valt echt hard op ! Een beetje dressing doet hier snel wonderen !

Nu het resultaat. Het zijn vrij veel foto's, maar ik vond het resultaat zo mooi dat ik het niet kon laten
                    Dit is voor mij een van de mooiste kleuren die er zijn. Metaal zwart gaat in vele gevallen een bruine of blauwe schijn geven wanneer de zon erop valt, maar in dit geval blijft de lak diep blauw en perfect zuiver ! Prachtig !!!

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                Dit is voor mij een van de mooiste kleuren die er zijn.
                                Zwart is geen kleur

Comment

Comment

Bedankt voor het kijken ! Ik hoop dat jullie ervan genoten hebben !

Als er vragen zijn stel ze gerust !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                      Zwart is geen kleur
                                      Zie maar dat jij geen witte koopt dan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                        Zwart is geen kleur
                                        Muggenzifter.

Comment

Working...
                                        X